کوتاه از جهان

وزیر خارجه بحرین: ترور نصرالله وظیفه دینی است!

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر به شکل علنی خواهان ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شد. وی با طرح این ادعا که نصرالله «تروریست و خواهان جنگ علیه ملت خود است» ترور وی را «یک وظیفه ملی و دینی» خواند.
کد خبر: ۶۰۱۸۸۸

این پیام خالد بن احمد آل خلیفه که متن آن توسط خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» منتشر شد، پس از سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله در تلویزیون المنار به نگارش درآمد. پیشتر سیدحسن نصرالله در سخنرانی در شبکه المنار به موضوعاتی ازجمله سوریه و بحرین پرداخته بود. نصرالله در خلال سخنرانی‌های خود از تظاهرات مسالمت‌آمیز بحرین تجلیل و به ظلم دولت بحرین در مقابل این اقدامات مسالمت‌آمیز اشاره کرده بود./ ایسنا

دولت تونس پذیرش انحلال کابینه را تکذیب کرد

دولت تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری تونس گفته‌های بوعلی المبارکی، معاون دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس را مبنی بر استعفای دولت به‌محض شروع گفت‌وگوهای ملی، تکذیب کرد.

رسانه‌های محلی تونس به نقل از مسئولان اتحادیه مشاغل این کشور اعلام کرده بودند دولت در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای استعفا بلافاصله بعد از برگزاری گفت‌وگوهای ملی اعلام کرده است. / ایسنا

4 کشته در درگیری‌های بعلبک لبنان

طی درگیری‌هایی که روز شنبه در منطقه بعلبک لبنان روی داد، چهار لبنانی کشته شدند. این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که یک لبنانی از خاندان آل شیاح به سوی عناصر حزب‌الله لبنان در یک ایست و بازرسی تیراندازی کرد.

در این تیراندازی دو نفر از عناصر حزب‌الله به نام‌های علی البرزاوی و عماد بلوق کشته شدند. این اقدام باعث واکنش متقابل شد و درگیری‌های شدیدی را به‌وجود آورد که سلاح‌های سبک و متوسط نیز به آن وارد شد. گفته می‌­شود در این درگیری‌ها در مجموع چهار نفر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. بنا به گزارش روزنامه النهار لبنان، فرد مهاجم از خاندان آل شیاح از یک هفته پیش جر و بحث‌هایی را با عناصر حزب‌الله لبنان داشته است.

ارتش لبنان نیز در این میان وارد عمل شد و با تیراندازی سعی کرد طرفین درگیری را به توقف وادار کند. در این درگیری‌ها برخی مغازه‌های یک ساختمان تجاری در مرکز بازار نیز به دست عناصر شورشی به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد طی درگیری‌هایی که در خیابان مأتین در طرابلس روی داد، یک فرد تحت تعقیب با نام «م.ک» کشته شد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند. بروز این اتفاقات به آغاز درگیری‌های محدود بین خیابان‌های جبل محسن و التبانه در طرابلس منجر شد./ فارس

استعفای وزیران وابسته به برلوسکنی

پنج وزیر دولت ائتلافی ایتالیا که از اعضای حزب آزادی مردم به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین هستند به تهدیدات روزهای گذشته خود عمل و از سمت خود استعفا کردند.

تهدید این وزرا برای کناره گیری از سمت وزارت، با آغاز بررسی موضوع اخراج سیلویو برلوسکنی از سنا انجام شده بود. از آنجا که دولت ائتلافی ایتالیا از اتحاد احزاب چپگرا و حزب راستگرای آزادی مردم شکل گرفته، خروج این حزب از ائتلاف با انریکو لتا نخست‌وزیر، به سقوط کابینه منجر خواهد شد. با استعفای این پنج وزیر، تلاش برای یافتن اکثریتی در مجلس که از نخست‌وزیری لتا حمایت کنند آغاز شده و مذاکراتی در این باره در حال انجام است. هدف از انجام این مذاکرات آن است که از برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی در ایتالیا جلوگیری شود.‌/‌ مهر

مرحله انتقالی مصر بهار آینده به پایان می‌رسد

وزیر امورخارجه مصر طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، مرحله انتقالی در مصر که ماه جولای گذشته و با برکناری محمد مرسی آغاز شد، بهار سال آینده به پایان خواهد رسید.

فهمی طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت مرحله انتقالی در مصر که ماه جولای گذشته و در پی برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور منتخب این کشور آغاز شد، بهار سال آینده به پایان می‌رسد. وی تصریح کرد نقشه راه تاکنون باعث تحکیم پایه‌های عدالت، آزادی و دموکراسی در مصر به عنوان اساس حاکمیت شده است.

فهمی افزود: مصر شاهد انتخابات پارلمانی سپس ریاست جمهوری خواهد بود و مرحله انتقالی بهار سال آینده به پایان می‌رسد./ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها