ظریف در نشست مشترک خبری با ابراهیمی:

دعوت شویم در اجلاس ژنو ۲ شرکت می کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: چنانچه جمهوری اسلامی ایران به اجلاس ژنو ۲ دعوت شود با عزم کمک به مردم سوریه برای یافتن راه حل سیاسی از طریق گفتگو حتماً در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۹۶۰۷
دعوت شویم در اجلاس ژنو ۲ شرکت می کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف در نشست مشترک خبری با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد : هدف ما برای کمک به سوریه از دیدگاه انسانی و اسلامی و بر اساس منافع ملی و منطقه ای ما نشأت می گیرد چرا که منافع ملی ما ایجاب می کند برای جلوگیری از افراط ، تندروی و جنگ های فرقه ای در منطقه تلاش، و آرامش را در منطقه برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: وضعیت در سوریه نه تنها یک خطر و فاجعه انسانی تلقی می شود بلکه نگرانی منطقه ای و بین المللی است و همه به ویژه کشورهای همسایه و منطقه باید کمک کنند تا آتش جنگ فروکش کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در گفتگوهایم با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران در سوریه از طریق گفتگو با طرفهای سوری تأکید کردم.

ظریف افزود : جمهوری اسلامی ایران در پی راه حل مورد قبول همه طرفها برای سوریه است و برای این منظور همه کشورهای منطقه باید کمک کنند تا دستیابی به راه حل مورد قبول در سوریه امکان پذیر باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست انسانی و اسلامی خود از دستیابی به راه حل پایدار در سوریه حمایت می کند.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 دعوت شده است یا خیر؟ گفت: حضور ایران در اجلاس ژنو 2 طبیعی ، ضروری و مفید است و همه چشم انتظار هستیم تا ایرانی ها در این اجلاس حضور یابند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت: تلاش سازمان ملل و سفر منطقه ای ام به این منظور است که همه برای کمک به ملت سوریه با هدف پایان دادن به این وضع وخیم و دشوار همکاری کنند.

وی از جمله این اقدامات را تلاش برای برگزاری به موقع اجلاس ژنو2 دانست و گفت: بی تردید وضعیت در سوریه بسیار پیچیده شده است و گروههای مخالف که تعداد آنها هم روز به روز افزایش می یابد هر یک حرف خود را می زنند که این موضوع باعث شده است تا دستیابی به توافق مورد قبول را دشوارتر کند برای همین مأموریت دارم تا با کمک کشورهای منطقه ، مذاکرات ژنو2 به موقع برگزار شود تا مشکل سوریها حل و فصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها