کد خبر: ۵۹۷۱۵۶
صوفی: گزارشگر به برنامه رادیویی نشاط می‌دهد

معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت: گزارشگران رادیویی باعث نشاط و طراوت برنامه‌ها می‌شوند.

محمدحسین صوفی که در چهارمین نشست سراسری گزارشگران همکار شبکه جوان سخن می‌گفت، یادآور شد: گزارش، بخشی از یک برنامه است و گزارشگر نیز باعث شادابی، طراوت و در عین حال جذابیت یک برنامه می‌شود.

وی افزود: در نظرسنجی‌ها از مخاطبان درخصوص این‌که چه بخشی از یک برنامه را بیشتر دوست دارند، آنها به ترتیب موسیقی، طنز و نمایش را انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: در یک برنامه نیز اولویت با گزارش است که می‌تواند یک برنامه را جذاب کند.

معاون صدا به بیان ویژگی گزارش و گزارشگر مطلوب پرداخت و گفت: هر گزارشی برای شبکه جوان مناسب نیست و هر گزارشگری نمی‌تواند گزارشگر این شبکه باشد. گزارشی متناسب با شبکه جوان است که مانند این شبکه، سرزنده، با طراوت و شاداب باشد. به طور کلی گزارش باید متناسب با شبکه‌ای باشد که از آن پخش می‌شود. یک گزارش مطلوب گزارشی است که متناسب با واقعیت باشد، دغدغه ها، بیم و امیدها، نیازها، توقعات و مطالبات جوانان را مطرح کند و علاوه بر اینها جذاب، روزآمد و درعین حال امید آفرین باشد. در تهیه گزارش باید دائم چشم‌ها را شست و گونه‌ای دیگر به پدیده‌ها نگاه کرد.

صوفی با اشاره به ویژگی‌های گزارشگر برنامه‌های رادیویی اظهار کرد: با توجه به این‌که گزارشگر نماینده رسانه و شبکه‌ای است که در آن کار می‌کند، پس باید مأموریت‌‌ها، اهداف، مقررات، استانداردها و باید و نباید‌های شبکه خود را بشناسد و سلیقه فردی خود را در گزارش دخالت ندهد.

در بخش دیگری از این نشست بهنام احمد پورمبارکه، مدیر شبکه جوان ضمن قدردانی از گزارشگران اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد و شاهد افزایش کمی و کیفی گزارش‌های ارسالی به شبکه جوان و حضور پررنگ همکاران گزارشگر در برنامه‌های شبکه بودیم.

احمد پورمبارکه به اعمال تغییرات اساسی در برنامه‌های شبکه جوان از پاییز امسال اشاره کرد و گفت: از پاییز امسال 34 عنوان برنامه جدید به جدول پخش شبکه جوان اضافه می‌شود. در پایان این نشست از علیرضا صدرایی به عنوان پرکارترین گزارشگر، بهروز سرگزی، مسعود فیروزی و اکرم شاکری به عنوان برگزیدگان مراکز استان و مهدیه پهلوانی و فریبا آیینی از گزارشگران شبکه جوان در تهران قدردانی شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها