سر لشکر رحیم صفوی: ایران از قدرت غیر قابل تصوری برای مقابله با متجاوزان برخوردار است

جنتی: اجرای قانون عفاف و حجاب را از ادارات آغاز کنید

خطیب نماز جمعه تهران، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: باید درباره دفاع مقدس تفکر کنیم؛ زیرا همانند دانشگاهی ارزنده و آموزنده محسوب می‌شود و روحیه ایثار و فداکاری در آن دوران به وجود آمد.
کد خبر: ۵۹۸۹۸۶

به گزارش ایرنا، آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، دفاع مقدس را همانند دانشگاه دانست و افزود: در این دانشگاه درس‌هایی آموخته می‌شود که در هیچ کجا پیدا نمی‌شود و این نعمت بزرگی است.وی با اشاره به خسارت‌های بسیاری که در دوران جنگ تحمیلی به کشورمان وارد آمد، گفت: با تمام این مشکلات دفاع مقدس برکات و نعمت‌های فراوانی برای کشورمان به ارمغان آورد.

جنتی با بیان این‌که نیروهای نظامی همچون ارتش در کنار مردم، مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند، افزود: این مقاومت تمام برنامه‌های دشمن را از بین برد؛ زیرا آنان فکر نمی‌کردند که جمهوری اسلامی ایران توان ایستادگی داشته باشد.وی تاکید کرد: جوانان ما مانند سیل راهی جبهه شدند و این موجب شکست دشمن و زنده شدن اسلام شد که تاثیر بسزایی داشت.

قانون حجاب و عفاف در ادارات اجرا شود

خطیب جمعه تهران با بیان این‌که قانون حجاب و عفاف در حال خاک خوردن بوده، از رئیس دولت یازدهم به خاطر اهتمام به این قانون تشکر کرد و گفت: بهتر است این قانون ابتدا در ادارات یا مراکزی همچون بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اجرا شود.

جنتی درباره قانون حجاب و عفاف گفت: این قانون در حال خاک خوردن است و حتی در دوره رئیس‌جمهور قبل هم در این مورد گفته شد، ولی هیچ‌کس توجهی نشان نداد.وی ادامه داد: رئیس دولت یازدهم بتازگی می‌گوید که این قانون باید بدون افراط و تفریط اجرا شود و باید از این اهتمام تشکر کنیم.

وی توصیه کرد: رعایت این قانون در محیط‌هایی از جمله ادارات آسان‌تر از کوچه و خیابان است.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: بهتر است که این قانون در ادارات بخشنامه شود؛ البته رعایت آن در کوچه یا خیابان نیز محال نیست.

مقاومت و اخلاص از ویژگی‌های سپاه بوده است

دبیر شورای نگهبان در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پاسداران اشاره کرد و آن را نسبت به این نیرو بسیار مناسب توصیف کرد.وی گفت: مقاومت، ایستادگی، اخلاص و صداقت از ویژگی‌های سپاه بوده است و این ارتش در ابتدا براساس تقوا، ایمان به خدا و در راستای اطاعت از ولی فقیه به وجود آمد.

آیت‌الله جنتی افزود: در سپاه بهترین، سالم‌ترین و صادق‌ترین نیروها تربیت شدند که بسیاری از همین نیروهای متخصص در ادارات و دستگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: نیروهای تربیت شده که مشغول فعالیت هستند، امتحان خود را پس داده‌اند؛ زیرا نشان دادند که دنبال دنیا، پول و سوءاستفاده از قدرت نیستند و خدمتگزاری به مردم را انجام می‌دهند.

راه‌حل پایان مشکلات سوریه، سیاسی است

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از مشکلات سوریه گفت: سوریه وضع فلاکت‌باری یافته و کشته‌ها و ویرانی‌ها پایان نمی‌یابد که البته القاعده در این مشکلات تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طرفی مایل به حمله هستند و از طرفی می‌دانند که دچار هزینه‌هایی می‌شوند و مخالفانی را دارند که در این قضیه دچار مشکلاتی شده‌اند.

آیت‌الله جنتی افزود: باید مسائل سوریه در مذاکرات سیاسی حل و فصل شود.

رحیم صفوی: آغازکننده هیچ جنگی نخواهیم بود

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب هم که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن یک نظام قدرتمند و یک دولت برخاسته از اراده ملت، هم‌اکنون به دنبال صلح و امنیت مبتنی بر عدالت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی است.

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، درباره رابطه کشورمان با همسایگان نیز گفت: پیام ایران به کشورهای همسایه احترام به تمامیت ارضی آنها، حفظ‌ برادری، دوستی و توسعه همکاری‌های اقتصادی ـ سیاسی با این کشورهاست؛ البته به برخی از آنان توصیه می‌کنیم دست از خصومت سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران بردارند.

وی ادامه داد: ایران کشور قدرتمندی است که کسی توان مقابله با آن را ندارد و به برخی‌ها توصیه می‌کنیم که دوستی با ایران بهتر از دوستی با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

رحیم صفوی درباره راهبرد نظامی کشورمان گفت: راهبرد نظامی ـ دفاعی ایران، راهبردی دفاعی و همه‌جانبه است و ایران اسلامی در استراتژی نظامی آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود، ولی از قدرت غیرقابل تصوری برای مقابله با متجاوزان احتمالی برخوردار است و این قدرت فراتر از مرزهای سیاسی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها