حل مشکل نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش؛ بزودی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروهایی از قبل در آموزش و پرورش وجود دارند که بلاتکلیف هستند، اما بزودی براساس تکلیفی که قانون به‌عهده وزارتخانه گذاشته، این نیروها تعیین تکلیف خواهند شد.
کد خبر: ۶۰۰۸۳۷
حل مشکل نیروهای بلاتکلیف آموزش و پرورش؛ بزودی

علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیش از یک سال مهلت داریم این نیروها را تعیین تکلیف کنیم که برنامه‌ آنها در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با بیان این‌که برای سال تحصیلی 93ـ 92 حتی یک نیروی جدید به آموزش و پرورش اضافه نشده است، ادامه داد: به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم که کسی به شیوه‌های غیرقانونی وارد آموزش و پرورش نشود، چون این‌گونه اقدامات روش مناسبی برای تامین نیرو در آموزش و پرورش نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نیروی انسانی آموزش و پرورش باید از طرق رسمی گزینش و انتخاب شود و پس از طی آموزش‌های لازم، وارد آموزش و پرورش شوند. برهمین اساس امسال کسری نیروهای انسانی را در سراسر کشور از طریق فرهنگیان شاغل تامین کردیم و به هیچ وجه نیروی جدیدی که دوره‌های آموزشی را نگذرانده‌اند، وارد آموزش و پرورش نکردیم و نخواهیم کرد که این سیاست به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای آن دسته از نیروهای آموزش و پرورش که از قبل در آموزش و پرورش به سر می‌برند و اکنون بلاتکلیف هستند، پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد که پس از مشخص شدن، اعلام خواهیم کرد.

فانی درباره کمبود مربیان بهداشت که یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بوده است، گفت: جذب مربی بهداشت یا هر برنامه دیگری که قرار است در آموزش و پرورش  انجام شود، باید با زمینه‌سازی‌های قبلی باشد، چون باید نیروی انسانی و بودجه آن تامین شود و پس از تنظیم برنامه‌های عملیاتی، روند اجرایی آن در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها شاهد بودیم برخی از ایده‌های خوب در آموزش و پرورش بستر اجرایی نداشت، با عجله و شتاب انجام شد و مشکلات فراوانی را ایجاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها