سرنوشت نامعلوم باغ نمونه ایرانی در رامسر

در حالی باغ 33 هکتاری رامسر در آستانه ثبت جهانی قرار دارد که این اثر تاریخی و طبیعی به حال خود رها شده و رو به مخروبه شدن است.
کد خبر: ۶۱۰۴۰۸

باغ 33 هکتاری رامسر، در دوره پهلوی اول و با نظارت معماران اروپایی در مقابل هتل قدیم این شهرستان ساخته شد که به وسیله یک بلوار، مستقیم به ساحل دریا وصل می‌شود. در این باغ تاریخی چند نوع گیاه تزئینی و درخت منحصربه‌فرد کاشته شده است.

حریم تعیین شده برای این باغ تاریخی حدود 80 هکتار است و در گذشته‌های نه‌چندان دور درختان میوه و سبزیجات متنوعی در آن کاشت می‌شده است.متاسفانه در سال‌های گذشته این فضای بکر و زیبا به حال خود رها شد و خواسته یا ناخواسته به مخروبه‌ای وسیع تبدیل شده که جز فضای موجود چیز قابل توجهی از زیبایی‌های بی‌نظیر آن به چشم نمی‌آید.

هادی حلاجیان، رئیس شورای اسلامی رامسر درباره این باغ گفت: سرپرستی این باغ از بیست و پنجم اسفند 91 به شهرداری واگذار شده و بهسازی آن در دستور کار رسمی شورا قرار گرفته و معتقدیم که برای این باغ زیبا که اکنون رو به نابودی است، باید پروژه‌ای کارشناسی‌شده در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، گردشگری و.. تعریف شود و استفاده از آن نیز برای عموم آزاد باشد.

وی افزود: اکنون چند طرح برای این باغ از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به شهرداری و شورا ارائه شده است و پذیرای طرح‌های جدید نیز هستیم تا پس از بررسی تمامی طرح‌های پیشنهادی، بهترین طرح انتخاب شود.

مجید درجانی، عضو و سخنگوی شورای اسلامی رامسر نیز در این باره گفت: باغ 33 هکتاری رامسر در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و در ساماندهی این باغ باید طوری عمل شود که فضای سبز طراحی شده در آن که به‌صورت طرح‌های اسلیمی است حفظ شده و دستکاری نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها