پژمان جمشیدی درباره‌ حضورش در سریال سروش صحت چنین می‌گوید، تمام شدن فوتبال و فوتبالیست همیشه دغدغه‌ی ذهنی من بود. به این مساله فکر می‌کردم که فوتبالیست‌ها یکدفعه از یاد می‌روند.
کد خبر: ۶۰۵۱۵۳
پژمان جمشیدی:«پژمان» ادامه فیلم «سوپراستار» است

این بازیکن فوتبال و بازیگر ادامه داد: بعد از اینکه فیلم «سوپراستار» تهمینه میلانی را دیدم، احساس کردم که این طرح ادامه‌ این فیلم است.
پژمان جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ایده‌ سریال «پژمان» گفت: تمام شدن فوتبال و فوتبالیست همیشه دغدغه ذهنی من بود‌، یک هنرپیشه و یا خواننده زمانی که از مقطعی شروع به کار می‌کند، در ژانرها، نقش‌ها و سنین مختلف به کار خود ادامه می‌دهد. اگر شما در رشته‌های مختلف ورزشی قهرمان المپیک هم که شوی، شاید آدم‌ها تو را نشناسند ولی فوتبال این طور نیست؛ تقریبا قشر عظیمی از مردم با چهره‌ی تو آشنا هستند پس فقط برای فوتبالیست‌ها این اتفاق می‌افتد که یکهو از یاد می‌روند. در نتیجه همیشه به این مساله فکر می‌کردم و دغدغه ذهنی من بود.
او از ایده‌خود گفت و علت اینکه آن را با پیمان قاسم‌خانی در میان گذاشته است و اینچنین توضیح داد: پیمان قاسم‌خانی دوست صمیمی من است از آن موقع که من در پرسپولیس بودم به خاطر علاقه‌ای که مهراب و پیمان قاسم‌خانی به پرسپولیس داشتند باهم آشنا بودیم و در خصوص این ایده با آنها صحبت کرده بودم‌، آنها نیز گفته بودند که طرح خوبی است. به ویژه پس از اینکه فیلم «سوپر استار» تهمینه میلانی را دیدم احساس کردم که طرح من ادامه این فیلم است؛ به جهت این که شخصیت این فیلم آدمی بود که به اوج می‌رسید حال اگر این اوج تمام شود چه اتفاقی برایش می‌افتد؟
جمشیدی گفت: پس از این که این ایده را به آنها گفتم، پیمان قاسم‌خانی به آن علاقه‌مند شد و به من هم می‌گفت هر اتفاقی در خیابان به صورت واقعی برایت پیش آمد در یک خط بنویس؛ مثلا اینکه من در بانک سال‌ها کارت نشان نمی‌دادم ولی از سال گذشته بود که از من کارت خواستند چون دیگر چهره‌ام از یاد مردم داشت می‌رفت.
او یادآور شد که زمانی که ایده‌ «پژمان» را به پیمان قاسم‌خانی گفته است، او درگیر «دزد و پلیس‌»، «ساختمان پزشکان» و «سن پترزبورگ» بود.
این بازیکن فوتبال توضیح داد: پس از مدتی پیمان قاسم‌خانی تماس گرفت و گفت تلویزیون این طرح را خیلی دوست دارد و می‌خواهیم آن را جدی کنیم. پیشنهاد این نقش را نیز به من داد و گفت اگر دوست داری خودت می‌توانی آن را بازی کنی. من نیز گفتم دوست داشتن را که همه دوست دارند اما اینکه بتوانم یا نتوانم مهم است. به خاطر رفاقتی که با پیمان قاسم‌خانی داشتم مدت‌ها پیش از این نیز می‌توانستم در سریال‌هایی همچون «شب‌های برره»و ... بازی کنم اما واقعا دوست نداشتم زمانی که فوتبال بازی می‌کنم حضور در سریال‌های تلویزیون را تجربه کنم.
جمشیدی ادامه داد: خیلی سخت بود ابتدا شک داشتم اما پیمان قاسم‌خانی گفت به من اعتماد کن و خیلی اصرار داشت که یک فوتبالیست این نقش را بازی کند، به جهت اینکه می‌گفت در غیر این صورت جذابیتی ندارد و اگر یک فوتبالیست وقایع این نقش را بازی کند مناسب‌تر است.
بازیگر نقش پژمان با بیان اینکه حضورش در این سریال ربطی به جایگاهی که در فوتبال داشته ندارد، گفت: قرار هم نبود معروف‌ترین ورزشکار بیاید و این نقش را ایفا کند. از طرفی اسم خودم را گذاشتیم چون شخصیتی که می‌بینید نادان است و اگر اسم هر کس دیگری را روی آن می‌گذاشتند،‌ تقریبا به همه برمی‌خورد.
پژمان جمشیدی در عین حال گفت: کاملا در این سریال با خودم شوخی کردم و با کمال میل و اطلاع کامل این کار راکردم.
او همچینن با اشاره به موضوع این مجموعه گفت: ما دقیقا در این سریال به فوتبالیستی پرداخته‌ایم که فوتبالش تمام شده است و خودش نمی‌خواهد باور کند. همچنین اتفاقاتی در سطح اجتماع برایش می‌افتد که قبلا نمی‌افتاد و خودش به مرور متوجه بالا رفتن سنش می‌شود و تصمیم می‌گیرد که این موضوع را قبول کند. این طرز فکر درست برخلاف فکر خودم است که از روز اول که فوتبال را کنار گذاشتم، قبول داشتم یک روزی تمام می‌شود.
این فوتبالیست همچنین درخصوص نویسندگی و کارگردانی مجموعه پژمان گفت: این مجموعه با قلم خیلی جذاب پیمان و مهراب قاسم‌خانی و کارگردانی سروش صحت که هیچ کسی به اندازه‌ِ اینها طنز را نمی‌شناسد ساخته شده است؛ به جهت اینکه طنز سخت‌ترین کار برای بازیگر و فاصله آن با لودگی بسیار نزدیک است. در این مجموعه خیلی از جاها اجازه ندادند که این مجموعه‌ی طنز به سمت لودگی برود.
جمشیدی با بیان اینکه متن‌هایی که پیمان قاسم‌خانی می‌نوشت، کاملا چیزهایی بود که دوست داشته است، گفت: من دست این دوستان را باز گذاشتم، به جهت اینکه با هم هیچ رودربایستی نداشتیم؛ از این جهت که پیمان و مهراب قاسم‌خانی در ژانر خودشان بهترینند برای همین خودم را به دست آنها سپردم و با کمال میل با آنها همکاری کردم و یک تجربه خوبی بود.
وی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه دغدغه‌اش از بازی در این سریال اصلا خودش نبوده است، افزود: به مجتبی محرمی،‌ شاهرخ بیانی‌ و به خیلی از فوتبالیست‌های دیگری که رفتند و عاشق‌های زیادی داشتند و الان اگر به خیابان بیایند، کسی آنها را نمی‌شناسد فکر کردم.
جمشیدی در پایان با بیان اینکه «پژمان» به قصه‌ای پرداخته که در گوشی است و مربوط به فوتبالیست‌هاست، گفت: فوتبالیست هیچ وقت برای از بین رفتن شهرتش بلند صحبت نمی‌کنند. ما یک سریال فوتبالی ساختیم که تصویر فوتبال نداریم و این خود جذابیت است از طرفی آدم‌های جذاب فوتبالی و ورزشی را جلوی دوربین آوردیم و از آنها بازی گرفتیم مثل بهروز رهبری که خیلی جذاب است،‌ حمید درخشان، ماهینی، خسرو حیدری و آرش برهانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها