مرد جنایتکار که پس از قتل، چهار سال فراری بود با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
کد خبر: ۶۱۲۳۱۵
نجات مرد اعدامی از چوبه دار

به گزارش مهر، در این پرونده اکبر متهم است بیست و هفتم اسفند سال 86 در یک نزاع خیابانی در اسلامشهر مرد جوانی به نام محمود را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده است. متهم به قتل پس از این جنایت متواری شد که شانزده اسفند سال 89 غیابی در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد.

با گذشت حدود چهار سال از این جنایت، ماموران متوجه شدند متهم به اسلامشهر بازگشته و او را بیست و پنجم بهمن سال 90 دستگیر کردند.

در حالی که شمارش معکوس برای اعدام اکبر شروع شده بود، او موفق شد رضایت اولیای دم را کسب کند و صبح یکشنبه از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: در این پرونده اکبر متهم است در نزاع خیابانی محمود را به قتل رسانده و فرد دیگری به نام امیر را مجروح کرده است. با توجه به گذشت اولیای دم، تقاضای مجازات وی را از جنبه عمومی جرم دارم.

در ادامه امیر درباره شب حادثه،گفت: مقتول و متهم کنار خیابان بساط کرده بودند که با هم درگیر شدند و اکبر چاقویی را برداشت و با آن محمود را کشت. من قصد میانجیگری داشتم که خودم هدف ضربات چاقو قرار گرفتم و حالا درخواست دیه دارم.

سپس اکبر در دفاع از خود گفت: من تولیدی کفش داشتم و شب حادثه نیز برای فروش کفش در کنار خیابان بساط کرده بودم که با امیر درگیر شدم. او محل را ترک کرد و چند دقیقه بعد با محمود سراغ من آمدند. من هم برای دفاع از خود، چاقویی برداشتم و نمی‌دانم چه شد که محمود را کشتم. برای رضایت اولیای دم، خانه پدری‌ام را فروخته و 200 میلیون تومان دیه پرداخت کردم و حالا پولی ندارم تا دیه امیر را بپردازم.

وی ادامه داد: در مدتی که فراری بودم، به جنوب کشور رفته و در آنجا مخفیانه زندگی می‌کردم، در این مدت از کار خود پشیمان شده و درخواست بخشش دارم.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها