به گفته پلیس راهور تهران تعطیلی همزمان ادارات و مدارس باعث می‌شود ترافیک بشدت افزایش یابد

افزایش ترافیک با تغییر ساعت کار ادارات

تغییر ساعت رسمی کشور، آغاز بازگشایی مدارس و تغییر ساعات فعالیت ادارات(7 و 30 دقیقه تا 16 و 15 دقیقه) در حالی موجب افزایش 30 درصدی بار ترافیک ماه مهر خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ساعت پیک ترافیک در پایتخت نیز دچار تغییراتی شود.
کد خبر: ۵۹۹۳۲۲

رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با مهر توضیح داد: با توجه به افزایش ساعات کار ادارات به ساعت 16و همزمانی آن با آغاز پیک ترافیک عصرگاهی تهران، ترافیک در معابر شهری افزایش پیدا می‌کند.سردار حسین رحیمی با بیان این ‌که تعطیلی همزمان ادارات و مدارس باعث می‌شود ترافیک بشدت افزایش یابد، تصریح کرد: کاهش طول روز در شش ماهه دوم یکی دیگر از عوامل افزایش ترافیک عصرگاهی و تغییر پیک ترافیک است.

به گفته وی، علاوه بر نیروهای پلیس راهور تهران که به صورت 100 درصد آماده‌باش هستند، دو دستگاه بالگرد نیز ترافیک ماه مهر را کنترل می‌کنند.

ساعات مجاز تردد سرویس‌ مدارس در محدوده زوج و فرد

تردد سرویس‌های مدارس دارای برچسب سال 92 فقط در محدوده زوج و فرد امکان‌پذیر است؛ رئیس پلیس راهور تهران با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، تمام سرویس‌های مدارس دارای برچسب می‌توانند همه روزه در ساعات «6 و 30 دقیقه تا 8 و 30 دقیقه»، «11 تا 13» و «16 تا 17» در محدوده‌ زوج و فرد تردد کنند.

رحیمی تصریح کرد: بجز این ساعات، تردد تمام سرویس‌های مدارس در محدوده‌ زوج و فرد ممنوع است. این مقام مسئول در پلیس راهور از مسئولان استانداری تهران خواست هر چه سریع‌تر تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی روانه‌ خیابان‌ها کرده‌اند، روشن کند.

کنترل شدید محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک

رئیس پلیس راهور تهران، از کنترل شدید محدوده‌ طرح زوج و فرد و طرح ترافیک همزمان با آغاز مهر خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده، ماموران پلیس راهور تهران مبادی جزئی طرح زوج و فرد را نیز به طور جدی کنترل می‌کنند.

به گفته رحیمی، از سوی دیگر برابر اعلام قبلی، تاکسی‌های پلاک غیر تهران به هیچ وجه حق ورود به محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد را ندارند و قطعا برابر دستور صادره، ماموران این محدوده‌ها با تاکسی‌های متخلف برخورد خواهند کرد.

برگزاری نمایشگاه‌ پرمخاطب در 15 روز اول مهر ممنوع

رئیس پلیس راهور پایتخت با تاکید بر این ‌که هرگونه کنده‌کاری و برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در 15 روز اول مهر ممنوع است، گفت: خوشبختانه فقط تعدادی نمایشگاه کم‌بیننده در ماه مهر برگزار می‌شود، اما با توجه به ورود یک جمعیت دو میلیون نفری به حجم ترددهای پایتخت، قطعا شاهد افزایش بار ترافیک خواهیم بود.رحیمی از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس بخصوص در روزهای آغازین سال تحصیلی، تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند تا مجبور نشوند ساعت‌ها در ترافیک سنگین معطل بمانند.

گلایه پلیس از شهرداری

با گذشت دو سال و نیم از تصویب قانون ساماندهی حمل و نقل بار مسافر و یک سال و نیم از ابلاغ آیین‌نامه‌ اجرایی آن، اما شهرداری به عنوان متولی این امر متاسفانه تاکنون هیچ اقدام خاصی در این خصوص انجام نداده است.

رئیس پلیس راهور تهران، با اشاره به این که در دیگر شهرها موضوع ساماندهی حمل بار مسافر به طور کامل برطرف شده است، گفت: پلیس به وانت‌بارها برای ساماندهی تا پایان شهریور مهلتی داده بود که متاسفانه این ساماندهی انجام نشد، که در این زمینه از مسئولان شهرداری تهران گله‌مندیم؛ چرا که ساماندهی نشدن بار مسافر شامل تاکسی‌ها، آژانس‌ها، وانت‌بارها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها موجب ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر شده و بر مشکلات ترافیکی اول مهر می‌افزاید.

هشدارسازمان محیط زیست درمورد افزایش آلودگی هوای تهران

قائم‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بارترافیکی شهر تهران با آغاز سال تحصیلی در ماه مهر امسال به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که این امر موجب آلودگی بیشتر هوا و افزایش مشکلات زیست محیطی در شهر تهران می‌شود.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همه ساله با معضل افزایش بار ترافیکی در ابتدای مهر مواجه هستیم و این افزایش بارترافیکی به معنای آلودگی بیشتر هواست. راهکارهایی برای مقابله با افزایش این آلودگی وجود دارد که از آن جمله نظارت شدید مدارس بر سرویس‌های تردد دانش‌آموزان است تا آنها بدون معاینه فنی در معابر تردد نکنند.

وی اظهار کرد: مدارس باید در صورت مشاهده برگه معاینه فنی خودروها به آنها مجوز سرویس مدارس را بدهند. در سال‌های گذشته متاسفانه شاهد بودیم که بسیاری از این خودروها بدون معاینه فنی و استانداردهای لازم بود که علاوه بر تولید آلودگی، ممکن است سبب تصادف نیز بشود.

شاعری ادامه داد: همچنین باید شهرداری‌ها و شرکت واحد و اتوبوسرانی بویژه در کلانشهرها از اول مهر از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی خود استفاده کنند. اکنون برخی از خودروهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها به دلیل نقص فنی از چرخه مصرف خارج شده‌اند و مسئولان باید نسبت به رفع نواقص آنها و وارد کردن به چرخه مصرف هر چه سریع‌تر عمل کنند.

به گفته وی جبران ۳۰ درصد افزایش بار ترافیکی در اول مهر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان مدیریت شهری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها