روایت این روزهای بازار

کم ‌فروشی‌ ها به اوج رسیده است

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از کم فروشی در جایگاه‍های عرضه سوخت خبر داد و گفت: سالانه حدود 32 هزار نازل سوخت کنترل می شود که در این زمینه با کم فروشی هایی مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۴
کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

نظام الدین برزگری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: نوسان نرخ ارز باعث شده است تا برخی واحدهای تولیدی به بهانه اینکه نمی توانند قیمت های خود را افزایش دهند از کیفیت و وزن کالا کم کنند که این شایسته بازار ایران نیست.

او ضمن اعلام شماره تلفن 1517 به مردم گفت: این شماره را به صورت سراسری اعلام کردیم و اگر مردم کالای غیراستانداردی را مشاهده کردند می توانند با این شماره تماس گرفته و گزارش دهند.

وی در عین حال اذعان کرد: سازمان ملی استاندارد در کنترل کالاهای وارداتی که اشتغال و سلامت مردم را تهدید می کند فعالیت خود را افزایش داده اما در برخی موارد دست ما کوتاه است.

برزگری همچنین با اشاره به اینکه استانداردهای شهربازی و مهدکودک ها توسط سازمان ملی استاندارد تدوین شده و این استانداردها در اختیار شهرداری ها و سازمان بهزیستی قرار گرفته اند، گفت: سلامت کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند مورد تایید سازمان ملی استاندارد است اما کالاهایی که به صورت قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد می شود تحت کنترل سازمان استاندارد نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تاکنون حدود 2000 مورد استاندارد خدمات در کشور تدوین شده است، افزود: سالانه بین 17 تا 20 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که نظارتی نیز روی استاندارد و کیفیت آنها وجود ندارد. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تلاش کند تا با افزایش فعالیت های خود جلوی ورود گسترده کالاهای قاچاق را به کشور بگیرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها