زیباترین خاطره حسین رفیعی از حرم امام رضا(ع)

کد خبر: ۵۹۷۹۳۲
زیباترین خاطره حسین رفیعی از حرم امام رضا(ع)

مجری برنامه های پر طرفدار و بازیگر نقش هایی به یاد ماندنی هم چون «ف ف» است. او طی این سال ها در برنامه های مختلف به عنوان مجری بازیگر حضور داشته و موفق عمل کرده است.حسین رفیعی را می گویم. او با بازی در شخصیت «ف ف» همان پسر بچه شلوغ در بین بچه ها محبوبیت پیدا کرد. خودش هم می گوید: با این شخصیت معروف شده است. وقتی که نام آقا علی ابن موسی الرضا(ع) را در ابتدای گفت و گو به میان می آورم با لذت و هیجانی از آقا صحبت می کند که برایم جالب است. او خاطرات خوشی از سفرهایش به مشهد و حرم آقا دارد.به مناسبت ولادت امام رضا (ع)این گفت و گو را که در روزنامه خراسان رضوی ۳/۱۰/۹۱منتشر شده بود باز نشر کردیم.


*وقتی نام آقا علی ابن موسی الرضا(ع) به میان می آید چه تصویری در ذهن تان نقش می بندد؟

** همه زائران آقا با یک عشقی به سمت مشهد برای زیارت آقا می آیند و ضریح، حرم و حال و هوای صحن های ملکوتی آقا انرژی مثبتی دارد که هر زائری با هر غم و غصه ای به آن جا می آید، همه چیز از یادش می رود.

*
مشهد هم برای اجرا آمده اید؟

** بله، خیلی زیاد. خراسان رضوی استانی مهمان پذیر است و همین باعث شده مردم مشهد خوی مهمان نوازی در وجودشان رشد کند یعنی از بدو تولد می دانند که باید مهمان نوازان خوبی برای زائران آقا باشند حال فرقی نمی کند که تو چهره تلویزیونی، شخصیت معروف یا غیر معروفی باشی. مشهدی ها با همه رفتار خوبی دارند و مهربان هستند.

*
در سفرهایتان به مشهد، کجاها می روید؟

** همه اماکن دیدنی، تفریحی، تاریخی و تفرجگاه هایی هم چون توس، طرقبه و شاندیز را دیده ام. در سفری که به مشهد داشتم هنگامی که از جاده گذر می کردم می دیدم که استان خراسان پر از دیدنی هاست و حیف است که این مکان ها را نبینیم، البته امیدوارم افرادی که به سمت مشهد می آیند وقت بگذارند و مکان های دیدنی را ببینند. می گویند مشهد حج فقراست و در گذشته زائران با کاروان های عظیمی به سمت مشهد می آمدند. روح افرادی که از این مسیر به سمت مشهد می آمدند و مشکلات این سفر را به خاطر آقا به جان می خریدند، هنوز در آن طبیعت وجود دارد یعنی آن انرژی مثبت را مردم می توانند دریافت کنند.

*
خاطره ای از سفرهایی که به مشهد داشتید به یاد دارید؟

** خاطره بسیار دارم. مگر می شود به مشهد بیایی و خاطره ای نداشته باشی. قشنگ ترین خاطره ام این است که یک بار به همراه گروهی از شبکه مازندران در روز ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) برای فیلم برداری به مشهد آمدیم و در صحن می خواستیم فیلم برداری کنیم دوستان بزرگوار حرم امام رضا(ع) به ما اجازه ندادند و من دلخور شدم ولی سرانجام با همکاری یکی از بچه های حراست حرم توانستیم از پشت بام حرم آقا ساعت 10 شب تا 5 صبح روز بعد فیلم برداری کنیم و من جزو معدود افراد تلویزیون بودم که از داخل گلدسته سمت چپ حرم یک پلاتوی تلویزیونی اجرا کردم و کل حرم را می دیدم. فیلمش را دارم و گاهی اوقات نگاه می کنم و یاد آن روز می افتم و به یاد دارم فضای فیلم برداری بسیار محدود بود و با بچه های گروه فیلم می گرفتیم و آن ها حدود 40 دقیقه گریه می کردند و حال و هوای خاصی داشتند. این یکی از بهترین خاطراتم از حرم امام رضا(ع) است.

*
در گذشته که شما اجرای مسابقه «سرآشپز بزرگ» را بر عهده داشتید با هم گفت و گو کردیم و شما از آشپزان حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) که در مسابقه شرکت کرده بودند تعریف کردید. اگر می شود توضیحاتی در این باره بدهید.

** سرپرست گروه آشپزان حرم آقا حاج آقا «موسوی» بود که همه او را می شناسند و جزو آشپزان حرم است که بسیار دوست داشتنی است و روزانه 30 تا 40 دیگ غذای نذری برای زائران می پزد. او آدم خاص و ویژه ای است در بیشتر کاروان های حج، آشپزان حرم آقا را همراه می برند، در مسابقه «سرآشپز بزرگ» سعادت داشتم خدمت آقایان «غفوریان»، «موسوی» و دیگر دوستان باشم که به واقع انسان های فرهیخته و دوست داشتنی بودند.

*
اگر اجازه بدهید درباره کارنامه تان هم صحبت کنیم. بفرمایید با چه اثری بین بینندگان معروف و محبوب شدید؟

** من سالیان زیادی است که در این حرفه فعالیت می کنم و از سال 72 تاکنون مورد لطف و عنایت بینندگان قرار گرفته ام و همیشه شرمنده شان بودم، معتقدم همه آثارم شبیه به یکدیگر است. چون مخاطبان طیف وسیعی هستند ممکن است اظهارنظرهای شان متفاوت باشد اما معمولاً شخصیت «ف ف» را خیلی دوست داشتند پسر بچه ای که گاهی اوقات بازی می کنم. این روزها خیلی ها من را به نام «ف ف» می شناسند.

*
شما علاوه بر بازیگری، در حیطه اجرا هم فعالیت دارید. اگر ناچار شوید یکی از این 2 حرفه را انتخاب کنید، کدام یک را ترجیح می دهید؟

** همه افرادی که در حیطه اجرا فعالیت می کنند دوستان من و پیشکسوت هستند و از صمیم قلب دوست شان دارم. از نظر من خوب و بد سلیقه بینندگان است. دوستی این سؤال را از من پرسید که شما مجری هستی؟، بازیگری یا نقاش هستی؟ من گفتم «حسین رفیعی»ام و هیچ کدام از این ها نیستم. من یک کارگری هستم که برای مردم کار انجام می دهم. همه افرادی که کار خدماتی انجام می دهند کارگر مردم هستند. ما حقوق بگیر دولت هستیم و باید کار خدماتی برای مردم انجام دهیم. افتخار می کنم که کارگر مردم هستم.

*
مهم ترین انتقادتان درباره اجرای برنامه های تلویزیونی چیست؟

** هیچ ماست بندی نیست که بگوید ماست من ترش است! می دانم که مجریان با چه سختی و شرایطی کار اجرا را انجام می دهند این را به خوانندگان تان می گویم اجرا واقعا سخت است اگر در شرایط آن ها قرار بگیرید خواهید دید که از صمیم قلب و تمام وجود کار می کنند.

*
اکنون چه کاری روی آنتن دارید؟

** اکنون شب های شنبه، یک شنبه و دوشنبه در جام جم اجرای برنامه «این جا ایران است» و در رادیو اجرای برنامه «رادیو مهر» را بر عهده دارم که یک هفته در میان از ساعت 6 تا 10 صبح پخش می شود.

*
حرف آخرتان با مردم مشهد...

** از مردم مشهد التماس دعا دارم و می خواهم نایب الزیاره ام باشند و هر زمان به حرم رفتند من را هم دعا کنند.

 

منبع: خراسان رضوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها