سرنوشت لک لک جاسوس به ماهیتابه ختم شد

یک لک لک که چندی پیش به اتهام جاسوسی در شهر قنا در جنوب مصر دستگیر شده بود سرنوشتش به ماهیتابه ختم شد.
کد خبر: ۵۹۶۳۲۰
سرنوشت لک لک جاسوس به ماهیتابه ختم شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس انفو، یک لک لک مهاجر حدود 10 روز پیش به دلیل دستگاه ردیابی که در پشتش نصب شده بود از سوی یک مرد مصری به دام انداخته شده و به ظن جاسوسی به اداره پلیس شهر قنا تحویل داده شد.

دامپزشکان مصری به مقامات اطمینان دادند که این وسیله یک ردیاب ساده است که دانشمندان فرانسوی برای تحقیق در مورد شیوه و مسیر مهاجرت لک لک ها پشت این پرنده نصب کرده اند.

سرانجام مقامات به بیگناهی پرنده متقاعد شده و پس از چند روز اسارت لک لک را در یک منطقه حفاظت شده در جنوب این کشور آزاد کردند.

لک لک پس از آزادی به سوی یک جزیره رودخانه نیل پرواز کرد. چند روز بعد، یک سازمان غیر دولتی مصری حفاظت محیط زیست روی سایت خود خبر داد که لک لک دوباره اسیر شده است.

لک لک که به نام یکی از فراعنه مصر « منس» نامیده می شد، آخر و عاقبت غم انگیزی داشت.

«منس» داخل یک ماهیتابه سرخ شده و از سوی اهالی محلی خورده شد. این سازمان غیردولتی اعلام کرد که از هزاران سال پیش تاکنون لک لک ها از خوراک های محبوب اهالی این منطقه محسوب می شوند.

به هر حال،​«منس» لک لک خوش شانسی نبود زیرانه تنها در آخر عمرش تهمت جاسوسی به او زده شد بلکه در نهایت هم سرنوشتش به ماهیتابه پر از روغن داغ ختم شد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها