هشتمین روز تعطیلی دولت آمریکا

بحران همچنان ادامه دارد

در حالی که برخی رسانه‌های خارجی، تعویق چندهفته‌ای تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا را به‌عنوان گام مثبت آمریکایی‌ها پس از تحولات اخیر تبلیغ کرده بودند، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه دیلی‌بیست، علت تعویق این تحریم‌ها را تعطیلی دولت آمریکا و رفتن کارمندان مرتبط با تحریم ایران به مرخصی اجباری اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۳۴۲۰
کنگره آمریکا، روغن ریخته را نذر امامزاده کرد

اول اکتبر چند ساعت پس از انتشار خبر تعطیلی دولت آمریکا در نتیجه توافق نکردن دو حزب بر سر بودجه، رسانه‌های آمریکایی از جمله رویترز خبری را منتشر کردند که در رسانه‌های جهان و ایران بازتاب وسیعی یافت.

خبر این بود: «سنای آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت». رویترز به نقل از تحلیلگران خود نوشته بود که این اقدام می‌تواند «فضای بهتری برای مذاکرات پانزدهم و شانزدهم اکتبر (23 و 24 مهرماه) در ژنو فراهم کند».

اما دیلی‌بیست از قول مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت که در نتیجه تعطیلی دولت آمریکا، حدود 90 درصد از کارمندان «اداره تروریسم و اطلاعات مالی» این کشور، نهادی که مسئولیت نظارت بر اجرای تحریم‌های چند کشور از جمله ایران را به‌عهده دارد، به مرخصی فرستاده شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم گفته یکی از نهادهای ذی‌ربط این اداره به نام «اداره کنترل سرمایه‌های خارجی» که تحریم‌های مالی دولت آمریکا را اجرا می‌کند نیز وادار شده تمامی کارکندان خود را به خانه بفرستد.

ظریف یواشکی به منزل می‌روم!

وزیر امور خارجه کشورمان که در مدت حضور خود در نیویورک از طریق فیس‌بوک درباره دیدارها و برنامه‌های خود به مردم گزارش می‌داد، در آخرین پیام فیس‌بوکی خود با تشکر از افرادی که برنامه ورود او را پرسیده بودند تا برای استقبال به فرودگاه بروند، نوشت: صادقانه خدمتتان عرض می‌کنم که بنده شایسته این محبت‌ها نیستم و چنین اقدامی را هم به مصلحت نمی‌دانم.

محمدجواد ظریف در ادامه این مطلب نوشت: خلاصه هیچ خبری در فرودگاه نیست! من ان‌شاءالله «یواشکی» به منزل خواهم رفت! آن‌طور که ظریف در این مطلب گزارش داده، وی قرار است امشب در یکی از برنامه‌های تلویزیون، گزارشی از سفر خود به نیویورک به مردم بدهد.

سخنگوی سپاه: علت مرگ یک عضو سپاه کرج، ترور نبود

سخنگوی سپاه پاسداران با تائید فوت یکی از اعضای سپاه کرج گفت: در ابتدا مرگ این فرد مشکوک بود و تصور می‌شد که تروری صورت گرفته است، اما پس از بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که ترور نبوده و پلیس در حال بررسی علت فوت این فرد است.

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به برخی اخبار مبنی بر پذیرفته شدن مسئولیت ترور این فرد توسط انجمنی موسوم به انجمن پادشاهی ایران گفت: مساله اصلا ترور نبوده و این گروه‌ها به دنبال سوءاستفاده در این قضیه هستند.

فائزه هاشمی: زندان اوین برای من هتل بود

خبرگزاری تسنیم نوشت: فائزه هاشمی، شامگاه پنجشنبه طی سخنانی در مجمع زنان اصلاح‌طلب شهر مشهد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا حقیقت دارد زندان شما نظیر هتل‌ بوده، گفته بند زنان زندان اوین، شرایط خوبی دارد و درواقع می‌توان گفت برای من هتل اوین بود.

به گزارش تسنیم، دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: در مورد این‌که امکانات زندان خوب شده، باید بگویم که در دوره‌ای که مرعشی در زندان بود، به دلیل ارتباطات خود با رئیس زندان‌ها توانست مقداری آنجا را تجهیز کند و وقتی من به زندان رفتم، تجهیزات و امکانات خوبی در زندان وجود داشت.

براساس این گزارش، فائزه هاشمی گفت: من امروز خوشحالم، زیرا واقعا زندان برای من دانشگاه بود و در آنجا تجارب بسیاری را کسب کردم. وی با لحن شوخی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه برای یک بار هم که شده زندان را تجربه کنند.

آزادی یک زندانی امنیتی دیگر

در پی عفو تعدادی از زندانیان امنیتی و در حالی که وزیر اطلاعات و سخنگوی قوه قضاییه از ادامه روند آزادی این زندانیان خبر داده بودند، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از آزادی عیسی سحرخیز خبر دادند.

ایسنا به نقل از یک مقام مسئول در سازمان زندان‌ها نوشت: سحرخیز پنجشنبه شب آزاد شده است.

باز هم نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در سفرش به نیویورک، از هر فرصتی برای حمله به رئیس‌جمهور کشورمان استفاده کرده در سخنان خود بارها از کتابی که دکتر روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای در دوره مسئولیت خود در شورای‌عالی امنیت ملی نوشته، صحبت کرده و به بخش‌هایی از آن اشاره کرده است.

اما نتانیاهو در تازه‌ترین اقدام خود در مصاحبه‌ای که با خبرنگار بی.بی.سی در آمریکا داشت کتاب رئیس‌جمهور کشورمان را هم با خود همراه داشت و بارها به بخش‌هایی از آن اشاره کرد. این کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» نام دارد و به شرح تحولات پرونده هسته‌ای ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1384 و به صورت ویژه در سال‌های 1382 تا 1384 پرداخته است.

اظهارات تند نتانیاهو در روزهای اخیر علیه ایران، انتقادات بین‌المللی فراوانی را همراه داشته است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
بنازم به این شجاعت اینطوری باید مقابل دشمنی چون اسرائیل ایستاد تاحالا ناراحتی و ترس نتانیاهو راچنین ندیده بودیم

نیازمندی ها