مسعود ده نمکی تصمیم دارد نسخه سینمایی «معراجی‌ها» را به جشنواره فیلم‌ فجر برساند

«معراجی‌ها» از دانشگاه به جبهه می‌روند

حمید لولایی به جمع بازیگران سریال «معراجی‌ها» پیوست. این مجموعه به کارگردانی مسعود ده‌نمکی مرحله تصویربرداری را در لوکیشنی واقع در دانشگاه هنرهای تجسمی پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۶۰۵۵۳۰

داستان این سریال به نویسندگی بابک کایدان و پدرام کریمی، روایت دفن تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌هاست، اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند و این آغاز قصه‌ای است که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند.

به گزارش جام‌جم، در این مجموعه رضا رویگری در نقش استاد گنجی و مهرداد ضیایی در نقش استاد مهدوی بازی می‌کنند. کاوه خداشناس، علی صادقی، امیر نوری، نیما شاهرخ‌شاهی، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی و حسین مهری نیز به عنوان دانشجو در این مجموعه ظاهر می‌شوند.

محمدرضا شریفی‌نیا، مهران رجبی، کامران تفتی، سید‌جواد هاشمی، پندار اکبری، محمود عزیزی، پوراندخت مهیمن، مریم کاویانی، هما خاکپاش، گیتی معینی، ساقی زینتی، عباس محبوب، مجید مشیری، مجید شهریاری، اصغر نقی‌زاده، یوسف قربانی، بشیر ادریسی، سهراب یاری، محسن جهان‌ثانی، حسین کرمی، اسماعیل سلطانیان، روزبه معینی، علی منجزی و عرفان برزین دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

هم‌اکنون تصویربرداری این سریال به تهیه‌کنندگی سید‌محمود رضوی در لوکیشنی در دانشگاه هنرهای تجسمی در غرب تهران ادامه دارد.

مسعود ده‌نمکی کارگردان «معراجی‌ها» درخصوص روند تولید این سریال گفت: تاکنون حدود 20 درصد از فیلمبرداری این مجموعه با حضور گروه نخست بازیگران در لوکیشن دانشگاه انجام شده و پس از آن به سطح شهر خواهیم رفت تا سکانس‌های مربوط به زمان جنگ با گروه دوم بازیگران را ضبط کنیم. در مرحله بعدی نیز گروه سوم بازیگران در شهرک سینمایی دفاع مقدس جلوی دوربین خواهند رفت.

وی با اشاره به حضور بازیگران جدید در این مجموعه افزود: حمید لولایی نیز به جمع بازیگران اضافه شده و در روزهای آینده نیز سه یا چهار بازیگر جدید به سریال اضافه خواهند شد.

ده‌نمکی تصریح کرد: ترکیب و چیدمان بازیگران در معراجی‌ها بسیار متنوع بوده و بازی که آنها ارائه می‌کنند نیز کاملا متفاوت از آن چیزی است که مردم در دیگر فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اند و این موضوع جذابیت زیادی برای بینندگان خواهد داشت. سعی کردیم تا بازیگران متفاوت از آن قالبی باشند که مردم آنها را همیشه با آن دیده‌اند.

این کارگردان با بیان این‌که در معراجی‌ها نیز همچون دیگر آثارش، یکی از مسائل جنجالی جامعه را دستمایه قرار داده، اظهار کرد: معراجی‌ها به مسائل بعد از جنگ می‌پردازد و قصد داریم در آن به برخی از شبهات جامعه پاسخ دهیم؛ جنگ، شهدا، دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و تضادی که برخی می‌خواهند بین ایرانیت و اسلامیت ایجاد ‌کنند، از جمله این موضوعات است. اختلاف بین نسل‌ها موضوعی است که معراجی‌ها سعی می‌کند آن را به نمایش بگذارد و بگوید با وجود تمام اختلاف سلیقه‌ها همواره انسان‌ها اشتراکاتی نیز دارند.

کارگردان سه‌گانه «اخراجی‌ها» درخصوص زمان احتمالی پایان تصویربرداری «معراجی‌ها» گفت: هم‌اکنون تمام عوامل این سریال به صورت کاملا فشرده در حال کار است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی داریم تا چهار ماه آینده تصویربرداری را به پایان برسانیم.

او افزود: طی توافق با مسئولان قرار است یک نسخه سینمایی نیز از معراجی‌ها تولید و در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود. روایت متفاوت و مفصل‌تر آن نیز به صورت سریال از شبکه یک پخش خواهد شد. به این ترتیب بخشی از مخاطبان در سینما معراجی‌ها را می‌بینند و بخش دیگر پای تلویزیون به تماشای آن خواهند نشست.

ده‌نمکی تصریح کرد: تولید فیلم براساس این سریال موجب افزایش کیفیت تصویری و فنی سریال هم شده؛ زیرا نوع میزانسن‌ها و دکوپاژها همگی سینمایی و متفاوت است، اما از آنجا که زمان زیادی نداریم، به صورت بسیار فشرده در حال آماده‌سازی طرح هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا معراجی‌ها هم مانند دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی‌اش مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت، گفت: مردم همیشه به من و آثارم لطف داشته‌اند و امیدوارم محبت آنها شامل حال معراجی‌ها هم بشود. به نظرم اگر فیلم یا سریال مضمون و قصه نو و جدیدی داشته و سوژه متفاوتی را مطرح کند، با استقبال هم روبه‌رو می‌شود. در این سریال هم سعی کرده‌ایم تا سوژه، مضمون و ترکیب بازیگران متفاوت و متنوع بوده و برای مخاطب جذاب باشد. شخصا دوست دارم قصه‌های غیرتکراری بگویم و در معراجی‌ها نیز این اصل را رعایت کرده‌ام.

برخی از عوامل سازنده سریال«معراجی‌ها» عبارتند از: مدیر تولید: مرتضی متولی/ مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی/ صدا‌بردار: مرتضی اصلان‌زاده/ طراح صحنه و لباس: حمید شهیری/ طراح گریم: مسعود ولدبیگی/ موسیقی: امیر توسلی/ دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی/ مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی/ منشی صحنه: زهرا تحقیقی/ عکاس: بابک برزویه/ مدیر تدارکات: محمداسماعیل کلبی‌آبادی/ مدیر تدارکات نظامی: عبدالرضا سعیدی/ جلوه‌های ویژه میدانی: محمدجواد شریفی/ جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: سیدمحمدرضا هاشم‌زاده/ تدوین: سیدمیثم هاشم‌زاده/ مجری دکور: علیرضا سلیمانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها