حذف سقف هزینه های درمان در بخش بستری بازنشستگان

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با اعلام اینکه امسال "سقف هزینه درمان" در بخش "بستری" برای بازنشستگان کشوری حذف شده است، گفت: این در حالیست که تعداد دفعات اعمال جراحی‌ بازنشستگان نیز بدون سقف است.
کد خبر: ۶۰۶۰۳۵
حذف سقف هزینه های درمان در بخش بستری بازنشستگان

افشین مقصودی با اشاره به اینکه حق بیمه هر فرد در سال گذشته هشت هزار تومان و در سال جاری حدود 30 هزار تومان است،‌ اظهار کرد: سقف هزینه‌های بستری برای اعمال جراحی عمومی در سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار تومان، و برای اعمال جراحی تخصصی چهار میلیون و ششصد هزار تومان بود، به این معنا که هزینه‌های درمان بیمه شده در صورت انجام عمل جراحی تنها تا سقف تعیین شده توسط بیمه تکمیلی پرداخت و اگر هزینه‌های فرد بیش از ارقام مذکور بود باید توسط بیمه شده پرداخت می‌شد.

به گفته وی علاوه بر این، اگر سقف هزینه یک میلیون و هشتصد هزار تومانی در مورد اعمال جراحی عمومی و سقف هزینه چهارمیلیون و ششصد هزار تومانی برای اعمال جراحی خصوصی "پر" می‌شد، امکان اینکه بیمه شده بتواند درعمل دوم و سوم بیماری‌اش را درمان کند، وجود نداشت.

مقصودی همچنین در مورد ارائه خدمات درمان بخش"سرپایی" نیز،‌ گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری در بخش خدمات درمانی بخش "سرپایی" دارای سقف مشخص است؛ علت اینکه وزارت آموزش و پرورش توانسته بسته خدمتی "سرپایی‌" را بدون سقف ارائه کند نیز وجود منابع مالی و اعتباری است.

مقصودی در مورد میزان حق بیمه افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز، خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه حدود 12 هزار تومان از حقوق هر فرد حق بیمه کسر می‌کند و مابقی هزینه‌ای را که باید به بیمه آتیه سازان پرداخت کند، تقبل می‌کند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها