آموزش گروگانگیری برای رهایی از دست پلیس!

انهدام شبکه مخوف سرقت مسلحانه در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک شبکه بزرگ سرقت مسلحانه قبل از اجرای نقشه سارقان برای دستبرد به طلا فروشی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۵۹۸
انهدام شبکه مخوف سرقت مسلحانه در تهران

سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پلیس آگاهی در رسیدگی به جرائم، برخورد با جرائم خشن مانند تجاوز به عنف، زورگیری، قتل و سرقت مسلحانه را در اولویت کار خود قرار داده است در این رابطه کارآگاهان ویژه ای برای برخورد با مجرمان خشن آموزش دیده اند.

ساعت 9 شب 20 مهر ماه امسال یک مورد سرقت مسلحانه در خیابان سازمان آب به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد. با توجه به حساسیت موضوع یک تیم از ماموران اداره یکم در محل سرقت حاضر شدند.

وی افزود: با اطلاعات بدست آمده از شاهدان و اظهارات مال باخته مشخص شد اعضای این باند در ابتدا با یک دستگاه موتورسیکلت تصادف ساختگی راه انداخته و سپس در حالیکه چهره‌های خود را پوشانده بودند دست به سرقت خودروی پژو 206 زده بودند.

سرهنگ محمدیان اظهار کرد: سارقان چند روز پس از این سرقت خودرو را در محلی خلوت رها کرده و حتی لوازم باارزش داخل آن را نیز به سرقت نبرده بودند. کارآگاهان پلیس آگاهی با سرنخ هایی که از شاکی بدست آورده بودند تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه هشتم آبان ماه در حوزه کلانتری 134 یک مورد سرقت مسلحانه ناموفق به ماموران پلیس اطلاع داده شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این سرقت گفت: سارقان اینبار با تهدید اسلحه قصد سرقت یک خودروی هیوندا را در شهرک غرب داشتند که با مقاومت راننده در اجرای نقشه خود ناکام مانده بودند، دزدان زمان سرقت حتی اقدام به تیراندازی کرده که خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشده بود.

وی خاطر نشان کرد: با بررسی دو پرونده سرقت متوجه شدیم که هر دو سرقت از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است که با تکمیل تحقیقات هویت سردسته باند به نام «پیروز» 29 ساله شناسایی شد. «پیروز» از مجرمان سابقه‌دار بود که کارآگاهان برای شناسایی همدستانش او را تحت نظر قرار دادند. پس از حدود چهار روز کار شبانه روزی مخفیگاه اعضای این باند در خیابان قصردشت شناسایی و ساعت 11 صبح دیروز عملیات دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

سرهنگ محمدیان افزود: در مرحله اول سه تن از اعضای این باند در مقابل در خانه مورد نظر دستگیر شده و در بازرسی از آنها یک فقره اسلحه کلاشنیکف و یک کلت کشف شد با توجه به مقاومت متهمان، سرکرده این باند با شلیک پلیس زمین‌گیر و روانه بیمارستان شد. دو زن که با اعضای این باند همدستی داشتند نیز در داخل خانه دستگیر شدند ششمین عضو این باند نیز در شهرک غرب در یک عملیات جداگانه بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تجهیزات کشف شده از سوی متهمان اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه دزدان سه قبضه اسلحه کلاش، دو قبضه اسلحه ساچمه زنی، یک قبضه مسلسل پیشرفته، یک قبضه اسلحه کمری، چهار بطری آماده مواد آتش‌زا، ماسک های پوشاندن چهره و دستکش کشف شد. اعضای این باند قصد داشتند در صورت درگیری با ماموران از مواد آتش‌زا استفاده کنند.

سرهنگ محمدیان در خصوص اعترافات اعضای این باند نیز گفت: متهمان در بازجویی های اولیه به دو فقره سرقت مسلحانه خودرو و سه فقره زورگیری اعتراف کردند. دزدان در زورگیری های خود به صورت قربانیان اسپری اشک آور می زدند.

وی از ناکام ماندن دستبرد سارقان به یک طلافروشی خبر داد و افزود: اعضای این باند قصد داشتند به یک طلافروشی در خیابان آیت‌الله کاشانی دستبرد بزنند. با توجه به روحیه خشن متهمان اگر آنها می‌توانستند نقشه خود را اجرا کنند، با یک اتفاق ناگوار در تهران روبرو می شدیم. دو زن که در این باند دستگیر شدند، قرار بود در سرقت طلافروشی ایفای نقش کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پنج نفر از اعضای این باند سابقه‌دار هستند، اظهار کرد: متهمان به اتهام جرایمی همچون سرقت و آدم ربایی دستگیر و پیش از این روانه زندان شده بودند، همچنین آنها با سرقت پلاک خودروها اقدام به جعل پلاک کرده تا در زمان سرقت ها این پلاک‌ها را بر روی خودروهای خود نصب کنند، از آنها همچنین چند دستگاه بی سیم که احتمال می‌رود با آن در پوشش مامور اقدام به زورگیری کرده باشند. همچنین سارقان اقدام به تمرین گروگانگیری کرده تا در صورت گرفتار شدن بتوانند از صحنه فرار کنند.

سرهنگ محمدیان در پایان به تبهکاران هشدار داد که پلیس علی رغم پیچیدگی اعضای این باند با توجه به امکانات و نیروی متخصص موفق به دستگیری این سارقان شد و هر لحظه فعالیت مجرمان سابقه‌دار از سوی پلیس رصد می شود که در صورت ارتکاب جرم دستگیر خواهند شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
دست مریزاد به پرسنل نیروی انتظامی اما چرا دوباره این جرثومه های فساد آزاد و دست به قتل ودزدی و گروگان گیری میزنند؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
صمیمانه به همكاران خودم خسته نباشیدعرض میكنم ازمقامات محترم قضایی خواهش میكنم به اتهام محاربه با آنها برخورد كند

نیازمندی ها