ایتالیایی‌ها و آلمانی‌ها در سیرجان کارخانه فولاد می‌سازند

قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی سیرجان به ظرفیت یک میلیون تن بین شرکت ایتالیایی تنوا (Tenova) و شرکت ایرانی ـ آلمانی MMTE و ایمیدرو (سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران) به امضا رسید.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۰
ایتالیایی‌ها و آلمانی‌ها در سیرجان کارخانه فولاد می‌سازند

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان، رئیس ایمیدرو در مراسم امضای قرارداد ساخت این کارخانه اظهار کرد: این طرح با یک میلیون تن ظرفیت تولید با سرمایه 3000 میلیارد ریال از سوی صندوق بازنشستگی ملی مس و شرکت گل‌گهر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این‌که راه‌اندازی چنین طرح‌هایی به افزایش میزان اشتغال در کشور کمک خواهد کرد، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه بخش خصوصی، از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی در ایمیدرو به امضا می‌رسد که در اجرای آن اطمینان داشته باشیم.

وی با ابراز علاقه از همکاری با غربی‌ها گفت: ایران به دنبال صلح و دوستی است و از غربی‌ها می‌خواهیم دست از بدخلقی‌شان بردارند و از آنها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران دعوت می‌کنیم.

علی عباسلو، مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز درخصوص امضای قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: ارزش این قرارداد در بخش ارزی 79 میلیون یورو و در بخش ریالی بالغ بر 3000 میلیارد ریال است. این طرح بخشی از مجموعه طرح ‌آهن اسفنجی، فولادسازی و محصولات نوردی در منطقه سیرجان است.

عباسلو با اشاره به این‌که کنسرسیومی متشکل از شرکت ایتالیایی تنوا و شرکت ایرانی-آلمانی MMTE اجرای طرح یک میلیون تنی فولاد سیرجان را بر عهده دارد، گفت: طرح آهن اسفنجی سیرجان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این‌گونه پروژه‌ها از خروج ارز، شمش و خام‌فروشی جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، انریکه گارزونه معاون ارشد بخش آهن و فولاد شرکت تنوای ایتالیا خاطرنشان کرد: این شرکت تولیدکننده فولاد است و در آمریکای‌جنوبی، ژاپن، اندونزی و رومانی محصولات فولادی تولید می‌کند و با تولید 15 میلیون تن فولاد در سال 25 میلیارد دلار عملکرد مالی دارد.

وی افزود: با وجود مشکلات بین‌المللی به وجود آمده، به حضور خود در صنعت فولادسازی ایران ادامه می‌دهیم و در همین خصوص چند طرح در فولاد مبارکه نیز در دست اجرا داریم. طرح‌هایی در شادگان، یزد، کرمان و...  نیز در دست مطالعه داریم و همکاری با صنعت فولاد ایران را توسعه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهراد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
مه آفرید هم كارخانه فولاد و17 هزار كارگر داشت

نیازمندی ها