موافقت عربستان با افزایش 50 درصدی اعزام ایرانیان به عمره

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزیر حج عربستان برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت اعزام زائران ایرانی در عمره آینده خبر داد و گفت: وزیر حج عربستان آمادگی خود را برای اعزام ۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره آینده اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۲۹۸۵

به گزارش فارس، سعید اوحدی با بیان این‌که افزایش خدمات برای زائران ایرانی در قراردادی با وزیر حج عربستان مورد تاکید قرار گرفته، افزود: طرف سعودی در این قراردادها مساعدت کرده و وزیر حج عربستان نیز دستور صریح داده که در ارائه هیچ خدمتی به زائران ایرانی کوتاهی صورت نگیرد. وزیر حج این کشور به معاون وزارت حج دستور داد تا سیستم صدور روادید برای زائران عمره‌‎گزار ایرانی از اول ماه صفر باز شود.

وی ادامه داد: در حج امسال، متراژ زمین‌هایی که در منا و عرفات در اختیار کشورها قرار می‌دهند، کاهش یافته اما از متراژ زمین‌های در اختیار زائران ایرانی کم نکرده‌اند و کف چادرهای زائران ایرانی در عرفات با ۲۳ هزار تخته فرش، مفروش می‌شود.رئیس سازمان حج و زیارت از به‌کارگیری ۲۵۰ یخچال برای کاروان‌ها در منا و عرفات و استقرار 2500 دستگاه کولر در چادرهای زائران ایرانی در عرفات به عنوان دیگر خدماتی نام برد که برای اولین بار در ایام تشریق در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها