نقل و انتقالات فوتبال اروپا

چیچاریتو در اینتر ، دراکسلر در لیورپول

در فوتبال اروپا هنوز هم مهم ترین اخبار به تمسخر رونالدو از سوی بلاتر رییس فیفا برمی گردد اما نقل و انتقالات هم همچنان جز مهم ترین اخبار محسوب می شوند.
کد خبر: ۶۱۱۴۰۹
ماراتن فرانسوی های پولدار برای شکار ستاره ها

سایت جام جم ورزشی- دو باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن و موناکو که جز متمول ترین باشگاه های اروپایی هستند در چند ماه اخیر تا توانسته اند برای جذب ستاره های بزرگ با یکدیگر رقابت داشته اند و این رقابت ماراتن گونه همچنان ادامه دارد. ستاره هایی که قرار بود سر از رئال و بارسا و منچستر در بیاورند هم اکنون در موناکو و پاری سن ژرمن بازی می کنند همانند کاوانی و یا فالکائو. این تلاش همچنان ادامه دارد، این بار پاری سن ژرمن خوآن ماتا را می خواهد و موناکو تئو والکات را. در ادامه با هم اخبار دیگر فوتبال اروپا را مرور می کنیم:

موناکو به دنبال شکار 40 میلیون دلاری

موناکوی فرانسه باز هم برای جذب یک ستاره دیگر پیشنهادی نجومی ارائه داد.

تئو والکات مهاجم تیم آرسنال انگلستان ستاره جدیدی است که مورد توجه باشگاه متمول و پرنس نشین موناکو قرار گرفته است. بر اساس گزارش دیلی میل موناکو با پیشنهادی 40 میلیون پوندی به آرسنال خواهان انتقال والکات در دی  ماه به این تیم فرانسوی است.

با وجود اینکه موناکویی ها مشتاق عملی شدن این انتقال هستند به نظر نمی آید آرسن ونگر سرمربی آرسنال تمایلی برای از دست دادن یکی از مهم ترین ستاره های خود داشته باشد.

 

لواندوفسکی و پیشنهاد بارسلونایی ها

روبین لواندوفسکی ستاره لهستانی باشگاه بورسیا دورتموند آلمان حالا یک مشتری جدید دارد، این مشتری تیمی نیست جز بارسلونا.

لواندوفسکی از زمانی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید چهار گل زد به شدت مورد توجه تیم های بزرگ اروپایی قرار گرفته است. پیش از این رئال مادرید مشتری این بازیکن بود، بعد تیم های آرسنال و چلسی به این جمع اضافه شدند و هم اکنون نیز خبر می رسد بارسلونا مشتری جدید این ستاره لهستانی شده است.  هنوز جزئیات پیشنهاد بارسایی ها فاش نشده است اما به هر حال خبر می رسد که پیشنهاد رسمی بارسلونا به دست دورتموندی ها رسیده است.

 

دفاع همه جانبه مارتینو از مسی

خراردو مارتینو سرمربی آرژانتینی بارسلونا از لیونل مسی مهاجم تیمش در برابر انتقادات اخیر مطرح شده دفاع کرد.

لیونل مسی که مدت ها با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد در یک ماه اخیر تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است. او در چند دیدار اخیر بارسلونا با وجود اینکه خوب بازی کرد اما مثل همیشه نبود و در واقع سایه ای از مسی گذشته بود. البته درخشش نیمار ستاره برزیلی بارسلونا دلیل دیگری بود که به مسی در چند اخیر در رسانه های کاتالان انتقاد شود. اما مارتینو از ستاره آرژانتینی خود همه جانبه حمایت می کند. وی گفت: طبیعی است که همه از سوپر استاری همچون مسی توقع دیگری داشته باشند. مسی آنقدر بازیکن بزرگی است که اگر در یک مسابقه گل نزد همه ناراحت می شوند اما اینکه او یک ماه گل نزده را باید درک کرد. او مصدومیت سختی را پشت سر گذاشت و با این مصدومیت اتفاقا در چند بازی اخیر خیلی هم خوب بازی کرد. مسی برای اینکه به فرم قبلی اش برگردد نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

زاها به طور قرضی از من یونایتد جدا می شود

باشگاه های منچستر یونایتد و کاردیف سیتی بر سر انتقال ویلفرد زاها به کاردیف به توافق اولیه رسیدند.

