هر چند بابک زنجانی، میلیاردر خبرساز این روزهای کشور ادعا کرده که در دوره سربازی راننده رئیس وقت بانک مرکزی (مرحوم نوربخش) بوده و از همان زمان راه ورود به اقتصاد را آموخته است، اما آن‌گونه که سایت فرارو به نقل از نشریه تجارت فردا خبر داده، یزدان‌پناه، رئیس دفتر مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گفته است که مرحوم نوربخش هیچ‌گاه راننده‌ای به نام بابک زنجانی نداشته است.
کد خبر: ۶۰۷۹۲۰
نوربخش راننده‌ای به نام «بابک زنجانی» نداشته است

حسن معتمدی مدیر سیاست‌ها و مقررات ارزی نیز گفته راننده رئیس کل بانک هیچ‌گاه سرباز نبوده و محمد‌رضا شجاع‌الدینی معاون اداری و مالی پیشین بانک مرکزی هم بیان کرده که بابک زنجانی هیچ سابقه‌ای در کارگزینی بانک مرکزی ندارد.

کابینه در سایه، تعطیل شد

تحرکات سیاسی در ساختمان لادن هنوز هم زیر ذره‌بین رسانه‌هاست. اما آنچنان که مشرق خبر داده، جلسات وزرای کابینه احمدی‌نژاد که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان «کابینه در سایه» نام می‌بردند، پس از برگزاری تنها سه جلسه در ساختمان لادن، متوقف شده است.

گفته می‌شود علت توقف این جلسات کاهش تعداد شرکت‌کنندگان بوده است. براساس این گزارش برخی وزرای دعوت شده پس از مشاهده مشایی، از حضور در جلسات بعدی انصراف داده‌اند.

همچنین همین سایت خبر داده که برخی حامیان احمدی‌نژاد درصددند سلسله مراسمی با عنوان «تجلیل از خادم ملت» در تهران و تعدادی از استان‌ها برگزار کنند.

برگزارکنندگان در تماس با برخی چهره‌های سیاسی خواستار حضور و سخنرانی آنها در این مراسم‌ شده‌اند.

کمیته شناسایی استانداران

دیروز برخی رسانه‌ها خبر دادند که اسحاق جهانگیری، علی یونسی و علی عبدالعلی‌زاده اعضای کمیته شناسایی و معرفی استانداران به حسن روحانی و عبدالرضا رحمانی‌فضلی هستند.

انتقاد خاتمی از برخی اصلاح‌طلبان

در حالی که واکنش‌ها به رای غیرتشکیلاتی الهه راستگو در جریان انتخاب شهردار تهران رفته رفته کم شده است سایت مشرق در خبری مدعی شده که سید محمدخاتمی بشدت از برخوردهای صورت گرفته با الهه راستگو در شورای شهر تهران انتقاد کرده و این برخوردها را مغایر شعار اصلاحات مبنی بر تحمل مخالف دانسته است. به گزارش مشرق خاتمی گفته است: این کارهای شما آبروی ما را بر باد داد.

داوود احمدی‌نژاد: مشایی را به عنوان فامیل قبول ندارم

داوود احمدی‌نژاد که برخلاف برادرش یکی از چهره‌های برجسته مخالف اسفندیار رحیم‌مشایی است، در تازه‌ترین اظهارات خود در گفت‌وگویی با سایت انتخاب، در پاسخ به این پرسش که دلیل اختلافش با رئیس دولت دهم چه بوده؟ گفته «جریان انحرافی که دور وی را گرفته بود ریشه اختلافات بود وگرنه ما با برادرمان که پدرکشتگی نداشتیم.»

او همچنین این را هم اضافه کرده که «این فرد از ابتدا مشکل داشت و من از ابتدا بشدت مخالفت می‌کردم که مشایی فامیل ما شود و او را به عنوان فامیل قبول ندارم.»

جبهه مشارکت به‌ دنبال از سر گیری فعالیت‌های سیاسی

پس از سازمان مجاهدین انقلاب که دبیرکل آن از تلاش برای احیای این تشکل خبر داده بود، حالا نوبت اعضای جبهه مشارکت است که برای آغاز فعالیت‌های سیاسی خود در دولت اعتدال، تلاش کنند.

در تازه‌ترین اظهارنظرها در این رابطه محمدرضا خاتمی و حسین کاشفی از اعضای شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شده‌‌اند که حزب مشارکت هیچ‌گاه منحل نشده و فعالیت آن بلامانع است. کاشفی حتی گفته که کنگره این حزب تا پایان سال برگزار می‌شود.

این در حالی ‌است که حسینعلی امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور گفته است که این حزب باید روند قانونی را طی کند.

پیش از این غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور اعلام کرده بود که حکم انحلال مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب قطعی است.

خانه‌های مه‌آفرید فروخته نمی‌شود

وکیل مه‌آفرید خسروی گفته هیچ‌یک از املاک و خانه‌های مه‌آفرید در دستور کار فروش قرار ندارد؛ زیرا با فروش شرکت‌ها، بدهی‌های او پرداخت می‌شود.

غلامعلی ریاحی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که تمامی شرکت‌های گروه آریا در مرحله فروش قرار گرفته است، گفت: این اقدام با نظارت مقامات قضایی انجام می‌شود.

وکیل مه‌آفرید خسروی اظهار کرد: البته با باقیمانده پول فروش شرکت‌ها در نظر داریم، دو شرکت مهم و بزرگ «گهر» و «ام.دی.اف لوشان» را که به صورت نیمه‌تعطیل درآمده، فعال کرده و دوباره به چرخه تولید برگردانیم.

 احتمال عدم معرفی توفیقی

در پی انتقادهای گسترده در خصوص انتصاب توفیقی به سرپرستی وزارت علوم و تغییرات گسترده در دانشگاه‌ها شنیده شده است رئیس‌جمهور در معرفی سه وزیر باقیمانده کابینه به مجلس فرددیگری را جایگزین وی خواهد کرد.

فارس نیز در خبری به نقل از یک منبع آگاه در دولت از تغییر در ترکیب وزرای پیشنهادی به مجلس خبر داد اما هیچ اشاره‌ای به نام یا نام‌های تغییر یافته نکرد.

جعفر توفیقی، علی‌اصغر فانی و سیدرضا صالحی‌امیری سرپرستان فعلی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و ورزش هستند.

روایت وزیر پیشین ارشاد ازخانه نشینی 11 روزه

در ادامه سلسله گفت‌وگوهای وزرای دولت دهم با برخی رسانه‌های اصولگرا که معمولا با چاشنی گلایه از احمدی‌نژاد همراه است، سید محمد حسینی، وزیر پیشین ارشاد با سایت جهان‌نیوز گفت‌وگو کرده و خاطراتی از خانه‌نشینی یازده روزه رئیس دولت دهم بیان کرده است.

او این را هم گفته که «این واقعه به دولت و جایگاه احمدی‌نژاد یک لطمه بسیار جدی وارد کرد. اعضای دولت هم از این موضوع سخت ناراحت بودند چون یکی از افتخارات دولت این بود که پیرو رهبر معظم انقلاب است و نمی‌خواستند چنین مساله‌ای در کارنامه دولت ثبت شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Cyprus
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
مانفهمیدیم این بابا چیكارست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها