باز هم از فتح اله زاده شکایت کردم

فریاد شیران: همه خوابشان برد!

در واکنش به بخشش وکاهش محرومیت برخی از تبانی کنندگان

فریاد شیران: فوتبال ما هنوز هم در دست مافیاست

بخشش چند منشوری از سوی کمیته استیناف باعث شد تا دوباره بحث تبانی و متهمان این موضوع در صدر اخبار قرار بگیرند.
کد خبر: ۵۹۸۰۵۲
فریاد شیران: فوتبال ما هنوز هم در دست مافیاست

به گزارش سایت جام جم  ورزشی؛ ناصر فریاد شیران  مربی و پیشکسوت فوتبال با انتقاد شدید از بخشش و کاهش محرومیت برخی از منشوری های فوتبال ایران به سایت جام جم ورزشی گفت: مدتی پیش در اسلواکی 12 عامل تبانی و مافیا در فوتبال این کشور با رسوایی دستگیر شدند، نمونه های مشابهی را هم در ترکیه ، ایتالیا و چین سراغ داشتیم که تبانی کنندگان فوتبال به سختی مجازات و رسوا شدند و به مجازات کارهای غیر قانونی خود در فوتبال به زندان رفتند اما در ایران چنین شرایطی وجود ندارد.

وی افزود: عوامل ارشد مافیای فوتبال ایران همچنان حضور قدرتمندی دارند و به خصوص با بذل و بخشش کمیته استیناف و بخشش و کاهش محرومیت سنگین تعدادی از متخلفان آنها حتی قدرتمند تر هم می شوند.

فریاد شیران در ادامه گفت: متخلفان فوتبالی با ادله و شواهد بسیار زیادی پای میز محاکمه نشستند و به درستی با محرومیت های مختلفی روبرو شدند. آنها تاوان تخلفات و زد و بندهای فوتبالی خود را پس دادند اما متاسفانه کمیته استیناف با بخشش بی منطق همه چیز را به هم ریخت.

این مربی پیشکسوت در ادامه گفت: کمیته استیناف در همین هفته عده ای از منشوری ها و متخلفان را بخشیدند. برای این فوتبال که احکام صادر شده را نقض می کنند متاسفم. چه کسی می تواند سکه های داده شده، تغییر نتایج بازی ها، رشوه و همه اینها که رسانه ای هم شد  را کتمان کند. کمیته استیناف  به راحتی رای را شکست و اعضای مافیای فوتبال را خیلی راحت بخشید. بخشی از محرومیت ها کم شد اما بخشی دیگر از این محرومیت ها و جرایم به طور کلی با بخشش روبرو شد.

وی یادآور شد: در فوتبال دنیا با تبانی کنندگان به شدت برخورد می شود اما در ایران چنین روالی وجود ندارد. طی هفته های گذشته نمونه بازگشت یکی از همین مربیان منشوری را سراغ دارم. مربی ای که آوازه منشوری بودن و تبانی کردنش به همه جا رسیده در حالی که در دوران محرومیتش به سر می برد با یک باشگاه وارد مذاکره شده و این باشگاه در عین تعجب با این آقای منشوری قرارداد امضا کرده است. این مربی منشوری با تیم جدیدش در نخستین مسابقه سه گل دریافت کرد.

فریاد شیران اظهار داشت: حالا که ستاد مبارزه با تخلفات حرفه ای در فوتبال با فعالیت این مربی در فوتبال مخالفت کرده باشگاهی که با این مربی منشوری قرارداد بسته در توجیه اینکه چرا این مربی بر روی نیمکت نمی نشیند می گوید که او مشکل مالیاتی دارد. مشکل مالیاتی چه ارتباطی به نشستن بر روی نیمکت دارد؟ مدیرعاملی که با یک مربی منشوری قرارداد می بندد خود منشوری است و باید از این فوتبال محو شود.

این  مربی فوتبال گفت: اگر می خواهیم با مافیای فوتبال مبارزه کنیم باید ارگان قدرتمندتری وارد ماجرا شود. تا چه زمانی باید نتایج برخی بازی ها با پول و تبانی عوض شود؟ تا چه زمانی باید شاهد حضور مر بیان منشوری در فوتبال باشیم؟ تا چه زمانی باید شاهد این باشیم که مافیا مربیان و بازیکنان تیم های مختلف را می خرد؟ این مافیا تا امروز تا جایی که توانسته از چرخه کثیف موجود در فوتبال پول به دست آورده است.

فریاد شیران افزود: باید از سرپرست وزارت ورزش و جوانان درخواست کنیم به این ماجرای مافیا و تبانی ورود کند. علیپور رییس ستاد مبارزه با تخلفات حرفه ای فوتبال  تنهاست. او را  با مصاحبه تحت فشار قرارمی دهند که چرا با بازیکنان برخورد می کند. خیلی ها از او ناراحت می شوند البته طبیعی است که مافیا ناراحت شود  . علیپور از این منافع نامشروع جلوگیری می کند اما من اصلا نمی فهمم چرا حمایت قاطع تری از علیپور نمی شود. من بارها شنیدم که کفاشیان گفته ما منشوری نداریم. پس همه این اخبار و این محرومیت ها برای چه بود؟

وی با انتقاد از ظاهر برخی از بازیکنان لیگ برتری گفت: برخی از بازیکنان فوتبال ما خود را به شکل خواننده های فاسد و منحرف آن سوی آب ها در می آورند. باشگاه های ما حتی توان برخورد با بازیکنان خود را هم ندارند حالا چگونه می توان انتظار داشت که در ماجرای تبانی افشاگری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جنگی
United Kingdom
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
قابل فهم نیست كه چرا مدیر عامل ؛ سرمربی ووووو پاس همدان هر كدام یك سال محروم میشوند ولی به قول فریادشیران آدمهای پر نفوذ در فدراسیون خیلی راحت ماست مالی می كنند وزیر جدید باید دست بكار شود از بازرسی كل كشور و نیرو های امنیتی باید مبارزه خود را با مافیای فوتبال هر چه زودتر آغاز كنند . نسل مربیان ؛ مدیران متخلف و منشوری باید از بین برود . باید به فریادشیران شجاع احسن گفت كه خیلی راحت و افشاگری میكند.
طالبی
United Kingdom
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
اریئس كمیته استیناف صالحی خودش همدانی است و ماست مالی هم خوب بلد است راستی اون مربی كه بخاطر نپرداختن مالیات نتوانست روی نیمكت بنشیند منشوری معروف در باشگاه پیكان است جیگری دارد این فریادشیران
علی
United Kingdom
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
l بابا فریادشیران جان این موقشنگا از مصاحبه شما كه كلی ناراحت میشوند البته مقصر این بی فرهنگی مدیران باشگاه ها هستند پس در نتیجه زنده باد منشوری و زنده باد مافیا
هاتف
United Kingdom
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
در هم جای دنیا با تبانی كار ها برخورد جدی و حتی زندانی می شوند اما در این فوتبال مافیا زده و آلوده از گل نازكتر با منشوریها و تبانی كارها نمیگویند . ساختمان فدراسیون باید سم زدایی بشود از مافیا
مالكی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
۰
۰
احسن به فریادسیران

نیازمندی ها