بر اساس گزارش دیلی میل زاها در فصل جاری لیگ برتر تنها در یک مسابقه به طور ثابت برای تیمش به میدان رفته است تا بدین ترتیب احتمال خروج موقتی او از منچستر قوت بگیرد. دیوید مویس سرمربی منچستر نیز با انتقال قرضی زاها به کاردیف موافقت کرده است.

انتقال قرضی زاها به کاردیف دی ماه عملی می شود البته به این شرط که توافقات کامل بین دو باشگاه حاصل شود. خبر دیگری که از باشگاه منچستریونایتد به گوش می رسد این است که این باشگاه برای جذب مدافع پورتوی پرتغال یعنی الیاکیم مانگالا دست به کار شد. الیاکیم 22 ساله و فرانسوی 30 میلیون پوند در بازار نقل و انتقالات اروپایی ارزش دارد.

 

مورینیو به هیچ عنوان ماتا را نمی دهد

خوزه مورینیو به مسئولان باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه پیغام داد که به هیچ عنوان با انتقال خوآن ماتا هافبک تهاجمی و اسپانیایی خود را به پاری سن ژرمن موافقت نمی کند.

پاری سن ژرمن برای جذب ماتای 25 ساله پیشنهادی 30 میلیون پوندی ارائه داده بود و حتی مذاکراتی هم انجام شد اما در نهایت مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی اعلام کرد که به هیچ عنوان اجازه این انتقال را نمی دهد چرا که به این بازیکن سخت نیاز دارد. باشگاه فرانسوی امیدوار بود در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ های اروپایی ماتا را به پاریس بکشاند. سخنگوی باشگاه چلسی نیز به پاری سن ژرمن و تاتنهام که دیگر مشتری ماتا است اعلام کرد که  در حال حاضر هیچ برنامه ای برای فروش خوآن ماتا ندارند.

 

آرسنال به دنبال مدافع ارزان قیمت

صدرنشین کنونی لیگ برتر در دفاع خود مشکل دارد و همین آرسن ونگر را به تلاش وادار کرده تا به دنبال جذب یک مدافع باشد.

آرسن ونگر اظهار داشته که می خواهد صدرنشینی کنونی تیمش را به هر شکل ممکن حفظ کند و برای این کار پیش از هر چیزی به دنبال تقویت خط دفاعی اش است. البته  ونگر به این نکته اشاره کرده که بر خلاف تیم های مدعی دیگر به دنبال بازیکنان گران قیمت نیست، بازیکن مورد نظر ونگر برای قرار  گرفتن در خط دفاعی آرسنال هم اکنون در وست هام بازی می کند و تنها شش میلیون پوند می ارزد. بر اساس گزارش دیلی میل آرسنال پیشنهاد رسمی خود را برای جذب وینستون رید دفاع 25 ساله و فرانسوی وست هام ارائه کرده است که در صورت توافقات نهایی این بازیکن از دی ماه رسما آرسنالی می شود. سرمربی آرسنال گفته که رید شایستگی بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

 

بازگشت شوچنکو به میلان

آندری شوچنکو بازیکن سابق میلان این هفته با حضور در ورزشگاه سن سیرو شاهد تساوی تیم سابقش مقابل لاتزیو بود.

شوچنکو پس از این دیدار گفت که هدفش از بازگشت به میلان آغاز مربی گری در این باشگاه است و  امیدوار است این فرصت به او داده شود. او به کانال تلویزیونی میلان گفت: حس عجیبی از بازگشت به میلان دارم. فقط یک میلانی می تواند این حس را درک کند. حس می کنم میلان خانه من است. خیلی جالب است که پس از این همه سال میلان هنوز تغییر نکرده و همان صمیمیت گذشته را دارد.

بازیکن برتر سابق سال اروپا در ادامه گفت: در حال حاضر دوره های مربی گری را طی می کنم. حضور در میلان می تواند به من کمک کند تا به مربی بهتری تبدیل شوم. من دراین باره گفت و گویی کوتاه با آلگری(سرمربی کنونی میلان) داشتم و او فروتنانه پذیرفت در راه تبدیل شدن به یک مربی سطح بالا کمک بیشتری به من کند.

 

بروکلین بکام منچستری می شود

پسر 14 دیوید بکام به زودی با تیم نوجوانان باشگاه منچستریونایتد قرارداد می بندد.

بروکلین حالا کاملا پا جای پای پدرش گذاشته است. حضور او در آکادمی فوتبال منچستریونایتد به اندازه انتقال پر و سر و صدای یک ستاره فوتبال خبر ساز خواهد بود. باشگاه منچستر یونایتد انگلستان پیشنهاد رسمی خود را برای جذب بروکلین بکام به پدرش ارائه داده است و منتظر پاسخ از سوی بکام ها هستند.

بر اساس گزارش گاردین بروکلین 14 ساله که مدتی هم عضو آکادمی باشگاه گالکسی لس آنجلس بود خود تمایل زیادی برای پیوستن به منچستریونایتد دارد. این بازیکن نوجوان مدتی هم با تیم کویینز رنجرز پارک تمرین کرد اما هم اینک در آستانه پیوستن به باشگاهی قرار دارد که پدرش در آن تبدیل به یک ستاره تمام عیار و یک اسطوره شد.

 

رونی: دیگر به ترک منچستر فکر نمی کنم

وین رونی مهاجم تیم منچستریونایتد انگلستان اظهار داشت که دیگر به ترک منچستر یونایتد فکر نمی کند و حداقل تا پایان فصل حرفی در این مورد نمی زند.

رونی که در تابستان تا آستانه جدایی از من یونایتد پیش رفت می خواست به آرسنال و یا چلسی برود، البته پاری سن ژرمن هم مشتری او بود اما درنهایت در منچستریونایتد ماندنی شد. او بابت ماندن اجباری در یونایتد ناراضی به نظر می رسید اما اکنون نظرش کاملا تغییر کرده است. وی در این باره گفت: بابت بودن در منچستریونایتد بسیار راضی هستم. حتی دیگر انگیزه های مالی هم نمی تواند من را به فکر جدایی بیندازد. رونی گفت: ما درحال آماده شدن برای جام جهانی هستیم بنابراین بیش از هر چیزی این رقابت ها برای من اهمیت دارد نه جدایی از منچستریونایتد. در منچستر همه چیز برای من خوب پیش می رود و دیگر نمی خواهم به ماجراهای تابستان فکر کنم.

 

اینزاگی: من از مسی و رونالدو بهتر بودم

فیلیپو اینزاگی مهاجم سابق تیم میلان ادعا کرد که در زمان حضورش در میادین از رونالدو و مسی هم بهتر بوده است.

این اسطوره باشگاه میلان ادعا دارد که رکوردی به مراتب بهتر از مسی و رونالدو در فینال رقابت های مختلف از لحاظ گلزنی در دست اوست. او در فینال های مختلف اروپایی و جام حذفی ایتالیا هشت گل برای تیم های یوونتوس و میلان به ثمر رسانده است که به گفته خودش هیچ کس چنین رکوردی در اختیار ندارد.

اینزاگی در اظهار نظر عجیب دیگری به این اشاره کرد که بازیکنان کنونی فوتبال اروپا کیفیت گذشته را ندارند و هم اکنون همه چیز به نام هایی همچون مسی ، رونالدو و یا ابراهیموویچ خلاصه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها