نام خانوادگی با 35 حرف

یک زن آمریکایی اهل هاوایی مقامات این ایالت را متقاعد کرد که اندازه و شکل کارت های هویتی این مجمع الجزایر را تغییر دهند تا نوشتن همه 35 حرف نام خانوادگی او در آنها امکان پذیر باشد.
کد خبر: ۵۹۷۰۵۲
نام خانوادگی با 35 حرف

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جانیس Keihanaikukauakahihuliheekahaunaele ( لطفا به خود زحمت خواندن آن را ندهید) که نام خانوادگی شوهر مرحومش را حفظ کرده است ، پس مرگ همسرش هرگز نخواست نام خانوادگی پدری اش « وورث» را دوباره استفاده کند، حتی به خلاصه کردن این نام خانوادگی 35 حرفی هم رضایت نداد.

جانیس به خبرگزاری فرانسه گفت: من عاشق فرهنگ پولینزی هستم زیرا در طول زندگی مشترک با شوهر مرحومم با آن خو گرفته ام. من عاشق نام خانوادگی هاوایی خود هستم.

در جریان سال ها جانیس دو کارت هویت رسمی داشت: گواهینامه رانندگی اش که در آن یک حرف از نام خانوادگی اش از قلم افتاده بود و کارت هویت ایالت هاوایی که در آن می توانست نام خانوادگی اش با همه 35 حرف آن مشاهده کند.

اما در ماه مه گذشته وقتی جانیس « Keihanaikukauakahihuliheekahaunaele» کارت هویتش را تجدید کرد در آن آخرین حرف نام خانوادگی اش از قلم افتاده بود و از نام کوچکش هم اثری دیده نمی شد.

جانیس افزود: اخیرا یک مامور پلیس مرا در خیابان متوقف کرد. او گواهینامه رانندگی مرا نگاه کرد و دید که فاقد نام کوچک است. به او گفتم اگر گواهینامه و کارت هویت من ایراد دارند ،گناه من نیست. مامور پلیس به من گفت که خب، در این صورت بهتر است که از نام خانوادگی پدری خود استفاده کنید. این حرف مامور پلیس خیلی مرا ناراحت کرد.

سپس جانیس با یک شبکه تلویزیونی محلی تماس گرفت و مشکلش را رسانه ای کرد. همچنین با وزیر ایالتی حمل ونقل گفت و گو کرد. چند روز بعد،​مقامات ایالتی تصمیم گرفتند که تا پایان سال حداکثر حروف نام کوچک و خانوادگی را به 40 حرف افزایش دهند.

کارولین اسلویتر سخنگوی وزارت ایالتی حمل و نقل هاوایی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما احساسات خانم « Keihanaikukauakahihuliheekahaunaele» را درک می کنیم و هرکاری که برای حل این مشکل از دستمان ساخته باشد ، انجام خواهیم داد. ( کئیهانایکوکائواکاهیهولیهئئکاهئونائه ) اینهم کمابیش نام خانوادگی جانیس با الفبای فارسی. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همسایه كئیهانایكوكائواكاهیهولیهئئكاهئونائه
United Kingdom
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
۰
۰
اسمش به درد پس ورد میخوره

نیازمندی ها