وداع با 92 شهید گمنام

ما اهالی شهر انتظاریم که سال‌های سال چشم به راه دوخته‌ایم و هر روز آن را لحظه‌شماری کرده‌ایم.ما سالیان درازی است که چشم به دروازه شهر دوخته‌ایم تا مسافران غریب این شهر در آغوش مردمان آن آرام بگیرند، آن‌طور که اهالی شهر هم رنگ آرامش را به خود می‌بینند و در کنار پاره‌های تن خویش آرام می‌شوند آرام‌تر از هر روز و آرام‌تر از دیروز.
کد خبر: ۵۹۳۱۹۷
وداع با 92 شهید گمنام

گفته‌اند طلوع خورشید فردا در کنار طلوع ستاره‌های آبی آسمان این شهر خواهد بود و نود و دو ستاره در کهکشانی از نور بر پهنه خاکی این دیار نورافشانی خواهند کرد.

نود و دو ستاره مهمان مهربانی مردم شهر می‌شوند و همه قامت شهر در استقبال از آنان خواهند ایستاد.

فردا معنی و مفهوم چشم‌انتظاری تفسیر خواهد شد: ما سال‌های سال است که انتظار را زمزمه کرده‌ایم و کوچه‌های دل را در این غربت زمانه با یاد کبوتران و پرستوهای شهر آذین بسته‌ایم، تا فردا از راه برسد و انتظار پایان بگیرد.

فردا که می‌شود شانه‌هایمان را به تبرک پر و بال‌های شکسته می‌بریم...

فردا غبار غربت راه را از شانه‌های شما پاک خواهیم کرد و فریاد خواهیم زد: شما میزبان مایید و ما غریب این شهر، شما بودید که عشق را تفسیر کردید، از عشق‌بازی گفتید، مهربانی را معنا بخشیدید که حالا سال‌هاست سرمست دیدار شما بودیم و به انتظار ایستادیم.

فردا، به دیدار شما خواهیم آمد، شهر را با اشک دیده آذین خواهیم بست. فردا در هیاهوی زندگی مردمان این شهر، خواهید دید ما راه را گم کرده‌ایم و شما بَلَد و راهنمای مسیر زندگی ما خواهید بود. فردا برای توسل می‌آییم، برای شفاعت، برای تسلای دل خویش که دچار روزمرگی شده‌ایم، برای رها شدن از شرمندگی خویش، برای قرارگرفتن در مسیر زندگی. شاید ما در گمنامی مشترک باشیم، تو پلاک گم کرده باشی و من هویت!

فردا برای تجدید عهد و میثاق می‌آییم، برای تجدید عهدی که با شما بستیم و راهی که شما در آن گام نهادید و امانتی که به ودیعه گذاشتید.

شما مهمان شهر مایید، صاحب کرامت و صاحب فضیلتید. برای بوسیدن تابوت شما می‌آییم تا آرامش بگیریم؛ آرامش روح و روان.

ما به استقبال شما می‌آییم، برای تسلای دل خود. شما افتخار اهل این دیارید و نامی آشنا برای مردم این شهر دارید. با اهل آسمان پیوند دارید. کسی را جز شما نمی‌شناسیم که تسلی‌بخش او باشیم. ما برای قرار بی‌قراری خود می‌آییم! فردا، امواج متلاطم و آرامش شما را خواهیم دید.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها