کمتر از یک‌هفته پس از گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از کتاب «صراحت‌نامه» هاشمی رفسنجانی را منتشر کرده که اختصاص به پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوالی در رابطه با نظر امام(ره) درباره شعار مرگ بر آمریکا دارد.
کد خبر: ۶۰۳۱۱۸
اسناد گمشده، پیدا شد!

هاشمی رفسنجانی در این کتاب با بیان این‌که امام با حذف این شعار موافق بودند، تاکید می‌کند: موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلا در اجتماعات ما «مرگ بر بنی‌صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آنچنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم. من ذاتا با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم و آنها را مفید نمی‌دانم.

اسناد گمشده، پیدا شد!

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که در نشست خبری پیشین خود از گم شدن بیش از 20 هزار برگ شکایت و سند تخلف از سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود، دیروز در نشست خبری دیگری از پیدا شدن این اسناد در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تامین اجتماعی سخن گفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب با قدردانی از پوشش خبری گم‌شدن اسناد در رسانه‌ها، افزود: انتشار این اخبار باعث شد افرادی که اسناد را پنهان کرده بودند دیگر جسارت جابه‌جایی و از بین بردن اسناد را پیدا نکنند و به همین دلیل اسناد با پیگیری‌ها پیدا شد.

محجوب گفت: تاکنون بیش از 3000 برگ شکایت و سند تخلف از سازمان تامین اجتماعی به این هیات ارائه شده است.

حاشیه‌های سفر روحانی به نیویورک ادامه دارد

در حالی که رسانه‌های خارجی بیشترین سود را از ماجرای پرتاب کفش به‌سوی رئیس‌جمهور هنگام بازگشت وی به تهران بردند، کمیته‌ای به نام «صیانت از منافع ایران» مسئولیت برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز روز شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران، هنگام بازگشت حسن روحانی رئیس‌جمهور از نیویورک را برعهده گرفت.

به گزارش سایت انتخاب، وحید اشتری سخنگوی این کمیته در گفت‌و‌گو با ایسنا، اعضای این کمیته را شماری از اعضای تشکل‌های دانشجویی طلاب و مردم معرفی کرده که هدفشان به گفته وی «رصد دقیق مسائل کشور» است.

وی در اظهارنظر خود، پرتاب کفش به سوی رئیس‌جمهور را محکوم کرده است.

چرا باهنر به جلسه هیات وزیران رفت؟

حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز هیات وزیران، یکی از نکات جالب توجه این جلسه بود.

یک منبع آگاه در این رابطه به فارس گفت: حضور وی در زمینه همکاری بیشتر دولت و مجلس برای پیشرفت و تسهیل اداره امور کشور است.

وی در پاسخ به این‌که آیا حضور یک نماینده از مجلس دائم خواهد بود، گفت: حضور فردی غیر از هیات وزیران در جلسه هیات دولت بنابه دستور رئیس جلسه صورت می‌گیرد که در صورت لزوم این کار دوباره انجام خواهد شد.

درخواست کمک 500 میلیاردی دانشگاه احمدی‌نژاد از روحانی

معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان معروف به دانشگاه احمدی‌نژاد، با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی روحانی به این دانشگاه شد.

به گزارش تسنیم، حمید بقایی در نامه‌ خود خطاب به حسن روحانی علاوه بر بودجه، یک ساختمان مناسب دولتی، 200 هکتار زمین و دستور کمک وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و امور خارجه را تقاضا کرده و در پنجمین بند نامه خود «هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید» را مطالبه کرده است.

«ب. ز» در مجلس چه گفت؟

بابک زنجانی که پیش از این رسانه‌ها از وی به عنوان «ب.ز» نام می‌بردند و وزیر نفت گفته بود دو میلیارد دلار بدهکار است، سه‌شنبه‌ مهمان بهارستانی‌ها شد تا در جلسه کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت شرکت کند.

میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در پاسخ به این پرسش که تعامل نفتی با زنجانی از کی برقرار شده است، گفت: این اتفاق از یک سال پیش تا به حال رخ داده است. گزارش کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت یکشنبه آینده در مجلس قرائت می‌شود.

تغییر روند تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد

با وجود تغییر ریاست دانشگاه آزاد، فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد متوقف نشده و گفته می‌شود این کمیته جلسه‌ای را با حمید میرزاده برگزار کرده است. جلسه‌ای که به گفته رضا صابری، به تغییراتی در روند تحقیق و تفحص منجر شده است.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد البته گفت که اصلاحات اعمال شده بر روند تحقیق و تفحص «فعلا رسانه‌ای نمی‌شود.»

موسوی‌لاری: لباس‌شخصی‌ها هنرمند شده‌اند!

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات سه‌شنبه‌شب در نشست تخصصی حزب جوانان ایران اسلامی، در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر این‌که «آیا قانونی برای برخورد با لباس‌شخصی‌ها وجود دارد؟» به شوخی گفت: ما که نتوانستیم با آنها کاری کنیم؛ البته بسیاری از آنها اکنون تغییر شکل یافته‌اند و سینماگر و هنرمند شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
1
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
۰
۰
جناب آقای اشتری میشودبگویید كمیته صیانت ازمنافع ایران در دولتهای قبلی به چه كاری مشغول بود؟!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها