سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی در 25 قسمت آماده پخش شده و سرانجام پس از مدتها در کنداکتور پخش قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۱۵۱۰
با کاراکترهای «پژمان» آشنا شوید/ تکرار دوباره گروه «ساختمان پزشکان»

این سریال از اول این هفته روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 و 45 دقیقه  پخش و روز بعد ساعت 14 و 30 دقیقه تکرار می شود.

سروش صحت در آستانه پخش سریالش خطاب به مخاطبان سریال گفت: «امشب قسمت اول سریال پژمان ساعت 8.45 پخش می شود. خودم هم کنجکاوم ببینم چطور درآمده و اینکه چه اتفاقی در آن میافتد! بازخوردها و نظر مردم هم خیلی برایم مهم است».

در ادامه به معرفی این سریال و حواشی آن می پردازیم. هر چند پیش از این از حواشی مختلف این سریال نوشتیم که آخرین آن 19 شهریور امسال بود، اما در مطلب حاضر به مناسبت آغاز پخش آن نکات جدیدی را درباره مجموعه و کاراکترهای کار آورده ایم.

در این سریال پژمان جمشیدی از فوتبالیستهای سابق تیم ملی کشور نقش خودش یعنی ستاره سابق پرسپولیس را بازی میکند.او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان، موفق نشده تیمی را برای خود دست و پا کند. پژمان به تدریج وارد دورانی می شود که کمتر کسی او را در کوچه و خیابان می شناسد و دیگر نمی تواند از امتیازات شهرت رو به زوالش استفاده کند، اما او هنوز در حال و هوای ستارگی اش است و نمیخواهد بپذیرد که عمر فوتبالش به پایان رسیده است.با وجود این، شرایط مالی نامساعد و برخی مشکلات اقتصادی که گریبانگیر خانواده اش شده، او را مجبور میکند که قید زندگی لوکس و پرخرجش را بزند و پس از سالها دوباره نزد خانواده اش بازگردد. پژمان حالا باید در 35 سالگی خودش را آماده شروع یک زندگی جدید کند؛ زندگی ای که ماجراهای جدیدی را پیش روی او قرار خواهد داد. کسانی که بخشهایی از سریال را دیده اند، از بازی کم نقص جمشیدی در اولین نقش مهمش اظهار تعجب میکنند. گفته می شود او برای بازی در این سریال از راهنمایی های پیمان قاسم خانی نهایت بهره را برده و سروش صحت نیز در هدایت او و بازیگیری سنگ تمام گذاشته است. بر خلاف برخی گفته ها مبنی بر آنکه امیرحسین رستمی قرار بود این نقش را بازی کند، جمشیدی اولین و آخرین گزینه بازی در این نقش بوده است.

سام درخشانی در این سریال نقش مدیر برنامه های پژمان به نام وحید را ایفا می کند. نقشی که قرار بود به پوریا پورسرخ برسد، اما توافق نهایی حاصل نشد. اما وحید که مدیر برنامه و دوست صمیمی پژمان است، اگر چه ادای آدمهای زرنگ و تیز را در می آورد، اما جوان خنگی است که با یکسری اطلاعات نصفه، نیمه درباره تیمهای دنیا، به خیال خودش قصد دارد زمینه را برای ورود پژمان به تیمهای برتر دنیا فراهم کند. اما هر اقدام وحید، تنها به بدتر شدن اوضاع او و پژمان منجر میشود.

سام درخشانی در این سریال نقش مدیر برنامه های پژمان به نام وحید را ایفا می کند. نقشی که قرار بود به پوریا پورسرخ برسد، اما توافق نهایی حاصل نشد.

بهاره رهنما نقش خواهر پژمان به نام پریسا را دارد که گویا خصوصیات او در فیلمنامه، شباهت زیادی به شخصیت واقعی این بازیگر دارد. او عاشق میراث فرهنگی و آثار باستانی است و از بین رفتن آنها او را ناراحت میکند. ضمن اینکه حسابی هم به فکر کودکان کار است. او دو پسر بچه دارد که نقش آن دو را آرشام طالبی و محمد پارسا قره خانلو بازی کردهاند. نقش همسر پریسا را بیژن بنفشه خواه با نام بهرام بازی می کند که از پریسا حساب می برد و نقش خواهر بهرام به نام بنفشه را هم شقایق دهقان به عهده دارد. او به اصطلاح یک دختر درسخوان است که دکترای جغرافیا دارد و به اوضاع کره زمین و محیط پیرامونش اهمیت زیادی می دهد. هوشنگ حریرچیان نقش پدر پریسا و پژمان را دارد که زنش فوت کرده و نقش پدر او که جد پژمان و پریسا باشد را نیز اردشیر کاظمی بازی کرده است. شوخیهایی که برای این دو پیرمرد نوشته شده جزو جذابترین بخشهای سریال است.

ویدا جوان که سال گذشته در سریال «زمانه» بازی داشت، اینجا نقش هدیه، نامزد پژمان را دارد. هدیه که علاقه زیادی به فوتبالیستها و بازیگران دارد، تقریبا به همین خاطر عاشق پژمان شده است، هر چند رابطه خوبی با خواهر او پریسا ندارد و  این دو مدام با یکدیگر کل کل و بگو مگو می کنند. پژمان و بهرام هم برای رفع اختلاف این دو دائم در تلاشند، اما کمتر به نتیجه می رسند. این نقش را قرار بود بهنوش بختیاری بازی کند که به علت حضور او در پروژه ای دیگر، منتفی شد. رضا کریمی که مدیر تولید سریال نیز هست، در این سریال نقش مرد پولداری به نام رضا کریمی را دارد که از رانت هایی برخوردار است و با توجه به موقعیت مناسب مالی اش و علاقه ای که به فوتبالیستها دارد، در امر ترانسفر بازیکن فعالیت میکند. به نظر می رسد این نقش شباهت هایی با حسین هدایتی، چهره شناخته شده فوتبال که به او «عابر بانک فوتبال» گفته میشود نیز دارد! غلامحسین لطفی نیز در این سریال نقش کوتاهی دارد؛ یک باشگاهدار شهرستانی که قصد دارد پژمان را با رقمی نازل به شهر خود ببرد. حسین سلیمانی هم نقش پسر او را دارد. فرهاد آئیش، امیرحسین رستمی، رامبد جوان و اشکان خطیبی نیز در این سریال در بخشهای کوتاهی در نقش خودشان ظاهر شدهاند که با پژمان دوستی دارند. حمید درخشان، حسین ماهینی، آرش برهانی، بهروز رهبریفر، علی موسوی، محمد محمدی و خسرو حیدری هم از جمله چهرههای فوتبالی هستند که به نقش خودشان حضور کوتاهی دارند. همچنین در قسمتی از سریال که پژمان و نامزدش با اصرار ویدا سر صحنه مجموعه «دودکش» میروند و در آن بخشها شاهد حضور هومن برقنورد، بهنام تشکر و محمدحسین لطیفی خواهیم بود.

فیلمنامه این سریال را پیمان قاسمخانی و محراب قاسمخانی نوشته و ترانه تیتراژ سریال را گروه دنگشو ساختهاند.

فیلمنامه این سریال را پیمان قاسمخانی و محراب قاسمخانی نوشته و ترانه تیتراژ سریال را گروه دنگشو ساختهاند. خوشبختانه شنیده میشود این سریال در مقایسه با «ساختمان پزشکان»، کار قبلی همین گروه برنامهساز اصلاحیههای کمتری خورده و اغلب بخشهای بامزه سریال باقی مانده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها