رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد:

آلودگی 5 نوع سرنگ وارداتی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تشکیل یک کمیته ۷ نفره برای بررسی حادثه واژگونی اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: پنج نوع سرنگ وارداتی نیز دارای آلودگی تشخیص داده شدند.
کد خبر: ۶۰۶۱۹۸
آلودگی 5 نوع سرنگ وارداتی

 برزگر در حاشیه همایش روز جهانی غذا که در سالن اجلاس تهران برگزار شد، استفاده از برندهای جعلی را بیشترین تعداد تقلب‌های گزارش شده اعلام کرد و گفت: نباید در مورد عدم کیفیت اقلام غذایی کلی‌گویی کنیم باید به صورت مصداقی اقلامی را که مشکل دارند معرفی کنیم.

وی ادامه داد: کلی‌گویی صنعت غذا را زیر سؤال می‌برد و در جامعه تشویش ایجاد می‌کند، اگر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نظر دارد که برخی اقلام خوراکی مشکل‌دار هستند با برخی محصولات تقلبی مواجه شده و نباید در اظهارات افراط و تفریط کند.

برزگر افزود: در واحدهای تولیدی و در سطح توزیع اقلام غذایی با برخی کالاهای غیر مجاز مواجه می‌شویم که با آنها برخورد قانونی هم صورت می‌گیرد به طور مثال در هفته‌های گذشته در سوله‌ای خارج از شهر 32 هزار عدد کنسرو تاریخ مصرف گذشته با برند دو کارخانه معروف شناسایی شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد آلودگی سرنگ‌های وارداتی نیز گفت: این موضوع سوژه رسانه‌ها شده بود که سرنگ‌های آلوده به کشور وارد شده است به همین دلیل به این موضوع ورود کردیم و از سطح استان‌ها نمونه‌برداری انجام گرفت و تعداد زیادی مورد آزمایش قرار گرفت.

وی گفت: در این نمونه برداری‌ها 5 برند از نظر حجمی دچار مشکل بود که شناسایی شدند و دو برند از آنها از وزارت بهداشت مجوز دریافت نکرده بود که دستور جمع‌آوری آنها صادر شد و در مورد برندهای مجوزدار نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد که وارد عمل شوند.

برزگر در مورد مشکلات فنی پیش آمده در اتوبوس‌ها و واژگونی آنها که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاد، گفت: کارگروهی 7 نفره تشکیل شده و قرار است با مسئولیت وزیر راه نظرات این کارگروه جمع‌آوری شود که نتایج بررسی‌ها به زودی اعلام می‌شود.

وی در مورد کیفیت لاستیک اتوبوس‌ها گفت: در رابطه با لاستیک‌های اتوبوس دوپوسته‌ایی لاستیک اتوبوس مطرح بود که آنها را بررسی کردیم و مشخص شد این لاستیک‌ها دارای برند مشهور جهانی هستند بنابراین از نظر کیفی این لاستیک‌ها مشکلی ندارند و باید علت‌های ثانوی دیگری را برای دو پوسته شدن آنها بررسی کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: گاهی اوقات دو پوسته شدن لاستیک بر اثر کم باد بودن لاستیک و حرکت با سرعت بالا اتفاق می‌افتد و گاهی لاستیک تاریخ گذشته می‌شود. در هر صورت کیفیت لاستیک مشکلی نداشته و باید به دنبال عامل دیگری بود.

برزگر در مورد آلودگی برنج‌ها نیز گفت: در جدول ارائه شده از آلودگی برنج‌ها اعلام شده بود که آرسنیک آنها صفر است در حالی که تمام محصولات زمینی عاری از فلزات نیستند.

وی افزود: اعلام صفر بودن سم آرسنیک این بحث‌ها را مطرح کرد در حالی که تمام این برنج‌ها در آزمایشگاه وزارت بهداشت بررسی شده بود.

برزگر در پاسخ به اینکه چرا مسئول سازمان استاندارد تهران بر اثر اعلام آلودگی برنج‌ها برکنار شد، گفت: مسئول برکنار نشده بود، فشارها همیشه بود، اما مقاومت انجام گرفت. فشارها همیشه وجود دارد اما هیچ دولت و مسئولی نباید استانداردها را تحت تأثیر فشارها قرار دهد بلکه باید مقتدرانه وارد عمل شود.

وی در پایان در مور کیفیت سوسیس و کالباس‌ها گفت: فرآورده‌های گوشتی که استاندارد دارند مشکلی نداشته و ممنوعیت مصرف ندارند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها