گفت‌وگو با مسوت اوزیل، گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه آرسنال

روزهای آفتابی در انتظار لندن همیشه بارانی

خیلی عجیب است بازیکنی گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه خود باشد، اما از این انتقال سنگین و پرهزینه تقریبا سودی نبرد. مسوت اوزیل، ملی‌پوش فوتبال آلمان،یکی از این بازیکنان است که با یک انتقال ناگهانی و پرسر و صدا از رئال مادرید به آرسنال پیوست تا به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه آرسنال شناخته شود. اوزیل بیست‌وچهار ساله در شرایطی به لیگ برتر انگلیس آمد که در دوران اوج فوتبال خود به سر می‌برد و از سویی به جدایی از رئال تمایلی نداشت، اما از آنجا که به این نتیجه رسید در ترکیب ثابت رئالی که آنچلوتی سرمربی آن است جایی ندارد خیلی زود تصمیم به جدایی گرفت. اولین گفت‌وگوی بلند این بازیکن‌ گرانقیمت را پس از پیوستن به آرسنال با سایت رسمی همین باشگاه بخوانید.
کد خبر: ۵۹۶۹۷۵

همه هواداران بابت پیوستنتان به آرسنال تبریک گفتند. اکنون از پیوستن به آرسنال چه احساسی دارید؟

احساس بسیار خوبی است. من به چالش‌های جدید پیش رویم نگاه می‌کنم و به چیزهای خوبی که اکنون آنها را در اختیار دارم، چیزهایی مثل زندگی در یک شهر جدید به نام لندن، بازی کردن با هم تیمی‌های جدید، آشنایی با هواداران یک باشگاه دیگر و تجربه بازی کردن در لیگ برتر انگلستان. واقعا هیجان زده‌ام. پیوستن به آرسنال یک تصمیم فوق‌العاده بود.

چه چیزی باعث شد آرسنال را انتخاب کنید. آرسن ونگر (سرمربی آرسنال) در تصمیم شما نقشی داشت؟

من آرسنال را به این دلیل انتخاب کردم که یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های انگلیس است. سرمربی این باشگاه یعنی ونگر نیز در انتخاب من نقش داشت. او یکی از مربیان سطح بالای فوتبال دنیاست و در تمام این سال‌ها بخوبی خود را اثبات کرده است. بازیکنان زیادی در سال‌های گذشته زیر نظر او هدایت شدند و به موقعیت خوبی در فوتبال رسیدند، چرا من یکی دیگر از این بازیکنان نباشم. می‌خواهم خودم را بیشتر ثابت کنم و سبک بازیم را ارتقا بدهم. آرسنال به بازی تکنیکی و اشتهایی که هنگام دیدارهای مختلف برای حمله کردن دارد شناخته می‌شود. فکر می‌کنم با این ویژگی آرسنال کاملا منطبق هستم.

هنگامی که تصمیم گرفتید به آرسنال بیایید برنامه‌های آتی این باشگاه چقدر برای شما مهم بود؟

این نکته برای من خیلی مهم بود. آرسنالی‌ها با من کاملا صادق بودند. من می‌خواهم در برنامه‌های جدید باشگاه، پتانسیل بالای خود را نشان بدهم و وارد مسیر جدیدی بشوم. می‌توانم با عملکردم به این باشگاه کمک کنم تا به برنامه هایش برسد.

پیش از این‌که قرارداد خود را با آرسنال امضا کنید با لوکاس پولدوسکی و مرته ساکر (دیگر بازیکنان آلمانی آرسنال) صحبتی در این باره داشتید؟

متاسفانه خیر. پیوستن من به آرسنال اتفاقی بود که خیلی سریع افتاد. من فقط با آرسن ونگر صحبت کردم و دیدم او دیدگاه و تفکردرستی درباره من دارد. او آنچنان من را قانع کرد که خیلی سریع به آرسنال پیوستم.

درباره تاکتیک آرسنال بیشتر صحبت کنید. فقط ویژگی هجومی آرسنال توجه شما را به خود جلب کرد؟

آرسنال یکی از تکنیکی ترین تیم‌های دنیاست. ونگر همیشه می‌خواهد آرسنال جذاب و هجومی بازی کند. من با چنین سیستمی منطبق هستم و خوشحالم که به بخشی از این باشگاه تبدیل شده‌ام.

فکر می‌کنید آرسنال در این فصل بتواند موفقیت‌های جدیدی به دست بیاورد و به عنوان قهرمانی برسد؟

قطعا می‌تواند. در سال‌های اخیر آرسنال چندان موفق نبوده، اما ما می‌خواهیم در این فصل موفقیت تازه‌ای به دست بیاوریم. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و هواداران هم بیشتر از هر زمانی چنین چیزی می‌خواهند. آرسنال تیم بسیار قوی و جوانی است که زیر نظر یکی از بهترین مربیان دنیا قرار دارد.

به عنوان گلسازترین بازیکن اروپا شناخته می‌شوید، در آرسنال هم چنین نقشی خواهد داشت؟

حتما. من بازیکنی هستم که خیلی دوست دارم پاس گل بدهم. همه می‌دانند من بازیکن خودخواهی نیستم و دیگران را به دفعات در موقعیت گلزنی قرار می‌دهم. فراتر از گلزنی یک بازیکن و پاس گل دادن به هر بازیکن دیگری، موفقیت تیم قرار دارد که برای من خیلی مهم است.

لیگ برتر با لالیگا بسیار متفاوت است. چگونه می‌خواهید خود را بسرعت با شرایط موجود در لیگ برتر وفق بدهید؟

خیلی خوشحالم که در لیگ برتر بازی می‌کنم. همه می‌دانند این لیگ، قوی ترین لیگ دنیاست. اینجا تیم‌های بزرگی وجود دارد و من می‌خواهم در این لیگ خودم را بیشتر ثابت کنم. چالش جدیدی در فوتبال من است که وظایف جدیدی برایم به همراه دارد. واقعا هیجان‌زده‌ام و مطمئن باشید با کمک ونگر و هم‌تیمی‌هایم خیلی زود خودم را با شرایط جدید وفق می‌دهم.

چه چیزی باعث شد به یک بازیکن تکنیکی و قوی تبدیل شوید؟

من در کودکی اصولا با بازیکنانی فوتبال بازی می‌کردم که از من قوی‌تر و بزرگ‌تر بودند. بازی کردن با آنها باعث شد تکنیکم به مرور بهتر شود و به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شوم. من مادرزاد تکنیکی نبودم، اما طی سال‌ها بازی کردن آن را به دست آوردم.

در زمان کودکی کدام بازیکن الگوی تمام عیار شما بود؟

زین‌الدین زیدان برای من یک بت بود. او فوق‌العاده‌ترین بازیکنی است که تا به حال دیده‌ام. او در بازی هوایی نظیر نداشت. در حمله کردن و حتی دفاع کردن هم بی همتا بود. زمانی که بازی می‌کرد همیشه در صدر اخبار بود. به نظر من او بهترین بازیکن تاریخ است.

برای نخستین بار در سال 2009 به فوتبال دنیا شناخته شدید، یعنی زمانی که همراه تیم ملی فوتبال آلمان در رقابت‌های زیر 21 اروپا شرکت کردید. در آن رقابت‌ها 4 بر صفر انگلیس را بردید. خاطرات آن بازی را هنوز به یاد دارید؟

لحظات بسیار بزرگی برای من بود. ما فاتح اروپا شدیم که در این راه انگلیس را هم قاطعانه از پیش‌رو برداشتیم. در آن بازی ما احاطه کاملی به انگلیسی‌ها داشتیم و تمام تلاش خود را به کار بردیم. فکر می‌کنم از همان بازی بود که من در انگلیس معروف شدم.

از زندگی در لندن چقدر لذت می‌برید؟

هنوز تجربه زیادی از زندگی کردن در لندن به دست نیاورده‌ام، اما می‌دانم روزهای خوبی اینجا خواهم داشت. لندن یک شهر جهانی است و می‌توانید هر چیزی را آنجا ببینید. البته من فقط به دلیل فوتبال به اینجا آمدم و می‌خواهم ذهنم را روی فوتبال متمرکز کنم. در لندن همیشه باران می‌بارد اما فکر می‌کنم این فصل برای آرسنال هوا آفتابی باشد.

اکنون مهم‌ترین چیزی که می‌خواهید به هواداران آرسنال بگویید چیست؟

به آنها می‌گویم از این‌که برای باشگاه محبوبشان بازی می‌کنم خیلی خوشحالم. با افتخار پیراهن آرسنال را می‌پوشم و امیدوارم با کمک آنها فصل بسیار خوبی پیش رو داشته باشم.

منبع : سایت باشگاه آرسنال‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها