ملی‌پوشان کاراته در آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی خوش درخشیدند

مهسا افسانه؛ اولین طلایی ایران در اندونزی

سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایطی در اندونزی آغاز شد که در روز نخست این پیکارها ملی‌پوشان کاراته ایران سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.
کد خبر: ۶۰۰۱۱۴

پیکارهای کاراته در روز نخست این بازی‌ها در حالی برگزار شد که در بخش کاتای انفرادی مهسا افسانه پس از غلبه بر حریفانی از مصر، مالزی و الجزایر در دیدار نهایی هم حریف ترکیه‌ای را 4 بر یک شکست داد و نخستین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. این طلا سرآغازی بود برای درخشش دیگر ملی‌پوشان کشورمان، به طوری که حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوی کومیته هم پس از شکست دادن حریفانی از ترکیه و اندونزی در فینال نیز 3 بر صفر رقیبی از مصر را شکست داد و دومین طلایی ایران لقب گرفت. این در حالی بود که در بخش مردان هم ذبیح‌الله پورشیب، ملی‌پوش باتجربه و پرافتخار کاراته ایران در وزن 84+ کیلو با شکست دادن حریفانی از غنا، کویت و الجزایر در فینال 9 بر صفر کاراته‌کای الجزایری را هم شکست داد و قهرمان شد.

اما نخستین طلایی ایران در این رقابت‌ها، یعنی مهسا افسانه پس از کسب این افتخار به سایت کمیته ملی المپیک گفت: خوشحالم که توانستم پاسخ زحمات مربیانم را بدهم و زحمات هفت ماهه‌ام بی‌نتیجه نماند. پیش از این گفته بودم که اولین مدال طلای کاروان ایران را من به دست خواهم آورد و خوشحالم به این موفقیت رسیدم. با این حال کارم هنوز تمام نشده و باید با هم‌تیمی‌هایم برای کسب مدال طلای کاتای تیمی تلاش کنم.

وی ادامه داد: زمانی که متوجه شدم در مسابقه اول باید با اصلی‌ترین حریفم مبارزه کنم قدری اعصابم به‌هم ریخت، اما بر خود مسلط شدم و بهترین کاتای خود را در دور اول انجام دادم. در این مسابقات زحمات زیادی کشیدم و در نهایت به مدال طلا رسیدم.

افسانه، شانس کاتاروهای کشورمان در بخش کاتای تیمی بانوان برای دستیابی به مدال طلا را زیاد دانست و گفت: کاتای تیمی ایران در بخش بانوان جزو بهترین‌هاست و ما صددرصد شانس مدال داریم. البته ما فردا در بازی ماقبل فینال کار دشواری مقابل تیم مصر که تیم سوم جهان است خواهیم داشت، اما تلاش می‌کنیم در این مسابقه‌ها به مدال دست یابیم.

وی حضور در میادینی چون بازی‌های کشورهای اسلامی را زمینه‌ رشد بیشتر ورزشکاران عنوان کرد و گفت: قطعا هر چه کاراته‌کاها در مسابقه‌های مختلف شرکت کنند و بیشتر مسابقه دهند توانایی‌های خود را بیشتر شناخته و نقاط ضعف خود را برطرف خواهند کرد. باید از فرصت حضور در مسابقات استفاده کنیم تا شرایط بهتری داشته باشیم.

2 مدال خواهران دوستی

اما در حالی که مهدی سلطانی در وزن 84 کیلو، فرید حقیقی در کاتای انفرادی و فاطمه چالاکی در وزن 55 کیلو از دور رقابت‌ها کنار رفتند دیگر ملی‌پوشان ایران دو نقره و یک برنز دیگر کسب کردند. پگاه زنگنه در وزن 68 ـ کیلو پس از گذشتن از سد حریفانی از مراکش و مالزی در فینال یک بر صفر مغلوب کاراته‌کای ترکیه شد و نقره گرفت. همچنین دلارام دوستی در وزن 61 ـ کیلو که با شکست دادن حریفانی از لیبی، اردن و ترکیه فینالیست شده بود در پیکار نهایی 4 بر 2 مغلوب حریف مصری شد و نقره گرفت.

همچنین در وزن 50 ـ کیلو نسرین دوستی، خواهر دلارام با دو پیروزی مقابل حریفانی از مراکش و اردن و شکست مقابل حریف ترکیه‌ای به مدال برنز دست یافت.

پاداش دلاری در انتظار مدال‌آوران

همزمان با درخشش ملی‌پوشان کاراته بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره جوایز مدال‌آوران این بازی‌ها به سایت کمیته ملی المپیک گفت: برای ورزشکارانی که طلا، نقره و برنز بگیرند به ترتیب 500، 300 و 200 دلار هدیه در نظر گرفته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها