مدیرکل مبادلات ارزی بانک مرکزی از کاهش شدید تقاضای سفته بازی در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: هدف جدید بانک مرکزی در بازار ارز، جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی و اجازه ندادن به بروز دوباره نوسانات چشمگیر قیمتی است.
کد خبر: ۶۰۱۲۱۶

به گزارش مهر، صمد کریمی در میزگرد بررسی سیاست‌های جدید ارزی در شبکه خبر سیما با بیان این‌که نرخ ارز متغیری است که در اقتصاد کشورها به صورت درون زا و نه برون زا تعیین می‌شود، گفت: نرخ ارز حاوی اطلاعات ذی‌قیمتی است تا از طریق آن بتوان ثبات در بازارهای ارز و چهارگانه اقتصاد ایجاد کرد.

کریمی با اشاره به اظهارات اخیر ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در مورد قیمت ارز و بازار و انعکاس آن در رسانه‌ها گفت: هدف بانک مرکزی جلوگیری از ایجاد نوسانات شدید در بازار ارز کشور است. مدیرکل ارزی بانک مرکزی گفت: عوامل غیراقتصادی به این سمت حرکت کرده است که آثار معناداری در ماه‌های اخیر در بازار ارز کشور بگذارد و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد در آینده با توجه به این‌که سیاست‌های پولی درصدد کنترل نقدینگی است و از سوی دیگر تلاش دولت، کاهش ریسک کشور است، عوامل اقتصادی در قالب این الگوها تاثیرات مثبت خود را بر بازار بگذارد و شاهد روند باثبات در بازار ارز با توجه به مولفه‌های مذکور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها