روزنامه خندان

جارو برقی هوایی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۰
جارو برقی هوایی

جام جم: اعزام غیرمجاز دانشجو

ما که آخرش نفهمیدیم این مؤسسات غیرمجازی که بلانسبت عین قارچ سمی از زمین می‌رویند و در زمینه‌های مختلف زیرزمینی در مملکت به فعالیت بدون‌مجوز مشغول و مشعوفند؛ چطور است که قابل شناسایی نمی‌باشند؟ مگر که دارای چه حجم و ابعادی هستند؟ آیا در جیب جا می‌شوند؟ ...

ـ نخیر؛ برعکس است. در جیب آنها همه چیز جا می‌شود! (بفرما... هنوز هیچی نگفتیم، یکی رد شد و یک چیزی پراند و رفت!)‌

بله، عرض می‌کردیم که نمی‌دانیم این مؤسسات غیرمجازی که وجود خارجی دارند، چگونه وجود آن را دارند که بی‌هیچ استرس خاصی به حیات خود ادامه دهند. ما حتی در زمینه ترک معتادان گرامی نیز بارها اعلام شده که مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد داریم. یعنی یکی باید که اول خود این مراکز را ترک دهد.

اعتیاد به بی‌قانونی هم بد است و باید طرف ترک داده شود. یا مثلا در زمینه انجام عمل‌های زیبایی، کرارا گفته شده که یک‌سری مراکز غیرمجاز هم فعال است که به‌صورت غیرمجاز، شعار زیبا کردن مردم را می‌دهند. این میان فقط مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج کشور را کم داشتیم که همین الان به بنده اطلاع دادند که این مشکل هم برطرف شد.

خبر وارده: «درباره تعداد مؤسسه‌های اعزام دانشجو، آمار رسمی با غیررسمی، از زمین تا آسمان متفاوت است. وزارت علوم می‌گوید که هم‌اکنون 191 مؤسسه اعزام دانشجو در کشور فعالیت دارند؛ در حالی که اگر از همین مؤسسه‌های مجاز سوال کنید، دل پرخونی دارند و معتقدند که ده‌ها برابر تعداد آمارهای رسمی، مؤسسه‌های اعزام دانشجوی غیرمجوزدار در سراسر کشور داریم.» ـ به نقل از همین جریده خودمان

بسته پیشنهادی: ما از این حرف‌ها نمی‌خواهیم نتیجه بدی بگیریم. مثلا نتیجه بگیریم که دست‌هایی در کار است یا دست‌هایی داخل یک کاسه است، یا نیم‌کاسه‌ای زیر کاسه است (که نمی‌دانیم چرا این ضرب‌المثل، برعکس‌‌اش معروف است؟ کاسه که زیر نیم‌کاسه جانمی‌شود!). خیر؛ نگاهی خوشبینانه داریم و بر این باوریم که احتمالا مسئولان دلسوز، چنان که باید و شاید، وقت نگذاشتند و همه سوراخ سمبه‌های موجود را نگشتند. فلذا عرایضی ارزشمند داریم:

1ـ خرید ذره‌بین: از آنجا که برخی مؤسسات غیرمجاز در هر زمینه، از جمله اعزام دانشجو به خارج، ممکن است آن قدر ریز باشند که با چشم غیرمسلح دیده نشوند؛ فلذا اگر وزارت علوم و تحقیقات دقیق، مقداری ذره‌بین بخرد و در اختیار یک چند تا بازرس ویژه قرار دهد، به احتمال قوی، ظرف چند روز، تمامی مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج، در همین داخل کشف و ضبط خواهند شد. مگر بعضی از ما مدعی نیستیم که: «جنبیدن هر پشه عیان در نظر ماست»؟ (ای وای... ببخشید؛ ما نبودیم، ناصرخسرو بود که ایشان هم قبادیانی بود!)‌

2ـ اعلام تسهیلات: در یک حرکت ناپلئونی اعلام شود که به تمامی مؤسسه‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور، وام و تسهیلات لازم بانکی داده می‌شود. هر که آمد تسهیلات را بگیرد، ما او را بگیریم. اگر مجاز بود که هیچ، ولش می‌کنیم؛ و اما اگر غیرمجاز بود، یک اعزام به خارجی به او نشان دهیم که حالش جا بیاید.

کیهان: شکایت
 
گفت: آقای انصاری از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام به جای توضیح درباره این که چرا در مقابل اهانت نعیمه اشراقی به حضرت امام(ره) و خانواده شهدا،‌هیچ عکس‌العملی نشان نداده، گفته است؛ فضای کشور به وحدت نیاز دارد و نباید افکار عمومی را از وحدت منحرف کرد!.

گفتم: پس ابتدا، باید فکری به حال خود این آقا کرد تا دیگر به حضرت امام(ره) اهانت نکند!.

گفت: چرا؟!.

گفتم: خب! مردم که در اعتقاد به امام و شهدا وحدت دارند، بنابراین دفاع از امام(ره) فقط دشمنان حضرت امام(ره) را عصبانی می‌کند، یعنی آقای انصاری معتقدند نباید با دفاع از حضرت امام(ره) موجب نگرانی و عصبانیت دشمنان امام(ره) شد! مگر حرف او غیر از این معنی دیگری هم دارد؟!.

گفت: ما را بگو که به چه کسانی برای دفاع از حریم حضرت امام(ره) دل خوش کرده بودیم؟!.

گفتم: چه عرض کنم؟! باغبانی وارد باغش شد و مشاهده کرد پسربچه‌ای بالای درخت سیب مشغول سیب چیدن است. با عصبانیت گفت؛ خجالت نمی‌کشی که دزدی می‌کنی؟ الان میرم به برادرت شکایت می‌کنم و در حال خروج از باغ بود که پسر بچه گفت؛ کجا میری؟ برادرم همین جا بالای درخت زرد آلوست!.

تهران امروز: تا نگردد گوش دشمن تیز پنهان می‌کنند

تا نگردد گوش دشمن تیز پنهان می کنند
در سیاست احتیاط آمیز پنهان می کنند
نیست لابد جای آنها مطمئنّاً روی میز
چیزهایی را که زیر میز پنهان می کنند
گاه پنهان می کنند آرام چیزی را ولی
گاه هم بسیار بحث انگیز پنهان می کنند
آن چه پنهان می کنند از«سیز‌» یا از دیگران
مصلحت باشد اگر از «بیز» پنهان می کنند
فرض کن از«بیز» چیزی را کسی پنهان نکرد
شک نکن آن چیز را از «سیز‌» پنهان می کنند
شک ندارم این که پنهان می کنند از «سیز و بیز»
گاه چیزی را که در تبریز پنهان می کنند
دیده ام بسیار بعضی را...شما هم دیده اید
روی خود را از نگاه هیز پنهان می کنند
نیست پنهان کردن ما مطلقاً زبر و زمخت
از میان ما کسانی ریز پنهان می کنند
گاه پیدا نیست پنهان کردن چیزی به چشم
بس که این پنهان کنانش تیز پنهان می کنند
ما چه چیزی از شما تا حال پنهان کرده ایم
ای که می گویید از ما چیز پنهان می کنند
در بلاد کفر،نه در اصفهان از میهمان
جامه ها را پشت رخت آویز پنهان می کنند!
گاه چیزی نیست پنهان کردنی از دشمنان
دوستان ما همان را نیز پنهان می کنند!
حال مولانا دگرگون می شود در قونیه
شمس را وقتی که در تبریز پنهان می کنند
بیت بالا هیچ ربطی با مضامین ام نداشت
شاعران گاه ایز گم، گاه ایز پنهان می کنند!
عده ای هم چون حساب از دست شان در می رود
چتر را در شهر باران خیز پنهان می کنند!
آن قدَر شوخ اند بعضی ها که دل خوش کرده اند
بوی می را با هل و گشنیز پنهان می کنند!

بیز و سیز : به زبان ترکی یعنی ما و شما.

مولانا بیتی دارد با این مضمون:
دوش چه خورده ای دلا! راست بگو نهان مکن
بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

سیاست روز:گردشگران چینی در اولویت

محمد علی نجفی – رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی -: جلوی قلیان را بگیریم همراه با قلیان چیزهای دیگری...

محمد علی نجفی – رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی -: جلوی قلیان را بگیریم همراه با قلیان چیزهای دیگری هم وارد فضای خانه می شود.

ننجون: این چیزهای دیگر را هم شفاف سازی بفرمایید تا سوء تفاهم نشود.در ضمن این "جلوی قلیان" دقیقا کجای قلیان می شود که باید بگیریم؟!

نجفی: حالا بنده با خانواده‌ام رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟

ننجون: اگر جلوی قلیان را بگیرید و بعد بکشید و عزیزانتان هم دو پک بزنند هیچ اشکالی ندارد.

نجفی: اگر بناست قلیان باشد، برای زن و مرد نباید تفاوت باشد.

ننجون: این حرف ها را نزنید برادر! از فردا ملت راه می افتند توی خیابان و شعار می دهند " تساوی زن و مرد /شعار مردم ماست / قلیان نعنا و سیب / حق مسلم ماست.

نجفی: باید شعار و برند گردشگری در دنیا داشته باشیم در همین زمینه کمیته ای تشکیل داده ایم.

ننجون: عرض نکردم شعار چیز مفیدی است.هیچک کاری در کشور ما وجود ندارد که بدون شعار انجام بشود.

نجفی: جام شیردال، ولو اینکه تقلبی باشد اقدامی حاصل از حسن نیت آمریکا باید تلقی کنیم.

ننجون: خوانندگان عزیز! اشکالی که در پخش صدای ایشان مشاهده می کنید از فرستنده است.لطفا به گیرنده های خود دست نزنید.

نجفی: هتل ها در دنیا از فروش مشروب پول درمی آورند ولی ما باید از شرایط دیگری در هتل ها بهره ببریم.

ننجون: مثلا چه شرایطی؟ کاهو و سرکنجبین بفروشیم؟ گل گاو زبان و شربت به لیمو؟ به هر حال ما که در برابر هتل های استکباری " کم " نمی آوریم.

نجفی: گردشگران چینی در اولویت هستند، زیرا آمارهای جهانی نشان می دهد که چین بیشترین گردشگر را به کشورهای دیگر ارسال می کند.

ننجون: آمارهای جهانی یک چیزهای دیگری هم درباره چینی ها نشان می دهد که الان جای گفتنش نیست. بعد خصوصی خدمتتان عرض می کنیم تا برایش کارگروه و کمیته تشکیل بدهیم.

شرق: مجلس نماینده کجای جامعه است و جامعه دقیقا کجاست؟

یک منبع موثق که روی پشت‌بام مجلس بود خبر عجیبی داد. این منبع گفت: «یکی از نماینده‌ها درباره اینکه توفیقی، سرپرست وزارت علوم، به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی نشده، حرف عمیقی زده.» این منبع گفت: «عمق حرف این نماینده یک‌طوری بود که عمق جراحت با قمه اینطوری نیست.»

وی تاکید کرد: «کاش قمه می‌خوردم ولی این حرف را نمی‌شنیدم.» وی تصریح کرد: «البته به آدم قمه می‌زنند که حساب کار دستش بیاید، این نماینده هم یک حرفی زده که کلا حساب کار دست ما آمد.»

دغدغه مجلس:منبع مذکور از قول نماینده مزبور گفت: «آقای توفیقی، خواسته‌های دانشجویان و استادان دانشگاه و دانشگاهیان را برآورده کرد، اما در پاسخگویی به دغدغه‌های نمایندگان نتوانست نمره قبولی بگیرد.»

لب مطلب: در این لحظه ما دقیقا فهمیدیم چرا وزرای این هشت‌ساله، در مجلس استیضاح نشدند و وضعیت اقتصادی کشور اینطوری شد. چرا؟ چون این وزرا ممکن است خواسته‌های مردم را برآورده نکرده باشند، اما در پاسخگویی به دغدغه نمایندگان نمره قبولی گرفته‌اند. حتی کم مانده بود توی مجلس به وزرای قبلی کارت‌ هزارآفرین و صدهزارآفرین بدهند.

ما همه‌ایم، اونا همه نیستند: این نماینده به منبع فوق گفته است: «درست است که وزیر علوم باید وزیر دانشگاهیان و دانشجویان باشد، اما دانشگاهیان که همه جامعه نیستند، در حالی که ما نماینده همه جامعه هستیم.» منبع ما در این لحظه که از درک این مفاهیم عاجز مانده بود، در دم ترکید.

دوسومی: ممدرضا باهنر هم دیروز گفته بود دوسوم (یعنی از هر 10نفر، شش، هفت‌نفر) نمایندگان این دوره مجلس در دوره بعد رای نخواهند آورد.

جمع‌بندی: اینطوری است که وقتی حال جامعه بد است حال مجلس تغییر نمی‌کند، ولی وقتی حال مجلس خوش نیست، حال جامعه گرفته می‌شود.

قدس آنلاین: مش غضنفر و گرانی مواد لبنی

سین. ترش - دیروز هَم از سَرِ کار وَرگشتُم خِنه، عیالُم گفتِگ لباسایِ بَرِت رِ دَر نِیار که مِخِم بِرِم دیدنِ آبِجیم.

گفتُم او که دیدن نِدِره! مَگِر چیکارِش رِفته؟ گفتِگ بِچَّش بِزِم زنگ زدُ گفتِگ آبِجیم تبِ مالت گیریفته. خُلِصه وَرخاستِم رفتِم خِنَشا دیدنِش. هَموجور که چِفتِ یَرِگه نشسته بودِمُ حال احوال مِکِردِم، گفتُم ایهَمه تب دِرِم، بِرِیچی مالتِش رِ گیریفتی؟ گفتِگ بِرِیکه شیرِ ناشور خوردُمُ دکترَم گفتِگ از هَمو شیرِ ای مِریضی رِ گیریفتُم. واچُرتیدُمُ گفتُم اینا که مِگَن شیرا پاستولیزه یُ هِموجِنریزه یُ مِریضی نِمیِره. گفتِگ خب مو که اَزو شیرا نِخوردُم. از وَختی قیمتِ ای شیرُ ماستایِ کارخِنه ایره ایقذَر گیرون کِردَن، مجبورُم بُرُم از ماست بَندی سَرِ میلانِما که شیرِ تازه گاو میِره بِخِرُمُ اَزو شیرا بُخورِم تا هَم تَنِما سالم بامانه، هَمَم پول کمتری از جیبِما بِره.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم ایقذَر که مِگَن شیرُ محصولایِ لبنی بِرِی سِلامتی آدِمایُ بِرِیِ اُستُقونایُ دِندونایُ مُخِشا لازمه یُ ایقذَر که دولتُ مسؤولا ادعا مُکُنن هدفِشا خِذمَت به مردمه یُ آرزوشا سِلامتی هَمّه یِ مردم کیشورِمایِ، پس بِرِیِ چی جولویِ ای گیرونیِ مواد لبنی رِ نِمیگیرن که هَم هرروز قیمتِشا مِره بالایُ دِگه یَک عده که اَصلَنی نِمِتنن بِخِرَنِشا، یَک عِده یَم که وَضِشا مَقبولتَره مَجبورَن بِرن از جاهایی که استاندارد نِدِرَن شیرُ لبنیات بِخِرَنُ صَدجور مِریضی بیگیرَن.

حمایت: جارو برقی هوایی

این ماجرای ریز گردها هم شده است مثل قصه هزار و یک شب و حتی دولت تدبیر و امید و اعتدال هم سرشان نمی شود. شهرام، بهرام هم برایشان فرقی ندارد البته در دولت های نهم و دهم تلاش ها و اقدامات برنامه ریزی شده و ارزشمندی در خصوص مبارزه با ریزگردها و آلودگی هوا صورت گرفت که متأسفانه همه آنها با شکست مواجه شد! از آب پاشی و مه پاشی گرفته تا
طرح زوج و فرد خودروها، افزایش قیمت بنزین، گاز سوز کردن خودروها؛ حتی در مقطعی صحبت از   نصب هواکشهای بزرگ هم در سطح شهر بود که به سالمتی تصویب نشد.

«دی جی سلینجر» در کتابی  گفته: تو رفته ای ولی هنوز کلمات اطراف خانه ات  پرسه می زنند. الان هم حکایت دولتمردان قبلی  است که رفته اند ولی طرح ها و برنامه هایشان هنوز  گریبان گیر خلق الله است.

هنوز هم برخی راه حل های در دنیا نظیر آن اجرا کارشناسی شده (!) که اتفاقا نشده است به ذهن برخی از آقایان می رسد.

یکی از این شاهکارهای سوفسطایی استفاده از دستگاه مغناطیسی برای دور کردن ریز گردها است که یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی راه اندازی آن را اعلام کرده است البته این دستگاه در دولت دهم ساخته شد و قادر بود بخش کوچکی از ریزگردها را جذب کند و حجم زیادی را از دستگاه دور کند.

در ضمن علاوه بر مصرف برق بالا، برای استفاده بهینه از این طرح تعداد نامحدودی از این دستگاه مورد  نیاز است (جراید) ظاهرا در کشور اجرای برخی طرح ها نیاز به شناسایی مختصات و ابعاد معضل، برآورد هزینه، میزان مصرف انرژی و قابلیت اجرا و کاربرد در خارج از محیط آزمایشگاه ندارند؛ فلذا ما هم در همین راستا  یک پیشنهاد می کنیم ولی درست و حسابی: بهترین گزینه برای حل معضل ریزگردها استفاده از جارو برقی هوایی است.

پیشنهاد می شود بر روی بام ادارات و منازل مسکونی یک دستگاه جارو برقی بزرگ نصب شود تا  موقع هجوم ریز گردها آنها را ببلعد و هوای تمیز بیرون دهد.

چون در کاتالوگ جارو برقی ما نوشته شده هوایی  که از بخش خروجی جارو برقی خارج می شود، هزار برابر تمیزتر از هوای بیرون است البته در مواقعی که هجوم ریز گردها خارج از اندازه استاندارد می شود مردم هم  می توانند لوله های جارو برقی خود را از پنجره بیرون بیاوردند و به مبارزه تن به تن با ریزگردها بپردازند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها