پرداخت مطالبات چایکاران در هاله‌ای از ابهام

رئیس سازمان چای در حالی از پرداخت مطالبات چایکاران خبر می‌دهد که نماینده مردم لاهیجان معتقد است، هنوز هیچ پولی به چایکاران پرداخت نشده است.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۳

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت 87 درصد از مطالبات چایکاران گفت: بهای کل خرید تضمینی برگ سبز چای امسال حدود 69 میلیارد تومان بود که تاکنون 60 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

علی محرر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امسال حدود 80 هزار تن برگ سبز چای به صورت تضمینی خریداری شده که بهای آن حدود 69 میلیارد تومان است. همچنین 9500 تن برگ سبز چای به صورت آزاد خریداری شده که 40 درصد آن درجه یک و 60 درصد آن درجه دو بوده و حدود هشت میلیارد تومان بهای آن به صورت کامل پرداخت شده است.

در همین حال نماینده مردم لاهیجان در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: با وجود این ‌که اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات چایکاران تامین شده، اما هنوز کشاورزان هیچ دریافتی نداشته‌اند. ایرج ندیمی با اشاره به گله‌مندی کشاورزان از بدقولی مسئولان افزود: طبق قانون نباید فاصله‌ای بین خرید محصول و پرداخت مطالبه باشد که تاکنون رعایت نشده، در حالی که قانون و اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات موجود است، اما بیشتر مواقع با پرداخت بخشی از طلب، کشاورزان را دچار سرگردانی می‌کنند. به گفته وی طی جلسه‌ای که نیمه اول مهر ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گیلان و نمایندگان استان‌های چای‌خیز برگزار شده بود، مقرر شد با تخصیص 60 میلیارد تومان یارانه خرید برگ سبز چای از یک هفته تا ده روز پس از زمان اعلام یعنی دهم مهر باقیمانده مطالبات چایکاران پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها