معاون شرکت آب و فاضلاب خبر داد

جیره بندی آب در 4 شهر کوچک

مدیرعامل آب وفاضلاب تهران:

آب جیره بندی نمی شود

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران گفت:جیره بندی آب تهران در دستور کار نیست اما 20درصد از مناطق شهری تهران افت فشار دارد.
کد خبر: ۶۱۳۶۶۱
آب جیره بندی نمی شود

محمد پرورش امروز پنجشنبه در نمایشگاههای بین المللی آب و برق در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه افت فشار در حال حاضر در بخش هایی از مناطق یک، دو و چهار تهران اعمال می شود، افزود:افت فشار در سناریوهای مختلف تعریف شده و این امر ارتباط مستقیم با مصرف مردم دارد.

وی افزود:همچنین در شورای تامین برای مشترکان پرمصرف تصمیم گرفته شد.برای قطع انشعابشان هم اطلاع رسانی می کنیم اما مدیریت این بخش به صورت موردی و کاملا متمرکز اعمال می شود.

پرورش با بیان اینکه طی سه هفته اخیر و علیرغم بارندگی ها اتفاق خاصی در منابع آب تهران رخ نداده، اظهار کرد:طی سه ماهه سوم وضعیت بارندگی ها کمتر خواهد بود ضمن اینکه به دلیلی افزایش دما ذخایر برق نیز کاهش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران افزود: امیدواریم طی سه ماهه چهارم تغییر در روند بارندگی ها داشته باشیم تا آب مورد نیاز شهروندان تهرانی را به صورت پایدار تامین کنیم.

به گفته وی، حجم مخازن سدهای تهران با کاهش 53درصدی مواجه است که البته این کاهش در سامانه های شرق و غرب متفاوت است به طوری که در سدهای لتیان و لار با کاهش 65 و 70 درصدی حجم مخازن روبرو هستیم.

پرورش اظهار کرد: اگر بنا باشد برداشت از منابع سد لتیان مثل روال قبل باشد ظرف زمان کوتاهی منابع را از دست می دهیم بنابراین برداشت را به کمترین حد رساندیم تا از سه ماهه سوم عبور کنیم.

وی انتقال آب از سامانه غرب به شرق تهران و تغییر پهنه بندی آب را از جمله اقدامات آبفای تهران برای تامین آب ذکر کرد و افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی ها در سه ماهه چهارم نرمال است اما در تامین آب شرب کلانشهر تهران نباید ریسک کنیم.

پرورش در ادامه به حفر60 حلقه چاه در تهران اشاره کرد و گفت: 34 حلقه ابتدا و 26 حلقه دیگر به صورت پله ای وارد مدار می شود و با این اقدام 1.5 متر مکعب بر ثانیه به ظرفیت تامین آب تهران اضافه می شود.

وی بهترین کار را در شرایط فعلی مدیریت مصرف ذکر کرد و افزود:90 درصد از مشترکین مسکونی هستند که 84درصد آب را مصرف می کنند.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب تهران، علیرغم اطلاع رسانی های گسترده تاکنون 4.5 تا پنج درصد در مصرف آب شهروندان تهرانی کاهش داشته ایم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها