محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات سوریه، لبنان و مصر گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۹۱۷۸۷

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است ، دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، بر عزم و اراده کشورمان برای ادامه همکاری همه‌جانبه با سازمان ملل متحد درخصوص مسائل مورد علاقه دو طرف تاکید کرد.

ظریف، مواضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد و با تاکید بر نقش فعال و سازنده کشورمان در حل و فصل مسائل و مشکلات در عرصه منطقه‌ای از جمله در مسائل افغانستان و عراق تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت و توان خود در راستای حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه استفاده کرده و خواهد کرد.

وی با تائید ضرورت پیگیری راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه، بر حمایت سازمان ملل متحد از حضور تمامی کشورهای کلیدی در روند حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران تاکید کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و لبنان

وزیر امور خارجه ایران همچنین در تماس تلفنی با عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری در قبال توطئه‌های فتنه‌گر میان فرق اسلامی در منطقه بر آمادگی ایران جهت رایزنی و تلاش برای جلوگیری از مخاطرات انحراف بویژه افراط‌گرایی در جوامع اسلامی و منطقه، بر تعامل مشترک دو کشور در رفع بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها