انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک نعیمه اشراقی، نوه امام‌خمینی (ره)‌ با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد. یکی از این واکنش‌ها، نامه انتقادآمیز فرزند شهید همت به نعیمه اشراقی بود که البته نوه حضرت امام‌خمینی(ره) انتشار این مطلب از سوی خود را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۰۷۵۲۵
نعیمه اشراقی باز هم حاشیه‌ساز شد

با این همه پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی این موضوع در جلسه آتی کمیسیون متبوعش خبر داد و سایت عصر خبر هم نوشت که به دنبال حواشی و واکنش‌های تند خانواده شهدا به اظهارنظر صفحه فیسبوک نعیمه اشراقی، وی عازم اصفهان می‌شود تا از خانواده شهید همت دلجویی کند.

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نقل برخی از خاطرات و مطالب نادرست از سوی برخی از اشخاص و عدم واکنش موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) به این موارد، گفت: مراقبت از حریم حضرت امام (ره) و ارائه یک تصویر صحیح و درست از سیره زندگی ایشان جزو مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نعیمه اشراقی پس از تکذیب نوشتن مطلب توهین‌آمیز در صفحه فیسبوک شخصی خود، این صفحه را مسدود کرد.

موافقت ناطق نوری با تشکیل حزب فراگیر

باوجود پیشنهادهایی که پیش از این به حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برای قرار گرفتن در رأس حزب فراگیر اصولگرایان شده بود، احمد نیک‌فر ،‌عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگویی با تسنیم از موافقت ناطق‌نوری با تشکیل حزب فراگیر در اردوگاه اصولگرایان خبر داده اما گفته که وی محوریت حزب فراگیر را برعهده ندارد.

اجرای غیرعلنی احکام پرونده فساد بزرگ

در حالی که حکم برخی از محکومان پرونده فساد بزرگ اقتصادی هنوز اجرا نشده است، آیت‌الله محسنی گرکانی رئیس دیوان‌عالی کشور در خصوص علت تاخیر در اجرای حکم متهمان اصلی این پرونده به مهر گفت: این طور نیست که این احکام اجرایی نشود، بلکه اجرای احکام به صورت علنی و آشکار صحیح نیست.

وی ادامه داد: احکام اجرا می‌شود و اموال از کسانی که اختلاس کرده‌اند و میلیون‌ها تومان از بیت‌المال به جیبشان رفته است پس گرفته می‌شود اما به مصلحت نیست که این موضوع در جامعه بیش از این باز شود.

مطهری به دنبال تشکیل فراکسیون جدید

چندی قبل گفته می‌شد که برخی نمایندگان حامی دولت قرار است با انشعاب از فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیونی جدید با نام اعتدال در مجلس تشکیل دهند، اما حالا علی مطهری، نماینده مردم تهران با اشاره به تمایلش برای تاسیس فراکسیونی در مجلس با نام فراکسیون صدای ملت گفت: البته در صورتی که با تشکیل این فراکسیون، به فراکسیون رهروان ولایت آسیبی وارد نشود این کار صورت خواهد گرفت.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، این را هم گفته است که به دولت توصیه می‌کنم اقدام به تاسیس حزب دولت ساخته نکند و اجازه دهد که احزاب در فضای طبیعی جامعه تشکیل شوند.

چه کسی نامه اعتراض وزرای احمدی‌نژاد به مشایی را نوشت؟

با پایان یافتن دوره فعالیت دولت احمدی‌نژاد، این روزها برخی اعضای کابینه او برخی مسائل مربوط به دوران ریاست جمهوری وی را مطرح می‌کنند از جمله این مباحث، موضوع اعتراض وزرای دولت پیشین به معاون اولی اسفندیار رحیم‌مشایی است که وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به ماجرای انتخاب مشایی به معاون اولی در برنامه شناسنامه گفت: در این رابطه یک نامه از طرف آقای صفار تنظیم شد و یک نامه از طرف من که مقداری خلاصه‌تر بود و همان نامه مواد موافقت وزرا قرار گرفت و آن را امضا کردند.

به گزارش تسنیم، کامران باقری‌لنکرانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره دلیل انصراف خود از انتخابات ریاست جمهوری 92 هم گفت: اتفاقی که افتاد و برایم خیلی مهم بود، نامزد شدن آقای جلیلی بود. وقتی به وجدان خودم رجوع کردم دیدم رقابت جایی معنا دارد که تفاوت وجود دارد، اما وقتی ما تفاوتی نداریم و یک حرف را بیان می‌کنیم، دوگانگی بی‌معناست و به همین دلیل هم تصمیم به انصراف گرفتم.

معرفی وزرای پیشنهادی؛ احتمالا این هفته

هرچند پس از گمانه‌زنی‌های گسترده، گفته شد که سرپرستان سه وزارتخانه بی‌وزیر به عنوان وزرای پیشنهادی دولت به منظور تکمیل کابینه به مجلس معرفی خواهند شد، اما هنوز با توجه به معرفی نکردن آنها از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، زمان دقیق حضور افراد موردنظر دولت در بهارستان روشن نیست.

با این حال ضرغام صادقی، عضو هیات رئیسه مجلس به تسنیم گفته است که سه وزیر باقیمانده از کابینه دولت این هفته برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌شوند. او پیش‌بینی کرده است که جلسه رأی اعتماد به این وزرای پیشنهادی در دو هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

ماجرای جاسوسان اسرائیلی و واکنش آنکارا

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که ترکیه طی اقدامی عامدانه و آگاهانه در اوایل سال 2012، از فعالیت شبکه جاسوسی اسرائیل در خاک ایران پرده برداشت و جزئیات آن را در اختیار مقامات تهران قرار داد. به نوشته این روزنامه، با این اقدام، ضربه سختی به فعالیت‌های جاسوسی اسرائیل در ایران وارد شد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز هفته گذشته نوشته بود دولت آمریکا نگران است حقان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه، اطلاعات حساسی را با ایران مبادله کرده باشد.

با این حال وزیر خارجه ترکیه این خبر را رد و آن را نادرست توصیف کرد. به گزارش ایسنا، احمد داوود اوغلو به‌خبرگزاری داغان ترکیه گفت: ادعاها درباره رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه بی‌اساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمود عدالت منش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۱
بسم رب الشهداء و الصدیقین
زنده و جاوید باد یاد و نام امام عضیم الشأن انقلاب و شهدای عزیز ما
واقعا جای امام و نیز یادگار عزیز و سفركرده ایشان مرحوم حاج احمدآقا خالی كه ببینند چه كسانی به اسم منسوبین امام گلواژه هایی كه در شأن خودشان است را به امام و خانواده های شهدا نسبت میدهند.
اگر ما به عنوان فرزندان شهدا حرف و سخنی از امام بگوییم و در دفاع از اصل انقلاب اسلامی حرفی بزنیم و نوشته ای مكتوب نماییم، صدای مدعیان دروغین اصلاح طلبی درمی آید و ما را متهم به افراطگری می كنند ولی در اینجا كه فرد معلوم الحالی كه فقط نسبت ژنتیكی با امام ما دارد نه اعتقادی و دینی و اخلاقی، آنگاه همه آن دروغگویان ساكت می مانند و می گویند تكذیب شده است.
متأسفیم برای مؤسسه نشر آثار امام كه در برابر خاطره گویی ها و لطیفه گویی های دروغگویان سكوت اختیار كرده و مصلحت اندیشی! می كند.
فرزندان امام شهدا و خانواده های آنان بودند و هستند.
فرزندان امام پاسداران و بسیجیان بودند و هستند.
فرزندان امام فداییان ولایت هستند.
فرزندان امام پابرهنگان و مستضعفین بودند و هستند.
اینها را امام به ما آموخت. والسلام
محمود عدالت منش- فرزند معلم شهید علی عدالت منش
علی اكبر
United Arab Emirates
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
آقا اگه فیس بوك چیز خوبیه خوب آزاد كنن ماهم بهره مند شویم !!!! اگه چیز بدیه و حرامه خوب چرا بقیه ( ؟؟؟ ) دارن و ازش استفاده میكنن ؟؟؟؟
راستی این مسئولین از چه فیلتر شكنی استفاده میكنن ؟؟؟؟؟

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها