هشدار وزارت کشور به اتباع عراقی و افغان

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور به اتباع افغان هشدار داد: مدارک آمایش اتباع افغان تا پانزدهم شهریور اعتبار داشت که با دستور وزارت کشور احتمال تمدید وجود دارد، ولی اگر با درخواست تمدید این فرصت از سوی دولت افغانستان موافقت نشود، نیروی انتظامی باید تمامی اتباع را از کشور خارج کند.
کد خبر: ۵۹۹۷۳۱

عزیز کاظمی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که آخرین مهلت تمدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان عراقی سی و یکم شهریور امسال است، افزود: اتباع عراقی اگر تا مهلت تعیین شده به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل صدور مدرک شناسایی رجوع نکنند به‌دلیل انقضای اعتبار، به‌عنوان اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.

وی با تاکید براین‌که حدود 840 هزار افغان در کشور غیرمجاز محسوب شده و باید کشور را ترک کنند، تصریح کرد: البته مقامات مسئول در افغانستان درخواستی به وزارت کشور ایران ارائه کرده‌اند تا این مهلت تمدید شود. ولی هنوز وزارت کشور نتیجه و پاسخ نامه را اعلام نکرده است.

مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور از برگزاری نشست چهارجانبه ایران، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، افغانستان و پاکستان در اسلام‌آباد خبر داد و گفت: در این نشست چهار جانبه نمایندگانی هم از ژنو و مرکز مطالعات آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند که محور جلسه اجرا کردن بسیج منابع مالی برای خروج پناهندگان از ایران بوده است.

وی تصریح کرد: این جلسات قطعا نتیجه خوبی داشته و می‌توان امید داشت که با کمک کشورها بستر لازم برای خروج پناهندگان افغان از ایران و زندگی در افغانستان فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها