واکنش به خبر نامه اوباما به روحانی

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران در واکنش به این سوال که آیا اوباما نامه ای برای آقای روحانی ارسال کرده است؟، بیان کرد: ممکن است پیام هایی به صورت شفاهی و یا غیر از آن انحای مختلف برای آقای رئیس جمهور ارسال شده باشد.
کد خبر: ۵۹۴۴۳۹
واکنش به خبر نامه اوباما به روحانی

محمد جواد ظریف ادامه داد: پیام هایی که به صورت علنی ارسال شده باشد به صورت علنی نیز به آن پاسخ داده شده است و پیام های دیگری که احتمالاً در ملاقات ها و برداشت هایی که از دیدگاه های طرف آمریکایی در ملاقات ها برای ما مطرح شده به صورت مناسب در همان ملاقات ها پاسخ داده شده است، این مجموعه موضوعی است که پیگیری شده.

وزیر امور خارجه افزود: به نظر من مهم ابزارها نیست، پیام و یا ارایه برداشت و انتقال برداشت همه ابزار است. آن چه مهم است وجود یک اراده سیاسی در ایالات متحده است که نحوه برخورد خود را با جمهوری اسلامی ایران عوض کند و در واقع رهبران ایالات متحده به جای اینکه دنباله روی گروه های فشار داخلی باشند که منافع دیگران غیر از منافع آمریکا را برای خودشان در اولویت قرار می دهند باید رهبری کنند و برای پیگیری آن چه منافع بین المللی، منافع ایالات متحده و فهم مشترک درک متقابل و احترام مبتنی بر روابط یا تعاملات بر اساس منافع مشترک است تلاش کنند. در این صورت همه ابزارها می تواند در اختیار چنین خدمتی باشد و اگر این روش را پیش نگیرند همه ابزارها بی نتیجه است.

حرکت بازدارنده روسیه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آماده‌باش ارتش روسیه در پی ماجراجویی رژیم صهیونیستی در شلیک دو فروند موشک در دریای مدیترانه، گفت: اقدام آقای پوتین می‌تواند یک حرکت بازدارنده قوی در دورنگه‌داشتن منطقه از تشنج باشد.

علاءالدین بروجردی به باشگاه خبرنگاران گفت: اعلام آماده‌باش آقای پوتین به نیروهای مسلح این کشور در صورتی که خبر دقیقی باشد، یک گام منطقه را به سوی درگیری گسترده، در صورت حمله نظامی آمریکا نزدیک خواهد کرد.

وی افزود: در هر صورت، صورتحساب ایجاد تشنج و درگیری در منطقه به حساب آمریکا و شخص اوباما نوشته شده است.

بروجردی تاکید کرد: اقدام آقای پوتین در عین حال می‌تواند یک حرکت بازدارنده قوی در دورنگه‌داشتن منطقه از تشنج باشد.

خاتمی :نباید بلندپروازی کنیم

رئیس دولت اصلاحات با تجلیل از نقش جوانان در سال‌های اخیر که در نهایت موجب رقم خوردن حادثه‌ای بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شد، گفت:« این حاصل کار جوانان است که باید ما به آنها توجه کنیم و میدان دهیم. هرگاه به جوانان میدان داده‌ایم حماسه خلق شده است، چنان‌که در جنگ تحمیلی و خود انقلاب این امر اثبات شد. در این مرحله هم توانستیم با حفظ آرمان‌ها، معیارها و اصول و با توجه به مصالح کشور گام بزرگی را در جهت بهبود امور برداریم.»

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پیامی صوتی و تصویری به همایش سراسری ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب که در شهرکرد برگزار ‌شد، اظهار داشت: ما نباید بلندپروازی کنیم، باید واقع‌بین باشیم، مشکلاتی که امروز دولت با آن روبه‌روست مشکلات بزرگی ا‌ست. در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در عرصه‌های بین‌المللی و به‌خصوص رسیدگی به مردم و وضع زندگی مردم، نمی‌شود انتظار داشت که همه مشکلات یک‌شبه حل شود، نیازمند کمک است، همراهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
lpln ugd
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
۰
۰
هدف امریكا تسلط بر منابع ایران است و چه از طریق نظامی چه از طریق سیاستی و چه از طریق استعماری

نیازمندی ها