صف آرایی نظامیان و سیاستمداران آمریکا برای حمله به سوریه

اوباما فرمان حمله می‌دهد؟

در حالی که فضای رسانه‌ای و اخبار منتشر شده درباره حمله احتمالی آمریکا به سوریه نشان از آرایش جنگی و تدارک حمله به دمشق است، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما تصمیمی درباره چگونگی پاسخ و واکنش به استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق اتخاذ نکرده و همه گزینه‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه سوریه نظامی نیست.
کد خبر: ۵۹۱۹۰۲
اوباما فرمان حمله می‌دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین اکنون جهان درتب و تاب جنگ طلبی‌های آمریکاست و نگران آینده اوضاع منطقه.آیا اوباما دستور حمله را صادر می‌کند؟

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید هم روز گذشته از پاسخ به این پرسش که آیا اقدام آمریکا علیه سوریه نظامی خواهد بود طفره رفت و پاسخ روشنی به آن نداد.

اما در کنار اظهارات سیاسی مقامات این کشور پنتاگون نیز آمادگی خود را برای عملیات نظامی اعلام کرده‌ است.

یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد چهار ناوشکن متعلق به نیروی دریایی این کشور در دریای مدیترانه برای اجرای دستوری که تا ساعاتی دیگر صادر خواهد شد، در حالت آماده باش است.

شبکه «سی ان ان» در همین زمینه گزارش داد: در صورت نیاز، 4 ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در دریای مدیترانه ماموریت خود را در سوریه و با هدف حمایت از اسرائیل آغاز خواهند کرد.

وی افزود:« در صورتی که رئیس جمهور آمریکا تصمیم به مداخله نظامی ( در سوریه) را اتخاذ کند، ارتش آمریکا در حالت آماده باش قرار دارد.»

وی در عین حال گفت:« چنانچه رئیس جمهور اوباما طرح نظامی را به عنوان یکی از گزینه ها انتخاب کند، (این دستور) اجرا خواهد شد.»

یک نماینده کنگره آمریکا هم به اوباما هشدار داده است که برای حمله نظامی به سوریه مجوز کنگره باید صادر شود.

رژیم صهیونیستی که همواره از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه حمایت کرده و اوباما را ترقیب به این اقدام می‌کند در شبکه ۱۰ تلویزیونی خود گزارش داد؛آمریکا تصمیم خود برای آغاز حمله به سوریه را طی ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهد کرد .

این شبکه گزارش داد؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه با پشتیبانی ترکیه و برخی کشورهای عربی در آن شرکت خواهند داشت.

این شبکه تأکید کرد که این حمله نمادین، در راستای هشدار به دولت سوریه می باشد و کشور‌های حمله کننده قصد درهم‌شکستن دولت سوریه را ندارند.

همچنین در خصوص نحوه این عملیات گزارش داد که آمریکا در نظر دارد، هجوم خود علیه سوریه را، خارج از آب‌های منطقه ای و خاک سوریه و با استفاده از موشک‌های تاماهاک صورت دهد، این موشک‌ها می بایست محل شلیک سلاح‌های شیمیایی و مرکز فرماندهی نیروهای مسلح سوریه را مورد هدف قرار دهد.

بشار اسد نیز در پی تشدید تهدیدات نظامی آمریکا و غرب علیه سوریه گفته است که در صورت حمله پاسخ مناسبی به این حملات خواهد داد.

بهانه آمریکایی‌ها ادعای تروریست‌ها و معارضان به استفاده ارتش سوریه از مواد شیمیایی در جنگ با آنها است.

آمریکا بیش از 10 سال پیش هم به همین بهانه به عراق حمله کرد. برخی کارشناسان نظامی و سیاسی معتقدند آمریکا می‌خواهد سناریوی عراق را در سوریه پیاده کند.

سران حزب الله لبنان نیز تاکید کرده‌اند که دخالت نظامی غرب در سوریه منجر به جنگ منطقه‌ای خواهد شد.

ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها و تکفیری‌های سوریه به پیروزی‌های بزرگی دست یافته و این موفقیت‌ها آمریکا را نگران کرده است.

روسیه در چند روز گذشته هشدارهایی در زمینه اقدام نظامی علیه سوریه به آمریکا داده است.

«جفری فلتمن» معاون دبیر کل سازمان ملل همه که به ایران سفر کرده است در دیدار با مقامات کشورمان پاسخ ایران را درباره سوریه دریافت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل درباره عواقب هر گونه حمله نظامی به سوریه هشدار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
در صورت فرمان مقاومت آماده اعزام به سوریه هستیم.
مه
Thailand
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
چرا اقدامی در خصوص این جنایات نمیشه؟ چرا جنایات صربها بررسی شد و عاملانشون مجازات شدن؟ و یا اسرائیل هنوز به بهانه هولوكاست داره ظلم میكنه،اما كسی نیست از هولوكاست مسلمانان و مخصوصآ زنان و بچه های بیگناهشون كه هر روزه كشته میشن صحبت و یا در محاكم بین المللی پیگیر بشه و جنایتكاران رو به سزای اعمالشون برسونه،این همه مسلمان و بچه در طول تاریخ بشریت كجا كشته شدند؟ بیایید یك حركتی كنیم تا قیام نكنیم قیام بزرگ(ظهورامام عصرعج) رخ نخواهد داد
فا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
احسنت آقا مهدی! تو خیلی كارت درسته.
مهدی اف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
من هم آماده جنگ با این امپریالیست ها هستم ... دیدن از ایران و 1388 نتیجه ای نگرفتن میخوان از این طرف تضعیف كنن مقاومت رو .... گور باباشون ... سوریه هم پیمان ماست و ما اجازه نمی دیم هر غلطی كه دلشون خواست تو كشور هم پیمان ما انجام بدن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
امریكاییها اگربه سوریه حمله كنند،،برای ارتش امریكا.گران تمام خواهد.تجربه تلخ ویتنام دیگری برای امریكا تداعی خواهد شد.
1
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
اگر این اقدام منافع ملی و مذهبی ما مورد تهدیدقرارداده است باید اقدامی شایسته وپاسخی دندان شكن بهشون دادحرم بی بی سادات درخطراست باید قداست حرم نگه داشته شودهرگونه اهانت به حرم ضربه سختی برپیكر تشیع است
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
اگه آمریكا حمله كنه به ضرس قاطع كل جهان وارد جنگ میشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
دمش گرم بزن ببینم چه میكنیا
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
آمریكا فكر میكنه مثلا سوریه هم مثل لیبی هست.قذافی را با بشار اشتباه گرفته.
كماندوی ایرانی
Netherlands
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
هنوز شیعه را نشناختی , د بیا ما هم هستیم , عشق است جنگ با امریكا , می خوام یك معماری شیك برای قبرستانهای آمریكایی بسازم

نیازمندی ها