ایران و عراق

حمله به سوریه به ضرر امنیت منطقه است

نخست وزیر عراق و وزیر امور خارجه کشورمان حمله به سوریه را به ضرر امنیت منطقه دانستند.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۰
حمله به سوریه به ضرر امنیت منطقه است

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد ؛ آقایان نوری مالکی و محمدجواد ظریف در دیدار امروز یکشنبه خود در بغداد ضمن تاکید بر حق ملت ها برای تصمیم گیری در خصوص کشور متبوع خود خاطرنشان کردند:حمله نظامی به سوریه برای ثبات و امنیت منطقه خطرناک خواهد بود.

طرفین تصریح کردند برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه سوریه به تلاش خود ادامه خواهند داد و در این راستا از امکانات خود در سطح منطقه و بین الملل استفاده خواهند کرد.

مالکی در این دیدار روابط تهران - بغداد را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد با تلاش هایی که صورت می گیرد این روابط هرچه بیشتر تقویت شود.

نخست وزیر عراق بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

ظریف هم خواستار توسعه روابط فی مابین تهران - بغداد در زمینه های مختلف را خواستار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات عراقی با خضیر خزاعی معاون رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تحولات بسیار مثبت در عراق از جمله برگزاری انتخابات،آن را نشانه تقویت نهادهای مردمسالار در کشور همسایه عراق دانست.

ظریف گفت: امنیت و توسعه عراق ، امنیت و توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

معاون رئیس جمهور عراق نیز ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور با توجه به مشترکات،منافع، میراث تاریخی و مناسبات برادرانه، نمونه‌ای برای کشورهای مختلف باشد.

خزاعی با اشاره به شرکت خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران از آقای روحانی برای سفر به عراق دعوت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار زیباری وزیر امور خارجه عراق، ابراز امیدواری کرد در این سفر با مسئولان بلند پایه عراق علاوه بر روابط دو جانبه،درباره شرایط خطیری که بر منطقه حاکم است، رایزنی کنیم.

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن خوش آمد گویی به وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه ، دیدار مسئولان دو کشور در زمینه های مختلف را نشان دهنده اهمیت روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در نخستین سفر خارجی خود به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم در صدرهیئتی پارلمانی و سیاسی وارد بغداد شد.

جمهوری اسلامی ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه دارای نگرانی های مشترک به ویژه در خصوص تحولات سوریه هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر برای زیارت عتبات عالیات به کربلا و نجف هم می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها