اگر می‌خواهید جلوه خانه‌تان را تغییر دهید

کفپوش تیره بهتر است یا روشن؟

تمیز کردن هر بخشی از خانه فوت و فنهای مخصوص به خودش را دارد. بسیاری‌ از منازل‌ هم امروزه با سرامیک‌ کفپوش‌ شده که نحوه تمیز کردن و لکه برداری آنها جزو همان فوت و فنهاست.
کد خبر: ۵۹۹۰۳۸

برای لکه‌بری سرامیکها ساده ترین راه استفاده از بخار شو هاست. البته باید دقت داشته باشید که میزان حرارت آب بخارشو زیاد نباشد.

می توان از وایتکس خالص بدون آب نیز استفاده کرد. نکته قابل توجه و البته ایمنی که در این مورد باید رعایت شود استفاده از یک تی است تا وایتکس با دست تماس نداشته باشد. دقت داشته باشید که خیلی سریع باید با آب وایتکس را تمیز کنید.

برای‌ دوام‌ و حفظ‌ زیبایی‌ سرامیک‌ها بهتر است‌ آنها را به‌ طور مرتب‌ با اسفنجِ مرطوب‌ تمیز کنید و بعد با استفاده‌ از پارچه‌ ای‌ نرم‌ یا اسفنجی‌ خشک، رطوبت‌ آنها را بگیرید.

درز بین کاشی ها را میتوان با یک پارچه نمدار یا اسکاچ تمیز کرد.

قبل از لکه گیری باید به طور کامل گردو خاک روی سرامیک را برطرف کنید. چنانچه‌ به‌ طور مرتب‌ سرامیک‌ها را تمیز کنید، از تجمع‌ لکه‌ها و به‌ وجود آمدن‌ لکه‌های‌ پایداری‌ که‌ به ‌سختی‌ پاک‌ می ‌شوند، جلوگیری‌ خواهید کرد. گرد و خاکی که روی سرامیک ها قرار دارد باعث می شود لکه های جدید ایجاد شود و لکه های قدیمی نیز درست پاک نشوند.

هر گاه متوجه‌ شدید خطوط‌ میان‌ سرامیک‌ها کدر و بد رنگ‌ شده‌ است، مقدار کمی‌ ماده‌ شوینده‌ به‌ یک‌ لیتر آب‌ بیفزایید. سپس‌ با استفاده‌ از اسفنجِ آغشته‌ به‌ این‌ محلول، با دقت‌ خطوط‌ سرامیک‌ها را پاک‌ کنید تا لکه‌ها و نیز مواد زایدی‌ که‌ در این‌ خطوط‌ جمع‌ شده‌ از بین‌ بروند.

بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه های سخت و پاک نشدنی روی سرامیک ها شستوی آن ها به طور مداوم است. به محض به وجود آمدن لکه با یک اسفنج خیس آن را از بین ببرید

از جوش شیرین هم میتوان برای لکه بری استفاده کرد. این ماده می تواند در براق کردن سرامیک ها نیز کمک بسزایی کند.

هر گاه متوجه‌ شدید خطوط‌ میان‌ سرامیک‌ها کدر و بد رنگ‌ شده‌ است، مقدار کمی‌ ماده‌ شوینده‌ به‌ یک‌ لیتر آب‌ بیفزایید. سپس‌ با استفاده‌ از اسفنجِ آغشته‌ به‌ این‌ محلول، با دقت‌ خطوط‌ سرامیک‌ها را پاک‌ کنید تا لکه‌ها و نیز مواد زایدی‌ که‌ در این‌ خطوط‌ جمع‌ شده‌ از بین‌ بروند

بهتر است‌ برای‌ تمیز کردن‌ هر نوع‌ کفپوش، کار را از قسمت‌ انتهایی‌ سالن‌ یا اتاق‌ (جایی‌ که‌ از در و راهرو دور است) شروع‌ کنید. تکه ‌تکه‌ کف‌ را تمیز کنید و جلو بیایید تا به‌ در نزدیک‌ شوید. به‌ این‌ ترتیب، شما پایتان‌ را روی‌ قسمت‌های‌ تمیز شده‌ نمی‌ گذارید و از دوباره‌ کاری‌ جلوگیری‌ می‌ شود.

>> خانه دار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها