نبض سیاست

موج حمله رسانه‌های اصلاح‌طلب از راستگو

روزنامه‌های اصلاح‌طلب دیروز و پس از پایان انتخاب شهردار، به انتقاد شدید از دو عضو اصلاح‌طلبی پرداختند که به روایت آنان، رأیی غیرتشکیلاتی به قالیباف دادند. تیترهای «چرخش نیم‌ساعته چگونه رقم خورد؟»، «چرا هاشمی رای نیاورد؟»، «فضای جلسه رای‌گیری بسیار ملتهب بود»، «قالیباف چگونه شهردار ماند؟» و «به نام اصلاح‌طلبان، به کام اصولگرایان» تنها بخشی از تیترهای روزنامه‌های اصلاح‌طلب در واکنش به رای نیاوردن محسن هاشمی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان برای رسیدن به شهرداری تهران بود.
کد خبر: ۵۹۵۶۷۸

با این حال الهه راستگو، یکی از اصلاح‌طلبانی که در جلسه انتخاب شهردار تهران به قالیباف رای داده است، در واکنش به انتقادها، به فارس گفت که «بنده وامدار مردم هستم، بنابراین وامدار هیچ حزب و گروهی نخواهم بود؛ من از روز اول در برابر خداوند متعال قسم خورده‌ام و به آن عمل خواهم کرد.» راستگو در قالب فهرست اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران راه یافته بود.

عزل دانشجو؛ تائید یا تکذیب؟

به دنبال انتشار برخی اخبار درباره عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، سرپرست وزارت علوم وجود صورتجلسه‌ای در این خصوص را تکذیب کرد. توفیقی به مهر گفت که چنین صورتجلسه‌ای اصلا وجود خارجی ندارد و من چنین صورتجلسه‌ای را نه دیده‌ام و نه امضا کرده‌ام.

این در حالی است که دکتر دانشجو به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این خبر قبل از انعکاس آن توسط خبرگزاری‌ها از سوی برخی دوستان و مسئولان به اطلاع من رسیده بود.دانشجو افزود: اگر هم این اتفاق افتاده باشد حتما تصمیمی سیاسی بوده که چنین تصمیماتی برای
محیط های آکادمیک مناسب نیست.

وی در پایان گفت: آقایان هاشمی‌رفسنجانی و سیدحسن خمینی گفته‌اند این خبر را تائید نمی‌کنند لذا به نظر می‌رسد موضوع منتفی است و کارها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

تشکیل غیررسمی فراکسیون اعتدال

حجت‌‌الاسلام روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب و عضو فراکسیون رهروان ولایت از تشکیل غیررسمی فراکسیون اعتدال در مجلس خبر داده و گفته است که اولین جلسه این فراکسیون در یک مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان بود. به گزارش سایت جهان، وی با بیان این‌که تعداد اعضای فراکسیون اعتدال فعلا مشخص نیست، افزود: بیشتر اعضای فراکسیون اعتدال، اعضای فراکسیون رهروان هستند و این‌که نماینده‌ای عضو هر دو فراکسیون باشد منافاتی با هم ندارد. این در حالی است که جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز شایعه تشکیل فراکسیون حامیان دولت را رد کرده و تاکید کرد: رئیس‌جمهور هم با تشکیل این فراکسیون موافق نیست.

پیش از این محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس اعلام کرده بود در صورت ادامه روند فعلی همکاری فراکسیون رهروان ولایت با دولت، فراکسیون جدیدی با عنوان حامیان دولت تشکیل می‌دهیم.

تذکر روحانی به برخی دولتی‌ها

برخی از اعضای کابینه دکتر روحانی که عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌های خصوصی هستند با تذکر رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت استعفا از این شرکت‌ها مواجه شده‌اند. آن گونه که خبرگزاری فارس خبر داده است، هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست که همکاران رئیس‌جمهور از هیات مدیره این شرکت‌ها استعفا داده‌اند یا خیر؟

تکذیب راه‌اندازی صفحه فیس‌بوکی «کابینه تدبیر و امید»

وزیر نفت در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، راه‌اندازی صفحه کابینه تدبیر و امید را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این تکذیبیه آمده است که صفحه منتسب به آقای زنگنه که در خبر مذکور به آن اشاره شده به هیچ عنوان متعلق به وی نیست و صفحه مذکور تنها از نام وی سوء استفاده می‌کند.روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز دیروز ، صفحه ایجاد شده در فیس بوک به نام محمود واعظی را غیر واقعی دانست.

محسن هاشمی به سازمان محیط زیست می‌رود؟

در حالی که گفته می‌شد محسن هاشمی، نامزد ناکام شهرداری تهران پس از توفیق نیافتن در کسب آرای اکثریت اعضای شورای چهارم، بار دیگر به مترو بازمی‌گردد، برخی اخبار از وجود تلاش‌هایی برای انتصاب او به‌عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حکایت دارد.

در همین راستا دیروز سایت انتخاب نوشت: همزمان با استقبال از برنامه‌های محیط‌زیست محور محسن هاشمی برای شهرداری تهران و قطعی شدن معصومه ابتکار برای معاونت علمی ـ فناوری ریاست جمهوری، انجمن‌ها و کارشناسان محیط‌زیست محسن هاشمی را برای سازمان حفاظت از محیط‌زیست پیشنهاد می‌کنند.

گمانه‌زنی برای انتقال دموکراتیک قدرت در سوریه

همزمان با سفر دیپلمات‌های ارشد ایرانی و سوری به مسکو، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند قرار است در این سفر طرح‌های سیاسی جدید برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه دمشق بررسی شود.

به ادعای روزنامه اسرائیلی هاآرتص، هرچند جزئیات این طرح مشخص نیست، اما این پیشنهاد احتمالا بر اساس «انتقال دموکراتیک قدرت» شکل گرفته است.

برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و عدم نامزدی مجدد «بشار اسد» در انتخابات از جمله مواردی است که «هاآرتص» ادعا کرده در قالب این طرح ارائه شده و قرار است بررسی شود. فارس از سفر حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان و ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه به مسکو خبر داد.

تصمیم جدید اعضای جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با رسانه‌ها

اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در یکی از جلسات اخیر خود تصمیم گرفته‌اند که اعضای این تشکل دیگر با عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند.

به گزارش ایسنا، برخی از اعضای این تشکل در تشریح دلایل این تصمیم اعلام کردند که جامعه روحانیت کارکرد حزبی ندارد و در این راستا تصمیم بر این گرفته شده که اعضا به عنوان جامعه روحانیت مبارز با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها