ارائه اسامی اعضای «جیش‌العدل» از سوی تهران به اسلام‌آباد

درحالی‌که گروهک موسوم به «جیش‌العدل» به سرکردگی صلاح‌الدین فاروقی ادعا کرده است ‌که نیمه‌شب نهم آبان به منطقه سرباز حمله کرده و تعدادی از هموطنانمان را به شهادت رسانده ‌است، معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور این ادعا را رد کرد. در همین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که ایران، اسامی اعضا و محل استقرار گروهک تروریستی «جیش العدل» را پس از شناسایی در اختیار دولت پاکستان گذاشت و خواستار استرداد این افراد به کشورمان شد.
کد خبر: ۶۱۱۹۹۴

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حادثه تروریستی سراوان اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی در هفته گذشته با برگزاری چند جلسه، شهادت چند مرزبان ایرانی در مرز پاکستان به‌وسیله گروهک تروریستی جیش العدل را مورد بررسی قرار داده و تیمی را برای بررسی این موضوع، به منطقه اعزام کرد. وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی‌های مفصل، راهکارهایی را پیش‌بینی کرد که این راهکارها به مراجع امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور ابلاغ شد تا هرچه زودتر، با اجرای این تمهیدات و تدابیر، جلوی این‌گونه حوادث گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: از دولت پاکستان خواسته شده تا جلوی اقدامات گروهک جیش العدل گرفته شود؛ زیرا براساس شناسایی‌های ایران، این گروهک در حد چند نفر است. به‌گفته وی، همه اعضای این گروهک تروریستی شناسایی شده‌اند و مشخصات آنها در اختیار دولت پاکستان گذاشته شده و از دولت پاکستان درخواست شده این افراد بازداشت و تحویل ایران شوند.

حیدرپور افزود: البته ما با دولت پاکستان قرارداد استرداد مجرمین داریم و مدتی هم بود که حوادث اینچنینی نداشتیم، اما به‌دلیل جابه‌جایی دولت در کشور پاکستان، شرایطی به‌وجود آمده و این گروهک برای ابراز وجود چنین عملیاتی را انجام داده است. وی تصریح کرد: البته ایران بنا ندارد در اقدامات دولت پاکستان دخالت کند، لذا از طرف پاکستانی خواسته شده که خودش عملیات دستگیری این تروریست‌ها را انجام دهد. در عین حال ایران اعلام کرده، اگر این کشور نمی‌تواند این کار را انجام دهد، جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پاکستان عملیات دستگیری این افراد را انجام دهد.

تداوم فعالیت‌های جندالله

در همین حال معاون اول قوه قضاییه در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره حادثه تروریستی اخیر در سراوان گفت: متاسفانه جریان جندالشیطان با همکاری برخی کشورهای همسایه که خلاف همسایگی عمل می‌کنند، فعالیت می‌کند که این موضوع به طور خاص در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور قرار گرفته است.سید‌ابراهیم رئیسی افزود: دستگاه قضا هم نسبت به اخلالگران در امنیت کشور و جریانات تروریستی هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها