در حالی که واکنش‌ها به احتمال معرفی جعفر توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم ادامه دارد، اظهارات مختلفی از نمایندگان مجلس درباره رای اعتماد به توفیقی به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۷۱۰۱

بر این اساس هرچند دیروز باهنر به روحانی هشدار داد که توفیقی در صورت معرفی به مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، اما احمد توکلی، دیگر نماینده اصولگرا در جمع اصولگرایان تحول‌خواه مشهد با دفاع از سرپرست فعلی وزارت علوم گفت: آقای توفیقی با بر عهده گرفتن ریاست ستاد دکتر عارف قصد داشت تا در مقابل تحریم‌کنندگان انتخابات ایستادگی کند، زیرا او نظام و انقلاب را قبول دارد. به گزارش سایت الف، وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تائید صلاحیت توفیقی از سوی مجلس، گفت: ایشان اظهار کردند که نه قبل از بیست و ششم خرداد و نه بعد از آن، حرفی درباره تقلب و فتنه نزده‌اند، تنها روز بیست و ششم در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند که آن هم (به تعبیر من) از سر عصبانیت بوده است.

ظریف: صفحه فیس‌بوکم هک شده!

وزیر امور خارجه گفت که صفحه فیس‌بوکش هک شده است. محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از شب گذشته به صفحه فیس‌بوکم دسترسی نداشتم و از مطلب جدیدی که در این صفحه قرار داده شده، بی‌اطلاعم. به گزارش ایسنا، پیش از این صفحه الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز هک شده بود.این درحالی است که ماجرای صفحات فیس‌بوک در دولت یازدهم خبرساز شده و هر از چندگاهی خبری درباره صفحات واقعی یا تقلبی فیس‌بوک اعضای کابینه منتشر می‌شود.ظریف عصر دیروز اعلام کرد که مشکل صفحه فیس بوکش حل شده است.

روحانی به مجمع نرفت

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز با حضور اکثریت اعضا و به ریاست‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. با این حال حسن روحانی به این دلیل که جمعه شب از سفر به بیشکک بازگشته بود، در این جلسه حضور نداشت. در جلسه دیروز مجمع، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان و سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی که بتازگی به حکم رهبر انقلاب عضو مجمع تشخیص شده‌اند، حضور داشتند.

هیات امنای دانشگاه آزاد جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد

درحالی‌که از هفته قبل زمزمه‌هایی درباره برکناری فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد به گوش می‌رسید، رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد دیروز از تشکیل جلسه فوق‌العاده در روز چهارشنبه بیست و هفتم شهریورماه خبر داد. یاسر هاشمی با این حال گفت که موضوع عزل فرهاد دانشجو دستور این جلسه نیست. او همچنین به ایسنا گفت: دستور این جلسه مسائل جاری دانشگاه از جمله بحث و تصمیم‌گیری در مورد اموال مازاد، اصلاح وظایف و اختیارات هیات امنای استانی، بحث درباره گزارش دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور سابق و اتخاذ تصمیمات مقتضی، بررسی و تصمیم در خصوص پرونده‌های مهم حقوقی علیه دانشگاه آزاد، بررسی و رفع اشکال همچنین ابهام تراز مالی تلفیقی بودجه سال گذشته این دانشگاه و برخی موارد دیگر است.

شکایت معاون اول احمدی‌نژاد از علی مطهری

وکیل معاون اول رئیس‌جمهور سابق از شکایت محمدرضا رحیمی از علی مطهری، نماینده تهران در مجلس به دلیل نشر اکاذیب علیه موکلش خبر داد. محمدرضا نادری در گفت‌وگو با فارس گفت که این شکایت به اتهام طرح شایعه بازداشت وی صورت گرفته است.یادآور می‌شود، چندی قبل مطهری گفته بود که شنیده است رحیمی در ارتباط با یک پرونده قضایی بازداشت شده است.

محسن هاشمی: از راستگو طلبی ندارم

محسن هاشمی، گزینه اصلاح‌طلبان شورای شهر برای شهرداری تهران در تازه‌ترین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود با نشریه اصلاح‌طلب آسمان، درباره رای الهه راستگو گفت: راستگو به من قول داده بود. او در این مصاحبه با این حال گفته است: من از خانم راستگو طلبکار نیستم. حقشان است که به هر کسی دلشان می‌خواهد رای بدهند، ولی ایشان به خود من قول دادند و حتی گفتند که مواظب بقیه باشید و نمی‌خواهد مراقب من باشید.

محسن هاشمی در عین حال بیان کرده که پیش از جلسه رای‌گیری از احتمال رای ندادن راستگو و دنیا مالی به خود آگاه بود.

ماموریت جدید «آشنا» در دفتر ریاست‌ جمهوری

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا را مأمور ساماندهی و ادغام معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری کرد.

به گزارش فارس، آشنا که اکنون به طور همزمان سرپرستی دو مجموعه مذکور را برعهده دارد ، از سوی محمد نهاوندیان رئیس دفتر روحانی، مأمور شده تا با تعدیل و ادغام احتمالی معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری زمینه ساماندهی این دو مجموعه را فراهم کند.

نامه اوباما و پاسخ ظریف

به نوشته سایت مشرق، گفته می‌شود در روز سوم شهریور نامه‌ای از سوی باراک اوباما برای حسن روحانی ارسال شده است. پاسخ این نامه را محمدجواد ظریف در دو پاراگراف داده و گفته افکار عمومی ایران موضعی منفی نسبت به رفتار آمریکا داشته و مقامات این کشور نخست باید رفتار و رویکردهای خود را تغییر دهند.

تازه‌ترین اظهارنظرها درباره پرونده بابک زنجانی

محمدسعید انصاری، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این ‌که رسانه‌ای شدن پرونده بابک زنجانی به صلاح کشور نیست، گفت: بابک زنجانی بخشی از پول فروش نفت را به کشور برگردانده است، اما بخش زیادی از این مبلغ به دلیل تحریم‌ها برگشت داده نشده است.یادآور می‌شود پیش از این اعلام شده بود که بابک زنجانی دو میلیارد دلار از پول حاصل از فروش نفت را به خزانه واریز نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها