به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران، برنامه‌های روز و هفته جهانی سالمند در سال‌جاری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و نوید اجرای فعالیت‌های متنوع بسیاری را برای تکریم و بزرگداشت شهروندان ارشد شهر می‌دهیم.
کد خبر: ۶۰۱۷۲۷

محمدمهدی گلمکانی، در تشریح برنامه‌های هفته ملی سالمند می‌گوید: «سازمان جهانی بهداشت در اقدامی ابتکاری و برای افزایش احترام اجتماعی نسبت به سالمندان شعار «سالمندان چه می‌گویند؟» را برای روز جهانی سالمند انتخاب کرده است. براین اساس شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته ملی سالمند را اجرا خواهد کرد.»

 او ادامه می‌دهد: «تاکنون بیش از ۳۷۴ کانون سالمندان در سطح کلانشهر تهران تشکیل شده و عنوان قدیمی‌ترین کانون اجتماعی پایتخت را به خود اختصاص داده است. از این رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و تخصصی این کانون فعالیت‌های متنوعی منطبق با نام‌گذاری هفته ملی سالمند «سالمندان و سبک زندگی سالم»، «سالمندان و ارتقای سلامت»، «سالمندان و شهرهای دوستدار سالمند»، «سالمندان و کرامت اجتماعی»، «سالمندان و حمایت‌های اجتماعی و قانون»، «سالمندان و سازمان‌های مردم نهاد» و «سالمندان و خانواده» اجرا می‌شود.
عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی سالمند در دو بخش متمرکز و منطقه‌ای برگزار خواهد شد، یادآور می‌شود: «برگزاری ۷۰۰ عنوان کلاس آموزشی، مسابقه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی، ارائه خدمات سلامت، اجرای تورهای آموزشی و گردشگری، بازدید از سرای سالمندان، تقدیر از سالمندان فعال، همایش پیاده‌روی و جشنواره غذای سالم مهم‌ترین فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که به‌صورت یکسان در سطح خانه‌های سلامت محله‌های شهر تهران برگزار خواهند شد.»
به گفته گلمکانی؛ علاوه بر این نیز، هر یک از مناطق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و با مشارکت شهروندان نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سلامت محور اقدام می‌کنند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان شاخص‌ترین برنامه‌های منطقه‌ای هفته سالمند بیان می‌کند: «به همت منطقه ۵ شهرداری تهران مراسم تقدیر از اعضای کانون سالمندان با حضور هزار و ۲۰۰نفر از اعضا در بوستان جوانمردان برگزار خواهد شد. همچنین از زوج‌هایی که بیش از ۵۰ سال زندگی مشترک را تجربه کرده‌اند و سالمندانی که بیش از ۹۰سال از عمر پربرکت آن‌ها گذشته است به عنوان شهروندان ارشد تقدیر می‌شود.»
او در ادامه می‌گوید: «همچنین با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی منطقه یک شهرداری و دانشگاه صنعتی شریف اولین مرکز حرکت، سلامت، و نشاط اجتماعی (حسنا) طی هفته سالمند در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید. سالن همایش رازی نیز در هفته سالمند از همایش علمی و آموزشی «سلامت سالمندی» که با همکاری منطقه ۲ برگزار می‌شود، میزبانی می‌کند.»
محمدمهدی گلمکانی تاکید می‌کند: «همچنین کانون‌های سالمندان مناطق ۲۲گانه می‌توانند طی هماهنگی با اداره سلامت منطقه ۱۲ نسبت به اجرای تورهای رایگان بازدید اعضا از مکان‌های تاریخی این منطقه اقدام کنند.»
مدیرکل سلامت شهرداری تهران یادآور می‌شود: «با توجه به سیر صعودی رشد جمعیت سالمند در کشور طی سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود نرخ سالمندی جمعیت در سال ۱۴۳۰ به ۲۱ تا ۲۵درصد برسد. توجه به این مهم لزوم برنامه‌ریزی مسئولان جهت ارائه به‌موقع و اصولی خدمات بهداشتی و سلامت به شهروندان ارشد شهر را یادآوری می‌کند.»
>> روزنامه تهران امروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها