توزیع کتب هنرستانی‌ها از اول مهر

مدیرکل فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه امسال جذب 50 درصدی دانش آموزان پایه دوم و هنرستان‌هاست و چنانچه این امر محقق شود، قطعا جشن ملی برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۹۷۰۰۱
توزیع کتب هنرستانی‌ها از اول مهر

محمد شریف زاده در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای هنرستان‌ها برای سال تحصیلی 92-93 گفت: برای این منظور الگویی را در استان‌ها طراحی کرده‌ایم و در صورتی که منابع دولتی به موقع در اختیار استانها قرار نگیرد، توسعه هنرستان‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: بر اساس آماری که سازمان سنجش کشور پس از نتایج کنکور 92 اعلام کرد، 48 درصد از دانش آموزان پشت کنکوری را داوطلبان رشته‌های تجربی تشکیل می‌دادند که بنا به اعلام این سازمان تنها 31 درصد از این افراد امکان جذب در دانشگاه‌ها را داشتند، لذا با توجه به چنین شرایطی توسعه هنرستان‌ها یک ضرورت است.

شریف زاده ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی که وزارت آموزش و پرورش انجام داده است، جذب بیش از 50 درصدی دانش آموزان پایه دوم در هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته که چنانچه این رقم محقق شود، نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش شش درصدی را در جذب دانش آموزان خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم برای سال تحصیلی جدید 50 درصد دانش آموزان پایه دوم را در هنرستان‌ها جذب کنیم قطعا یک موفقیت بزرگ برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و باید برای آن جشن ملی برگزار کنیم، چرا که نتایج اقدامات این دوره طی سه سال آینده و در کنکور سالهای بعد به طور کامل مشخص خواهد شد.

مدیرکل فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال برای ارتقای کیفی برنامه‌های هنرستان‌ها ضمن بازنگری در محتوای کتب درسی، رشته‌های تحصیلی را نیز مورد بازنگری قرار دادیم و برای مهر امسال 23 رشته جدید متناسب با نیاز کشور و بازار کار و هنرستان‌ها ایجاد شده است.

به گفته وی، رشته تحصیلی همانند "جوش فولاد" مورد نیاز بخشهای مناطق جنوبی و صنعتی کشور از جمله عسلویه است. همچنین "صنایع چوب و فراورده‌های آن" از جمله رشته‌های مهمی است که برای آن سرمایه گذاری شده، چرا که در حال حاضر در صنعت چوب و مبلمان سازی مجبور به واردات از کشور ترکیه هستیم، در حالی که می‌توان با تربیت نیروهای متخصص در این رشته توسعه صنایع چوب را در کشور انجام داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 6700 هنرستان،‌ فنی حرفه‌ای،‌ کاردانش، مستقل و ضمیمه در سراسر کشور فعالیت داشتند، گفت: امسال با افزایش تعداد دانش آموزان قطعا تعداد هنرستان‌ها نیز افزایش خواهد یافت و مجوز تاسیس هنرستانهای شبانه روزی در برخی از شهرستان‌ها به ویژه هنرستان‌های ویژه دختران به استان‌ها صادر شده است.

وی همچنین از توزیع کتب درسی فنی حرفه‌ای و کار دانش از اول مهرماه خبر داد و گفت: در حال حاضر همه استانها این کتابها را در اختیار دارند و با توجه به اینکه در این دو رشته تحصیلی بیش از 600 عنوان کتاب تحصیلی وجود دارد، توزیع آن از طریق کتابفروشی‌ها امکانپذیر نبود و همانند سنوات گذشته از طریق واحدها و مراکز آموزشی از اول مهرماه در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

به گفته شریف زاده، پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از 900 هزار دانش آموز در پایه دوم و سوم هنرستان مشغول تحصیل باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها