الیوم در راستای تشکیک همه جانبه در سلامت سوسیس و کالباس کشور، عرایضی بی‌پرده داریم که در چند پرده تقدیم مردم و مسئولان می‌نماییم. با این توضیح جناب خیام سوسیس ندیده که: «هست از پس پرده گفت‌وگوی من و تو‌/ ‌چون پرده برافتد، نه تو مانی و نه من».... و از این حرف‌ها!
کد خبر: ۶۰۶۷۳۲
سوسیس متهم می‌شود

«وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون لب به سوسیس و کالباس نزده‌ام.» ـ به نقل از جراید

یه دل می‌گه بخور بخور

یه دلم می‌گه نخور نخور

کاسه چه کنم به دست، بد است

ماندم چه کنم؟.....

بسته پیشنهادی: آدم سالمی هم که اهل تشکیک الکی و کشکی نیست، وقتی که می‌شنود چند تا از مسئولان رده بالای نظام سلامت کشور، راجع به سلامت وجود امثال سوسیس و کالباس موجود در بازار، مشکوک شده‌اند؛ خودش هم نخواهد،دچار شک و شبهه می‌شود. بی‌شک، وجود نازنین این حقیر نیز از این قاعده علی‌العموم مستثنا نیست.

1ـ سوسیس بس: تا اطلاع ثانوی که مسئولان نظام سلامت کشور (اعم از وزیر بهداشت دولت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس سازمان غذا و دارو،.... و غیره) درخصوص سالم بودن یا سالم نبودن سوسیس و کالباس به توافق وجدانی و بهداشتی نرسیدند، عجالتا جمیع مصرف‌کنندگان محترم و محترمه، از مصرف هرگونه سوسیس و کالباس مشکوک، بایّ نحوکان، اجتناب نمایند. خودشان به خانواده‌هایشان فرمان سوسیس بس بدهند. بچه‌ها گفتند: سوسیس.... والدین بفرمایند: هیس!

2ـ ترویج املت: بگذاریم نسل جوان ما با مزه خوب غذاهایی سنتی همچون املت و کوکو بیشتر آشنا شوند. در این زمینه، باید کارفرهنگی کرد. مثلا در هیچ فیلمی سینمایی یا تلویزیونی، صحنه خوردن سوسیس و کالباس پخش نشود. جزو خط قرمزهای بهداشتی اعلام شود. البته کماکان تا اطلاع ثانوی که مشکل حل و نه منحل شود. اگر فیلمی از این دست صحنه‌ها داشت، در ارزیابی و ممیزی آن زیر آن بخش از فیلمنامه خط کشیده و نوشته شود که: «صحنه دارد. به شرط حذف صحنه، قابل ساخت است.»

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها