مشاور ارشد بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت: شورای امنیت پیش نویس لغو تحریم ها علیه ایران را هفته آینده بررسی می کند.
کد خبر: ۶۰۱۰۶۷
پیش نویس لغو تحریم ها علیه ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای آمریکا؛  وی گفته که این نشست، هفته آینده برگزار می شود.

پیش از این و در جلسه شب گذشته ی ایران با وزرای خارجه 1+5 ، طرفهای مذاکره کننده بر مثبت بودن فضا و لحن مذاکره تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که پرونده مسئله هسته ای ایران به زودی بسته شود.

گزارش ظریف از مذاکره با کری

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه فیسبوک خود با اشاره به مذاکره خود با کری وزیر امور خارجه آمریکا نوشت:در روزهای قبل از جلسه، با همه وزرای 1+5 به جز آقای کری به صورت مفصل ملاقات های جداگانه داشتم. لذا در پایان جلسه با همه دست دادیم و خداحافظی کردیم و در حاشیه، گفتگوی نیم ساعته ای هم با آقای کری داشتم. ایشان هم به تعهد رییس جمهور آمریکا برای رسیدن به راه حل بر اساس مذاکره و احترام متقابل تاکید کرد. البته صحبت ایشان در جلسه 1+5 هم مثبت بود و مصاحبه بعد از جلسه ایشان و سایر وزرا نیز مثبت و با امید به آینده بود.

البته دوستان عزیزم کار تازه شروع شده است. راه درازی در پیش است که ما با پشتکار و تلاش شبانه روزی و تمرکز بر راه حل مبتنی بر حقوق و منافع و رفاه مردم و اجتناب از اقدامات بی فایده تبلیغاتی، آنرا در حدممکن کوتاه خواهیم کرد ولی به هر حال باید صبر و دوراندیشی را فراموش نکنیم.

نگرانی اسرائیل جذابیت روحانی

روزنامۀ فرانسوی فیگارو می نویسد: اسراییل نگران آنست که جذابیت روحانی مانع از فشارهای بین المللی بر سر پرونده هسته ای ایران شود.

این روزنامۀ  در یادداشتی به قلم سیریل لویی با عنوان«بازی جذابیت روحانی، اسراییل را نگران می‌کند» می نویسد: رهبران اسراییلی که در مقابل بازی جذابیت روحانی خود را ناتوان می بینند، بیش از هر زمان دیگری برای توقف فعالیت هسته ای ایران خود را منزوی احساس می کنند.

 فیگارو می نویسد:از نگاه نتانیاهو، روحانی گرگی در لباس میش است که قصد دارد با ظاهر آرام تحریم های بین المللی علیه ایران در مقابل برنامه هسته ای را تعدیل کند. روز پنجشنبه حسن روحانی در سخنرانی اعلام کرد که اسراییل باید پیمان منع استفاده از سلاح های هسته ای را امضاء کند.

فرصت واقعی برای حل مسئله هسته ای

ریچاد دالتون سفیر پیشین بریتانیا در ایران در گفت و گو با تلویزیون آمریکا معتقد است که یک فرصت واقعی جدید برای حل مسئله هسته ای ایران پدید آمده هر چند تاکنون صحبت های دو طرف در مورد جو حاکم بر دیدارها و نیات آنها بوده است و نه محتوای اصلی اختلافات تفرقه انگیز بین ایران و ایالات متحده.

دالتون می گوید: هر طرف می داند که چگونه باید به توافقی دست یافت. آن چه تا به حال مانع از این توافق شده این بوده که هر طرف خواسته های بسیار زیادی از طرف دیگر داشتند و محدودیت های طرف دیگر را درک نکرده و نیز درک نمی کردند که چه امتیازات بیشتری باید به طرف دیگر بدهد تا به توافقی دست یافت که مورد قبول افکار عمومی در هر یک از این کشورها باشد.

نظرسنجی موسسه گالوب در مورد ایران

رادیو  فردا با اشاره به نظرسنجی موسسه گالوب در مورد روابط ایران و آمریکا گفت: در حالی که طی روزهای اخیر خوش بینی های زیادی درباره بهبود مناسبات تهران و واشنگتن ابراز شده اخرین نظرسنجی موسسه گالوب حاکی از ان است که هشتاد و سه درصد امریکایی ها همچنان ایران را دشمن یا کشوری غیر دوست می دانند.

براساس نظر سنجی این موسسه امریکایی چهل و پنج درصد امریکایی ها ایران را دشمن این کشور می دانند و سی و هشت درصد نیز معتقدند که ایران کشوری غیر دوست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Netherlands
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
چیزی كه شكی در آن نیست این است كه اكثر مردم ایران آمریكا را دشمن می دانند و اصلا اعتمادی به آنها ندارند.
محمدرضا ن.ن((دادا))
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
خو اینكه چیزی نی
تو ایرانمك 100% مردم امریكارو دشمن خودشون میدونن حالا اینكه چند درصد با این دشمن رو تو لباس میش یا مثلا دوست میدونن یه چیز كلا خنده داره
یعنی كه میدونن دشمنیه كه ادعای دوستی داره

نیازمندی ها