از شب میلاد امام رضا (ع) با اضافه شدن کانال 21 به گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون، مقدمات راه‌اندازی شبکه نسیم فراهم شد؛ شبکه‌ای که قرار است با برنامه‌هایش نشاط و امید را به مردم منتقل کند.
کد خبر: ۵۹۸۶۵۷
پخش آزمایشی شبکه طنز و سرگرمی «نسیم» با روزی دو ساعت برنامه
حسین کرمی، مدیر شبکه نمایش که مدیریت شبکه نسیم را نیز به عهده دارد ،درباره این شبکه و روند راه‌اندازی رسمی آن به جام‌جم گفت: نسیم مخفف چهار کلمه نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه است.

وی افزود: برای این شبکه برنامه‌های کوتاه‌مدت طراحی کرده‌ایم و قرار نیست از شبکه نسیم فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌هایی با زمان زیاد پخش شود. هدف از پخش برنامه‌های کوتاه‌مدت این است که بیننده در فرصتی کوتاه برنامه‌ای شاد و مفرح را تماشا کند، به اصطلاح خستگی‌اش را پای تلویزیون درکند و با روحیه‌ای بهتر و با‌نشاط‌تر به کارهای روزانه‌اش رسیدگی کند. کرمی با ذکر این نکته که اکنون دو ساعت برنامه ‌برای این شبکه طراحی شده است، افزود: در این دو‌ساعت برنامه که به صورت بیست و چهار ساعته فقط در تهران پخش می‌شود، سرفصل‌های برنامه‌هایی را که در آینده از شبکه نسیم پخش خواهد شد به نمایش می‌گذاریم تا بازخورد‌ها را بگیریم و برای آینده بهتر بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر شبکه نمایش درباره برنامه‌های شبکه نسیم گفت: برای این شبکه هم برنامه‌های تامینی و هم برنامه‌های تولیدی در نظر گرفته‌ایم، اما هیچ‌وقت از این شبکه مثلا سریال کمدی پخش نمی‌کنیم، بلکه بخش‌های ویژه و کمدی از فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی برنامه‌های گفت‌وگو محور و ترکیبی را انتخاب می‌کنیم و آنها را به نمایش می‌گذاریم.

کرمی با اشاره به این نکته که شبکه نسیم کاملا با مردم در تعامل خواهد بود، گفت: بخشی از برنامه‌های این شبکه را آثاری تامین می‌کند که مردم برای ما می‌فرستند. ما در این شبکه طریقه تصویربرداری با دوربین‌های خانگی و موبایل‌های پیشرفته را به مردم آموزش می‌دهیم و طریقه بارگذاری (آپلود) را هم به مردم آموزش می‌دهیم تا آنها بتوانند تصاویر شاد و امیدبخش از موقعیت‌های مختلف زندگی مثل مراسم عروسی، جشن تولد، سفر، موفقیت فرزندان در اجتماع و مدرسه و دانشگاه، اتفاقات جالب ودیدنی روزمره را که از تلویزیون کشور ما قابل پخش است برای نمایش از شبکه نسیم ارسال کنند.

مدیر شبکه نمایش در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعدد شبکه‌های تلویزیونی مانند تماشا، آی‌فیلم و نمایش راه‌اندازی شبکه نسیم چه ضرورتی دارد، گفت: ایجاد لحظات طنز، مفرح و امیدبخشی به مردم از اولویت‌های مهم سازمان صدا و سیماست و شبکه نسیم بخشی از این هدف را تامین خواهد کرد.

وی افزود:‌ برنامه‌های این شبکه در زمان‌های ده‌دقیقه‌ای تعریف شده، بنابراین در زمانی کوتاه می‌توانند نشاط را به مخاطب منتقل کند و از آنجا که احساس امید می‌تواند موفقیت مردم را در کارهای مختلف بیشتر کند، ما با را‌ه‌‌اندازی شبکه نسیم می‌خواهیم روحیه امیدواری را در مردم افزایش دهیم.

کرمی با ذکر این نکته که شبکه‌های تلویزیونی با ساختار نسیم در دنیا وجود دارد، افزود: اما محتوا و فرم برنامه‌های شبکه نسیم با دیگر شبکه‌های جهان متفاوت خواهد بود.

وی گفت: شبکه 21 احتمالا تا ده روز آینده به همین شکل برنامه پخش خواهد کرد، سپس با فراهم شدن امکانات زیربنایی پخش آزمایشی آن با چهار ساعت برنامه آغاز خواهد شد که برنامه‌های این چهار ساعت در طول شبانه‌روز تکرار خواهد شد.

پخش رسمی شبکه نسیم در سراسر کشور از زمانی شروع می‌شود که این شبکه آزمون و خطاها را سپری کرده باشد و به طراحی کاملی رسیده باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
غلامرضا سنچولی دلیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
۰
۰
سلام باعنایت به محتوای برنامه هایی كه مقرراست ازاین شبكه پخش شود اسم بسیم به آن بهتر می آید، بسیم به معنی خنده، گشاده رو،خنده آور ولذیذ است واگراشتباه نكنم یكی ازالقاب پیامبراعظم(ص) نیز می باشد.
yasaman
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
۰
۰
چه عالی یه شبكه دیگه به قطارشبكه هایی بامحتوای كاملا تكراری ومسخره اضافه شد،راستی اگه تونستید حداقل برنامه هایی رو بگذارین كه باراول تو آی فیلم برای باردوم تونمایش وبرای بارسوم توی تماشا پخش نشده باشه گرچه تصویری كه توصفحه است چیز دیگه ای رو میگه،یه كم كیفی كاركنید نه كمی مسخره ها.
سیامك
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
سریع تر كاری كنید تا استان های دیگه هم اون رودریافت كنند.
رویا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
۰
۰
سلام عالیه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
درود بر شما كه سعی بر نشاندن گل لبخندبر لبان این مردم فداكار واز خود گذشته مینمایید.به نظر این حقیر بهتر است از كمدینهای داخلی مثل اقای حمید ماهی صفت ودیگرعزیزانی كه در این زمینه دارای تجربه وشاید صاحب سبك نیز باشند بیشتر استفاده شود و فرهنگ ایرانی نیز بیشتر اشكار شود.
138222
United States
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
۰
۰
عالی یه138222
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
می خواهم فیلم بفرستم باید چه كار كنم

پاسخ: به سایت رسمی شبكه نسیم كه در بخش پیوندهای مرتبط جام جم سیما آمده مراجعه كنید.
دلارام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
ماهم شبكه ی نسیم روداریم.خیلی شبكه ی خوبیه حتمابشینیدپاش!

نیازمندی ها