کد خبر: ۶۰۴۵۶۱
سریال‌سازی عرب‌نیا و سالور در سیمافیلم/ بازیگر نقش «مختار» مامور نیروی انتظامی می شود

تولید دو سریال جدید به نام‌های «پرواز در ارتفاع صفر» و «رنگ شک» در مرکز سیما‌فیلم آغاز شد.

به گزارش جام‌جم، تصویربرداری سریال «رنگ شک» در پنج قسمت به تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم، از بیستم مهر آغاز می‌شود و «پرواز در ارتفاع صفر» در هفت قسمت به کارگردانی سامان سالور از نیمه آبان وارد مرحله تصویربرداری می‌شود. تهیه‌کنندگی این سریال را محمد نشاط به عهده دارد.

عملیات فوق‌سری به روایت عرب‌نیا

سریال «رنگ شک» داستان مبارزات یک مامور نیروی انتظامی به نام علی است که به یک باند قاچاق مواد مخدر نفوذ کرده تا زمینه را برای انهدام این باند فراهم ‌کند. از آنجا که این عملیات فوق‌سری است، فقط یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت اطلاع دارد و علی باید برای انجام این ماموریت از سد مشکلات زیادی عبور کند. فیلمنامه این سریال را فریبرز عرب‌نیا نوشته و خودش ایفای نقش علی را نیز به عهده گرفته است. عرب‌نیا در کنار همه اینها برای اولین‌بار کارگردانی را تجربه می‌کند و رنگ شک را کارگردانی نیز می‌کند.

بهروز خوش‌رزم درباره تولید رنگ شک به جام‌جم گفت: بخش اعظمی از صحنه‌های این سریال در شهر تهران تصویربرداری می‌شود و صرفا برای بخش‌های محدودی از آن به لواسانات خواهیم رفت. ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره حفاظت و اطلاعات، نیروی انتظامی، بیمارستان و خانه علی و همسرش رویا از جمله لوکیشن‌های این سریال است.

به گفته این تهیه‌کننده، بجز عرب‌نیا که در نقش علی ظاهر می‌شود، برای بازی در نقش رویا، شهرزاد کمال‌زاده انتخاب شده و شاهرخ فروتنیان نقش سردار مکری را بازی می‌کند. آرش مجیدی، صالح‌میرزاآقایی، طوفان مهردادیان، عمار تفتی، شهرام عبدلی، معصومه آقاجانی، محمدرضا شیرخانلو، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی و پیام لاریان نیز از دیگر بازیگران این سریال هستند.

خوش‌رزم داستان این سریال را پرفراز و نشیب توصیف کرده و اظهار امیدواری کرد که در جذب مخاطب موفق شود.براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید این سریال تقریبا به سه ماه زمان نیاز دارد و در این صورت می‌توان امیدوار بود سریال «رنگ شک» اواخر زمستان امسال به گروه اجتماعی سیمافیلم تحویل داده شود. مرکز سیمافیلم بعد از اتمام سریال آن را برای پخش در اختیار یکی از شبکه‌های تلویزیون قرار خواهد داد.

پرواز در ارتفاع صفر

سریال «پرواز در ارتفاع صفر» ابتدا قرار بود در قالب یک تله‌فیلم تولید شود، اما جذابیت داستان و توافق مرکز سیمافیلم با گروه تولید سبب شد داستان در هفت قسمت گسترش پیدا کند و به گفته محمد نشاط که تهیه‌کنندگی سریال را به عهده دارد، پنج قسمت آن بازنویسی شده و همزمان با پیش‌تولید سریال، دو قسمت نهایی هم در حال بازنویسی است.

این سریال داستان یکی از خلبانان کشورمان در جنگ با عراق را روایت می‌کند که مجبور است بین جنگیدن و همسر بیمارش یکی را انتخاب کند. فیلمنامه این سریال به سرپرستی سامان سالور و با همکاری سمیرا حسن‌پور و نریمان ماه‌چی نوشته می‌شود. سالور علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این مجموعه را هم به عهده خواهد داشت.

محمد نشاط، تهیه‌کننده «پرواز در ارتفاع صفر» درباره بازیگران این سریال گفت: هنوز همه بازیگران انتخاب نشده‌اند. قرار است مهدی پاکدل نقش خلبان را بازی کند. سمیرا حسن‌پور و بهناز رهنما نیز از بازیگرانی هستند که با آنها به توافق رسیده‌ایم.

به گفته این تهیه‌کننده، به احتمال زیاد تصویربرداری این سریال نیمه دوم آبان آغاز خواهد شد و حدود سه ماه به طول خواهد انجامید. نشاط درباره لوکیشن‌های سریال گفت: به شهرهای همدان و بوشهر سفر کرده و بخشی از لوکیشن‌ها را در این شهرها انتخاب کرده‌ایم. در تهران هم پایگاه یکم شکاری و شهرک سینمایی از جمله لوکیشن‌های سریال است.

نشاط درباره ساختار این سریال گفت: ماجرایی که در این سریال خواهیم دید هم عاشقانه است و در عین حال عملیات‌های ویژه هوایی بخش قابل توجهی از این سریال را به خود اختصاص می‌دهد. این سریال قصد دارد نشان بدهد که وقتی جنگ هست، عشق هم هست.

این تهیه‌کننده که پیش از این در ساخت فیلم‌ سینمایی سیزده 59 با سامان سالور همکاری کرده است، خرداد امسال یک فیلم سینمایی به نام «رنج سرمستی» را با موضوع دفاع مقدس تولید کرده است.

وی درباره بازسازی صحنه‌های مربوط به دهه 60 و دفاع مقدس گفت: خوشبختانه به کمک جلوه‌های ویژه کامپیوتری می‌توان بسیاری از صحنه‌ها را بازسازی کرد، اما این کار هزینه‌بر است و متاسفانه بجز نیروی هوایی ارتش که حاضر شده در تهیه و تدارک امکانات نظامی با ما همکاری کند، دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط کمکی نکرده‌اند.

این تهیه‌کننده با اشاره به ساختار سریال پرواز در ارتفاع صفر تاکید کرد: این سریال به منظور بزرگداشت دفاع مقدس ساخته می‌شود و قرار است هفته دفاع مقدس هم از تلویزیون پخش شود؛ بنابراین لازم است نهادها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های تلویزیون در هفته دفاع مقدس و سخنان مسئولان در برنامه‌های مختلف تلویزیون در این زمینه تصریح کرد: یکی از راه‌های پاسداشت هشت سال نبرد علیه دشمن بعثی این است که رشادت‌ها و قهرمانی‌های رزمندگان را در آثار نمایشی ثبت کنیم و به نمایش بگذاریم. با‌این وصف باید همه آنهایی که درباره ارزش‌های دفاع مقدس سخن می‌گویند از تولید آثار مرتبط با دفاع مقدس در تلویزیون حمایت کنند و دست‌کم اگر به لحاظ مالی مشارکت نمی‌کنند، در ارائه خدمات و امکانات به ما کوتاهی نکنند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: متاسفانه بچه‌های نسل جدید چیز زیادی از جنگ نمی‌دانند. من به عنوان تهیه‌کننده وظیفه دارم آنها را با ارزش‌ها آشنا کنم، اما این کار صرفا وظیفه من و امثال من نیست.

نشاط اظهار امیدواری کرد که در فرصت باقیمانده تا شروع تصویربرداری این مجموعه بتوانند از کمک‌های نهادهایی مانند ارتش و سپاه بهره‌مند شوند.

«پرواز در ارتفاع صفر» به سفارش گروه سریال‌های تلویزیونی سیمافیلم تولید می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها