اختلاف مالی، ارائه اینترنت مخابرات به مشترکان را قطع کرد

پس از مدتی آرامش، مشکلات بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران دوباره شعله‌ور و منجر به قطع واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) مخابرات به کاربران شد.
کد خبر: ۶۰۶۶۴۰

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات از حدود 1.5 ماه پیش بر سر تعیین تعرفه‌های مخابراتی و بازپس‌گیری بخشی از سهام مخابرات از سوی دولت دچار اختلاف شده‌اند. در همین حال دیروز بخش دیگری از این اختلاف علنی شد به طوری که شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان بازوی حاکمیتی وزارت ارتباطات با اشاره به بدهی 450 میلیارد تومانی مخابرات به دولت و خودداری این شرکت از تحویل املاک و تجهیزات دولتی، از قطع فروش اینترنت به مخابرات خبر داد.

معاون شرکت مخابرات در این باره گفت: شرکت زیرساخت، فروش اینترنت را به مخابرات متوقف کرده و مخابرات دیگر نمی‌تواند ADSL جدید واگذار کند، اما در سرویس مشترکان فعلی خللی وارد نمی‌شود.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که با قطع فروش اینترنت از سوی زیرساخت به شرکت مخابرات به دلیل بدهی، تکلیف مشترکان اینترنت مخابرات چه می‌شود، گفت: شرکت زیرساخت فروش و ارائه خدمات جدید به شرکت مخابرات را متوقف کرده؛ اما فروش خدمات سابق به مخابرات و همراه اول ادامه دارد.

معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: به این ترتیب در سرویس اینترنت مشترکان مخابرات خللی وارد نخواهد شد، اما با قطع فروش اینترنت به مخابرات، این شرکت نمی‌تواند پورت ADSL (اینترنت پرسرعت) جدید واگذار کند.

وی یادآور شد: البته بدهی‌ای که شرکت زیرساخت از آن یاد می‌‌کند، در حالی است که شرکت زیرساخت و مخابرات در بحث پرداخت‌ها اختلاف اساسی ندارند؛ بلکه در بخشی از حساب‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در پاسخ اعلام کرد، مخابرات و همراه اول ۴۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت بدهی دارند. علاوه بر این مخابرات پس از خصوصی شدن، برخی از املاک، ساختمان‌ها‌ و تجهیزات دولتی را به زیرساخت تحویل نمی‌دهد.به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، مجید خباز، معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مهم‌ترین برنامه این معاونت، وصول مطالبات از مشتریان است و شرکت مخابرات ایران و همراه اول باید بدهی خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده بخش حاکمیتی دولت بپردازند.

وی درخصوص مشتریان عمده شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت مخابرات ایران و گروه شرکت‌های مخابرات استان‌ها، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، سازمان صداوسیما، شرکت‌های PAP، نیروهای مسلح و دیگر اپراتورهای مخابراتی از مشتریان عمده این شرکت هستند که از میان آنها، شرکت مخابرات ایران و همراه اول بیشترین بدهی را به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند.

خباز با اشاره به میزان بدهی قابل توجه 450 میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران و همراه اول به شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهی‌های خود تاخیر می‌کنند، آن شرکت‌ها فورا ارتباط مشتریانشان را قطع و علاوه بر جریمه، حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آنها مطالبه می‌کند و تا بدهی خود را نپردازند، ارتباط آنها را برقرار نمی‌کند، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت با احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ‌گاه با مشتریانش این‌گونه رفتار نکرده است.ضمن این‌که تمامی تبادلات ترافیکی و ارتباطات مشترکان شرکت‌های مخابرات استان‌ها و همراه اول در بستر ارتباطات بین‌شهری و بین‌الملل ارتباط بین اپراتورهای تلفن ثابت یا سیار و همراه اول با دیگر اپراتورهای سیار لزوما با استفاده از شبکه مادر مخابراتی کشور و تجهیزات و مراکز زیرساخت کشور محقق می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها