پرسش کلیدی کرش از کفاشیان: اولویت با تیم ملی است یا باشگاه‌ها؟

فوتبال ایران بر سر دو راهی مرد پرتغالی

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال دیروز آخرین خط و نشان را برای علی کفاشیان کشید و از او خواست به صراحت موضعش را در قبال این پرسش کلیدی روشن کند؛ اولویت با تیم ملی است یا باشگاه‌ها؟
کد خبر: ۵۹۲۰۶۶

کارلوس کرش که بشدت از شرایط این روزهای فوتبال ایران ناراضی است، دیروز در نشستی مشترک با علی کفاشیان و مهدی تاج شرکت کرد تا پس از لغو دوباره اردوی پرتغال، بجد پیگیر خواسته‌هایش برای آماده‌سازی تیم ملی باشد. کرش در این نشست با ارائه مکتوب این خواسته‌ها گفت: ما به حمایت در دو جبهه نیاز داریم. یکی از این جبهه‌ها حمایت مالی از تیم ملی است که برنامه‌های آن را تا جام جهانی تهیه کرده‌ایم و جبهه دیگر موارد فنی است که باید تصمیماتی را برای فوتبال ایران بگیریم. با حمایت‌های مالی و بدون بازیکنان به هیچ جا نمی‌رسیم. برعکس آن هم وجود دارد، یعنی اگر بازیکنان را داشته باشیم و حمایت مالی نداشته باشیم باز هم به مشکل خواهیم خورد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌که ما در حال حاضر دو راه حل پیش رو داریم، گفت: یا از برنامه‌های تیم ملی کاملا حمایت می‌کنیم یا عقیده‌ نداریم که تیم ملی در این مقطع باید حمایت شود. تصمیم اصلی را باید همین حالا گرفت. تصمیمی که اتخاذ آن زیاد هم سخت نیست. اگر از من بپرسید می‌گویم حق کشور ایران و مردمش است تا این حمایت انجام شود. چون آنهایی که تصمیمی علیه تیم ملی می‌گیرند، نباید مطرح شوند. به هیچ وجه قابل قبول نیست که ما حمایت مالی شویم اما از لحاظ فنی تصمیم نهایی را نگیریم یا این‌که تصمیم نهایی بگیریم ولی حمایت نشویم.

من برنامه‌ریزی‌هایم را به سازمان لیگ ارائه کرده‌ام و اگر کسی برنامه بهتری دارد می‌تواند بیاید با هم بحث کنیم. کرش سپس به انتقاد از کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت و گفت: متاسفانه AFC با برنامه‌ریزی‌هایش، این فرصت را به تیم ملی یا سازمان لیگ نمی‌دهد تا برنامه‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کنند. آنها مشکلات زیادی را برای تیم ملی و باشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند. با چنین برنامه‌ریزی‌هایی که برای لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفته قطعا نمی‌توان تمام افراد را راضی نگه داشت.

کرش در پایان با طرح این هشدار که با توجه به اتفاق‌های اخیر نمی‌توان برنامه‌های تیم ملی را پیش برد، گفت: من از سران کشور می‌خواهم از تیم ملی حمایت کنند. در عین حال همین حمایت را از مدیران فوتبال درخواست می‌کنم که هم حمایت مادی و هم حمایت فنی را از تیم ملی داشته باشند. من یک برنامه کامل به آقای کفاشیان داده‌ام و نقطه نظراتم را در آن مشخص کرده‌ام. برنامه من قطعی است ولی اگر کسی برنامه بهتری دارد، آن را ارائه دهد.

هرچند کرش در جلسه دیروز کفاشیان را مسئول رسیدگی به مطالباتش دانست، اما رئیس فدراسیون فوتبال هم توپ را به زمین مردم انداخت تا مشخص شود این مذاکره هیچ نتیجه‌ای برای طرفین در برنداشته است. کفاشیان در پایان جلسه خود با کرش و تاج در جمع خبرنگاران با تائید این موضوع گفت: حسن ختام جلسه را می‌خواهم بگویم و آن این که تاج می‌خواست هم رضایت باشگاه‌ها را تامین کند و هم رضایت کرش را، اما در این جلسه تفاهمی صورت نگرفت. متاسفانه هیچ تفاهمی صورت نمی‌گیرد مگر این‌که ما برای فوتبال مملکت همفکری کنیم و برایش اولویت‌بندی داشته باشیم. با توجه به فشردگی مسابقه‌های لیگ، جام حذفی، مسابقه‌های باشگاهی و مقدماتی جام ملت‌های آسیا کار آنقدر سخت است که باید در اینجا انتخاب اول‌مان را مشخص کنیم و البته بیینیم مردم چه می‌خواهند. همه اینها را نمی‌توانیم با هم داشته باشیم.

وی افزود: کرش می‌گوید الان وقت انتخاب است که تصمیم بگیرید اولویت را به تیم ملی بدهید یا مسابقه‌های باشگاهی. او می‌گوید مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا هر سال هست اما تیم ملی هشت سال است به جام‌جهانی نرفته، بنابراین جامعه فوتبال باید اولویتش را مشخص کند. باید یکی از آنها در اولویت قرار گرفته و به آن رسیدگی شود. ما همفکری می‌کنیم و امیدواریم بهترین تصمیم را بگیریم. به همین دلیل قرار شد تاج یک جلسه دیگر روز پنجشنبه با کادر فنی تیم ملی برگزار و پس از آن با باشگاه‌ها صحبت کند.کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون قدرت لازم را دارد تا باشگاه‌ها را مجاب کند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند ، گفت: ما از آنها می‌خواهیم و البته باشگاه‌ها هم باید همراه شوند. آنها تیم ملی کشورشان را دوست دارند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

حال باید دید تلاش سازمان لیگ برای همسو کردن باشگاه‌ها با تیم ملی به کجا خواهد انجامید. به گفته مهدی تاج، کرش خواسته‌هایی دارد که سازمان لیگ به تنهایی نمی‌تواند مقابل آن تصمیم بگیرد، اما شاید با همراهی باشگا‌ه‌ها راهکاری مناسب برای برون رفت از شرایط کنونی پیدا شود.

داوری: هیچ‌وقت در لیگ ایران بازی نمی‌کنم

دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ آلمان ضمن اشتیاق برای حضور در تیم ملی، تاکید کرد هیچ شناخت از فوتبال باشگاهی ایران ندارد و هیچ وقت در لیگ برتر ایران بازی نخواهد کرد.

دانیال داوری در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که برای بازی در تیم ملی ایران آن هم در جام‌جهانی لحظه‌شماری می‌کند، گفت: هر کس در تمرینات باید توان خود را نشان دهد. اهل حرف زدن نیستم و تلاش می‌کنم توانایی‌ام را در عمل نشان دهم. در مرحله نخست دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم و در تمرینات با او رقابت کنم. این موضوع را خیلی دوست دارم، چرا که باعث پیشرفت و توانایی‌ام می‌شود.

وی درباره شناختش از فوتبال باشگاهی ایران گفت: فقط بازی‌های بوند‌س‌‌لیگا و بین‌المللی را نگاه می‌کنم. در کنار آن تصمیم ندارم روزی برای فوتبال به ایران بیایم به همین خاطر لیگ ایران را تماشا نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم هیچ وقت برای یک تیم ایرانی بازی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها